Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

معرفی 5 مورد از جذاب‌ترین برنامه های تصاویر زمینه برای اندروید

معرفی 5 مورد از جذاب ترین برنامه های تصاویر زمینه برای اندروید

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های اندروید، راه‌های متعددی است که می‌توانید به‌کمک آنها ظاهر گوشی خود را تغییر داده و بسیار جذاب کنید. از لانچر صفحه‌ی اصلی گرفته، تا آیکون‌ها، فونت‌ها و البته تصویر زمینه و والپیپر، همه‌وهمه قابل تغییر هستند. اما لزومی ندارد که حتماً از تصاویر زمینه‌ی پیش‌فرض و خسته‌کننده‌ی اندروید استفاده کنید، چرا که برنامه‌های دیگری برای متحول کردن ظاهر گوشی اندرویدی شما پیدا می‌شوند. تغییر تصویر زمینه، آسان‌ترین راه برای بهبود ظاهر گوشی شماست، پس در ادامه‌ی این مطلب با اِروتِک همراه باشید تا ۵ برنامه تصاویر زمینه و والپیپر برای جذاب‌تر کردن گوشی اندرویدی را معرفی کنیم.

۱. برنامه‌ی Vaporwave Wallpapers

این برنامه حکم دریچه‌ای به دنیای مسحورکننده‌ی تصاویر هنری زیبا را دارد که از سبک‌های پرانرژی و زنده‌ی دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی الهام می‌گیرند. فراتر از اینکه با مجموعه‌ای از طرح‌های تصادفی روبه‌رو باشیم، این برنامه عمیقاً به قلب فرهنگ ویپورویو (Vaporwave) می‌پردازد و این هنر بصری را بازتاب می‌دهد.

تصاویر زمینه در این برنامه نیز با دقت انتخاب شده‌اند تا المان‌های مرکزی ویپورویو را در خود جای داده و به نمایش بگذارند. در این برنامه انتظار داشته باشید که با رنگ‌های نئونی زنده، اشکال هندسی بازتاب‌دهنده‌ی حس آینده‌نگرانه‌ای که ریشه در گذشته دارد و همچنین جذابیت سبک هنری گلیچ مورداستقبال قرار بگیرید.

برخی از دسته‌بندی‌های که این برنامه به کاربران ارائه می‌کند، عبارت‌اند از:

  • ویپورویو: دارای تصاویر زمینه با کیفیت بالا که روزانه به‌روز می‌شوند و نوستالژی و مجسمه‌های کلاسیک رومی را در هم می‌آمیزند.
  • رتروویو (Retrowave) دهه‌ی ۸۰ میلادی: مجموعه‌ای که یادآور حس‌وحال سبک موسیقی سینث‌ویو، Outrun و Hotline Miami است.
  • «Aesthetic»: طیف متنوعی از تصاویر زمینه، از تم‌های صورتی الهام‌گرفته از طبیعت تا طرح‌های انتزاعی و گلیچ‌ها، از جمله مجسمه‌های کلاسیک رومی.
  • گیم‌ویو (Gamewave): مجموعه‌ای از والپیپرهای پلی استیشن 1 و کنسول گیم‌بوی (Gameboy) با کاراکترهایی که از کنسول‌های بازی قدیمی الهام گرفته شده‌اند.
  • انیمه (Anime): بیش از ۴۰۰ تصویر زمینه با کیفیت بالا که عناوین کلاسیکی مانند «Sailor Moon» و «Evangelion» را دربرمی‌گیرند.
  • پیکسل‌ویو (Pixelwave): دسته‌‌بندی‌ای که طراحی‌های پیکسلی خلق‌شده توسط حرفه‌ای‌ها و هنرمندان این حوزه را به نمایش می‌گذارد.
  • زنده (Live): این دسته‌بندی، ترکیبی از تصاویر پس‌زمینه‌ی متحرک مانند گیف (GIF) از تمامی دسته‌های ذکرشده را پوشش می‌دهد.

۲. برنامه‌ی Abstruct

این برنامه، به‌عنوان اپلیکیشن رسمی تصاویر زمینه‌ی ساخته‌شده توسط هنرمند مطرح کمپانی وان‌پلاس، Hampus Olsson، شناخته می‌شود. این هنرمند با مجموعه‌ای غنی از والپیپرهای بیش از ۲۶ دستگاه وان‌پلاس، خلاقیت خاص خود را به این برنامه آورده است. با نصب این برنامه به مجموعه‌ای از تصاویر زمینه منحصربه‌فرد 4K، با بیش از ۴۵۰ طرح مختلف، دسترسی خواهید داشت.

همچنین مطالعه کنید
چگونه در گوشی‌های سامسونگ به‌راحتی برنامه‌های خود را مخفی کنیم؟

برنامه‌ی Abstruct به شما امکان دسترسی به تصاویر پس‌زمینه‌ی این هنرمند از وان پلاس 2 تا سری نورد را می‌دهد. علاوه‌بر این، والپیپرهای رسمی پارانوید اندروید (Paranoid Android) و دسته‌بندی‌های مختلفی را برای شخصی‌سازی صفحه‌ی اصلی و صفحه‎‌ی قفل گوشی خود پیدا می‌کنید.

۳. برنامه‌ی Backdrops

تصاویر زمینه در این برنامه با دقت انتخاب شده‌اند تا ترکیب سبک‌های مختلف، از مناظر خیره‌کننده گرفته تا طرح‌های انتزاعی جذاب را به کاربران ارائه کنند. این برنامه همچنین شامل مجموعه‌های پریمیوم می‌شود که طرح‌های کلاسیک و جذابی را در دسترس قرار می‌دهند اما رایگان نیستند و باید به برچسب قیمتی آن‌ها توجه داشته باشید.

اما اگر دنبال والپیپرهای رایگان هستید، خوشبختانه این برنامه مجموعه‌های رایگان زیادی برای ارائه در اختیار دارد و همیشه طرح‌های جدیدی را بدون هیچ هزینه‌ای به کاربران معرفی می‌کند.

۴. برنامه‌ی Doodle Live Wallpapers

این برنامه، مجموعه‌ای پرانرژی و رنگارنگ از تصاویر زمینه‌ی الهام‌گرفته از مجموعه‌ی Doodle اصلی پیکسل 4 گوگل را ارائه می‌کند و حتی چند والپیپر از سیستم‌عامل کروم را نیز در دسترس قرار می‌دهد.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های برنامه‌ی Doodle، گزینه‌های شخصی‌سازی تصاویر زمینه به حساب می‌آید که امکان تغییر والپیپرها به سبک موردنظر کاربر را فراهم می‌کند.

غیر از زیبایی تصاویر پس زمینه در این برنامه، سبک هنری گوشی‌های پیکسل گوگل نیز در آن‌ها بازتاب یافته است. این تصاویر به افکت پارالاکس مزین می‌شوند (تصاویر پس‌زمینه با سرعت کمتری نسبت به پیش‌زمینه حرکت می‌کنند) که می‌توان آن را با کشیدن انگشت روی صفحه یا کج کردن دستگاه مشاهده کرد. افکت‌های زوم و بزرگ‌نمایی اختیاری این برنامه نیز به شما کنترل بیشتری بر ظاهر والپیپرهایتان می‌دهند. این برنامه‌ی رایگان و متن‌باز، تضمین می‌کند که تصویر زمینه‌ی انتخابی شما پس از ریستارت کردن دستگاه فعال باشد و به حال‌وهوای بصری آن یاری برساند.

۵. برنامه‌ی Cartogram Live Map Wallpapers

برنامه‌ی Cartogram، دستگاه شما را با تصاویر زنده‌ و پویای نقشه‌ها تبدیل به یک بوم نقاشی متحرک می‌کند. به‌جای تصاویر ثابت، نقشه‌های این برنامه به‌مرور زمان تغییر می‌کنند و متحول می‌شوند. جنبه‌ی شخصی‌سازی برنامه نیز یکی از موارد جذاب آن است که انتخاب مناطق خاص، شهرها یا کشورهایی که بر روی نقشه‌ی زنده از آن‌ها استفاده می‌کنید را به کاربران واگذار می‌نماید و شبیه ساخت گالری نقشه‌ی دیجیتالی است که مکان‌های موردعلاقه‌ی کاربر را بازتاب می‌دهد.

ویژگی نمایش روز و شب نیز واقع‌گرایی خاصی را به این برنامه اضافه می‌کند و نقشه‌ها بر اساس زمان روز تنظیم می‌شوند تا تجربه‌ی بصری متفاوتی را در صبح، ظهر و شب ارائه دهند.

اگر هم نگران تأثیر این تصاویر زنده بر شارژدهی باتری دستگاه خود هستید، این برنامه مدعی شده است که مصرف بیش از حدی ندارد و فشاری به باتری‌ها وارد نخواهد کرد.

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>