Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

معرفی 7 تا از بهترین لانچر های اندروید

معرفی 7 مورد از بهترین لانچرهای اندروید

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

پلی استور گوگل پر از لانچرهای اندرویدی مختلف است، اما همه‌ی این لانچرها ارزش وقت شما را ندارند. بعد از امتحان کردن چندین و چند لانچر گوناگون برای جایگزین کردن صفحه‌ی اصلی اندروید، به لیست فعلی هفت لانچر برتر اندروید رسیدیم. پس با اِروتِک در ادامه‌ی این مطلب همراه باشید تا به معرفی این لانچرهای جذاب بپردازیم و دلیل انتخاب هر یک را توضیح دهیم.

نحو‌ه‌ی تغییر دادن صفحه‌ی اصلی اندروید

بعد از نصب یک لانچر اندرویدی جدید، باید حتماً آن را به‌عنوان برنامه‌ی پیش‌فرض خود برای صفحه‌ی اصلی گوشی انتخاب کنید. در غیر این صورت، نمی‌توانید این لانچر جدید را با ضربه زدن بر روی دکمه‌ی هوم ببینید. جهت تغییر دادن صفحه‌ی اصلی اندروید به لانچر موردنظر، به تنظیمات (Settings) گوشی خود مراجعه کنید، به «Apps» بروید و وارد بخش «Default App» شوید، سپس بر روی برنامه‌ی «Home» ضربه بزنید. لانچری که به‌تازگی روی گوشی خود نصب کرده‌اید را از این فهرست انتخاب کنید تا به‌عنوان برنامه‌ی پیش‌فرض صفحه‌ی اصلی گوشی شما تنظیم شود.

معرفی 7 تا از بهترین لانچر های اندروید

حالا، بیایید نگاهی به برخی از بهترین لانچرهای اندروید داشته باشیم!

لانچر Nova

لانچر «Nova» نیازی به معرفی ندارد؛ این لانچر که از اولین روزهای اندروید در دسترس قرار داشته است، در گذر زمان همچنان محبوب و پراستفاده باقی مانده و معمولاً اولین لانچری است که به کاربرانی که دنبال راهی برای تنوع دادن به ظاهر و تجربه‌ی صفحه‏‌ی اصلی گوشی خود می‌گردند، پیشنهاد می‌شود. این لانچر بدون اینکه شلوغ و پراکنده باشد و کاربران را سردرگم کند، به‌طرز شگفت‌انگیزی چندمنظوره و پر از قابلیت جذاب است. لانچر Nova هر آن‌چه که از یک لانچر اندرویدی انتظار می‌رود، نظیر کشوی قابل تنظیم برنامه‌ها، تعداد زیادی انیمیشن و افکت، پوشه‌های برنامه، حالت شب و پشتیبانی از آیکون‌های سفارشی را در اختیار کاربران می‌گذارد. با خرید نسخه‌ی «پرایم» (Prime) نیز به قابلیت‌های اضافی بیشتری مانند ژست‌های حرکتی، گروه‌های کشوی اپ‌ها و امکان مخفی کردن برنامه‌ها دسترسی پیدا خواهید کرد.

این لانچر همچنین یک ویژگی پشتیبان‌گیری کاربردی دارد که به شما امکان می‌دهد به‌راحتی تنظیمات صفحه‌ی اصلی خود را در گوشی جدیدتان یا پس از بازنشانی کردن گوشی فعلی خود به تنظیمات کارخانه بازیابی کنید. دارندگان گوشی‌های پیکسل گوگل و موتورولا با ظاهر این لانچر تا حد زیادی آشنا هستند، در حالی که کاربران پوسته‌های اندرویدی اصلاح‌شده‌تر، خصوصاً سامسونگ و وان پلاس، از ظاهر تمیز و انیمیشن‌های جذاب و سریع این لانچر راضی خواهند بود.

دانلود Nova Launcher

لانچر Niagara

این لانچر تنوع بسیار بالایی ارائه می‌دهد و اگر از سایر لانچرهای صفحه‌ی اصلی اندروید خسته شده‌اید، باید لانچر Niagara را امتحان کنید. خبری از کشوی برنامه‌ها، پوشه‌ها یا حتی منوهای مرسوم اندروید نیست و به‌جای این‌ها، همه‌چیز به‌شکل یک فید عمودی و قابل اسکرول ارائه شده است. پراستفاده‌ترین برنامه‌های شما در بالای لیست قرار می‌گیرند، در حالی که سایر برنامه‌هایتان بر اساس حروف الفبا مرتب شده‌اند. قطعاً کمی زمان می‌برد تا به چیدمان خاص لانچر Niagara عادت کنید، اما کارآمدی و راحتی استفاده از این لانچر بعد از آشنایی اولیه بسیار به چشم خواهد آمد.

لانچر Niagara برای استفاده‌ی تک‌دست بهینه شده است و در گوشی‌های اندرویدی بزرگ از این نظر به‌خوبی می‌درخشد. علاوه‌بر این، برای گوشی‌های تاشو مانند گلکسی زد فولد 5 سامسونگ و پیکسل فولد گوگل نیز ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی مانند تغییر اندازه‌ی پویای آیکون‌ها، تداوم برنامه (App Continuity)، پشتیبانی از صفحه‌کلید خارجی و میانبرها در نظر گرفته شده است تا این لانچر را به گزینه‌ی ایده‌آلی برای این نوع گوشی‌های اندرویدی هم تبدیل کند. لانچر Niagara در پلی استور به‌صورت رایگان در دسترس قرار دارد و خوشبختانه برخلاف بسیاری از لانچرهای دیگر، پر از تبلیغات نیست. اگر هم تمایل به بهره‌مندی از تمامی قابلیت‌های این لانچر داشته باشید هم باید ارتقاء «Niagara Pro» را بخرید. در این نسخه به قابلیت‌های نظیر فونت‌های سفارشی، قرار دادن چند ویجت روی همدیگر (Widget Stacks)، پاپ‌آپ‌ها، ویژگی «Niagara Dots»، یکپارچه‌سازی با برنامه‌ی Sesame و موارد دیگر دسترسی پیدا می‌کنید.

دانلود Niagara Launcher

لانچر Action Launcher: Pixel Edition

این لانچر، رقیب نزدیک لانچر Nova به حساب می‌آید و قابلیت‌های متعددی را ارائه می‌دهد. Action Launcher از لانچر پیکسل گوگل الهام گرفته است و به همین خاطر «نسخه‌ی پیکسل» (Pixel Edition) در نام آن دیده می‌شود. با این لانچر، ظاهر اندروید استوک را با گزینه‌های شخصی‌سازی قدرتمندی در اختیار می‌گیرید و می‌توانید صفحه‌ی اصلی گوشی را به ظاهر دلخواه خود نزدیک کنید. در میان تمامی ویژگی‌های کاربردی این لانچر باید به قابلیت «Covers» اشاره کرد که امکان دیدن محتویات پوشه‌ها را تنها با یک سوایپ و کشیدن انگشت بر روی آن‌‎ها فراهم می‌کند. قابلیت «Shutters» هم به شما اجازه می‌دهد که پیش‌نمایش برنامه‌ها را بدون باز کردنشان ببینید. از سایر قابلیت‌های جذاب این لانچر باید به مواردی همچون پس‌زمینه‌های پویا، پوشه‌های تمام برنامه‌ها، قرار دادن چند ویجت روی همدیگر (Widget Stacks)، یکپارچه‌سازی با فید گوگل دیسکاور، شمارش اعلان‌های خوانده‌نشده و پشتیبانی از بسته‌ی آیکون‌ها اشاره کرد.

این لانچر همچنین به شما امکان می‌دهد که طرح‌بندی و چیدمان لانچر فعلی خود را به آن وارد کنید. بنابراین، نیازی به صرف وقت برای بازسازی چیدمانی شبیه به لانچر قبلی خود نیست و این کار به‌صورت خودکار توسط Action Launcher انجام می‌شود. نسخه‌ی رایگان این برنامه با تبلیغات همراه است و به برخی از ویژگی‌های آن دسترسی ندارید. برای بهره‌مندی از تجربه‌ی کامل این لانچر، باید «Action Launcher Plus» را خریداری کنید.

همچنین مطالعه کنید
نحوه پیدا کردن عکس های مخفی شده در گوشی های آیفون

دانلود Action Launcher

لانچر مایکروسافت

درست خواندید، مایکروسافت هم یک لانچر اندرویدی دارد! آن دسته از کاربرانی که ظاهری شبیه به ویندوزفون لومیا می‌خواهند، از این لانچر ناامید می‌شوند، چرا که لانچر مایکروسافت از مشخصه‌های مرسوم صفحه‌ی اصلی اندروید استفاده می‌کند و تمام گزینه‌های شخصی‌سازی معمول مانند تغییر آیکون‌ها، ژست‌های حرکتی، تم پویا و موارد متعدد دیگری را ارائه می‌دهد.

بسیاری از ویژگی‌های لانچر مایکروسافت به سایر لانچرهای اندرویدی شباهت دارند. تفاوت اصلی اما در همگام‌سازی عمیق‌تر این لانچر با خدمات و برنامه‌های اصلی مایکروسافت دیده می‌شود. به‌طور مثال، میانبر دستیار هوش مصنوعی بینگ چت در نوار جستجو قرار گرفته است، تأمین پس‌زمینه‌های روزانه توسط بینگ صورت می‌گیرد و به فید برنامه‌ی Glance نیز دسترسی دارید که امکان دیدن ورودی‌های تقویم، فهرست کارهایتان، یادداشت‌ها، اسناد و موارد دیگر را تنها با یک بار کشیدن انگشت فراهم می‌کند. بر خلاف سایر لانچرهای موجود در این لیست، برای استفاده از تمام قابلیت‌های این لانچر مجبور به پرداخت هزینه نیستید.

دانلود Microsoft Launcher

لانچر Hyperion

بسیاری از کاربران به ظاهر مینیمال و تمیز لانچر استوک اندروید علاقه دارند اما آن را کمی از نظر ویژگی‌ها و امکانات شخصی‌سازی دست خالی می‌بینند. لانچر Hyperion نیز دقیقاً در همین بخش و به‌لطف ترکیب سادگی لانچر استوک اندروید با برخی از بهترین ویژگی‌های منتخب لانچرهای دیگر، خوش می‌درخشد.

این لانچر امکان شخصی‌سازی آیکون‌ها، تغییر رنگ و فونت‌ها، قفل برنامه‌ها و سفارشی‌سازی تقریباً هر بخش دیگری از صفحه‌ی اصلی گوشی اندرویدی شما را فراهم می‌کند. علاوه‌بر این‌ها، لانچر Hyperion با فید گوگل نیز یکپارچه شده است و با کشیدن انگشت خود از سمت چپ به راست صفحه می‌توانید از جدیدترین اخبار و گزارشات باخبر شوید. این لانچر همچنان به‌طور فعالانه در حال توسعه است و قابلیت‌ها و آپدیت‌های جدیدی به‌طور منظم برای آن در دسترس قرار می‌گیرد. با وجود رایگان و بدون تبلیغ بودن لانچر Hyperion، برای استفاده از برخی ویژگی‌های این برنامه باید نسخه‌ی پلاس (Plus) آن را خریداری کنید.

دانلود Hyperion Launcher

لانچر Smart

لانچر Smart بسیار جاه‌طلبانه طراحی شده است و گزینه‌های زیادی را برای شخصی‌سازی در اختیار کاربران اندروید می‌گذارد. یکی از قابلیت‎‌های جذاب این لانچر، طبقه‌بندی کردن برنامه‌ها در دسته‌های رسانه، بازی، اینترنت و موارد دیگر است که به‌کمک آن می‌توانید برنامه‌ی موردنظر خود را به‌سرعت پیدا کنید. این لانچر بر روی بهبود حالت تک‌دستی اندروید نیز متمرکز می‌باشد و المان‌های مهم رابط کاربری را در پایین صفحه قرار می‌دهد.

در کنار این‌ها، یک نوار جستجوی هوشمند نیز وجود دارد که امکان جستجوی برنامه‌ها، مخاطبین، فایل‌ها، تنظیمات دستگاه و موارد دیگر را از طریق صفحه‌ی اصلی گوشی اندرویدی فراهم می‌کند. با کشیدن انگشت خود از سمت چپ به راست صفحه هم به فید خبری اختصاصی این لانچر دسترسی خواهید داشت و چندین ویجت تعاملی جذاب نیز برای کاربران در نظر گرفته شده‌اند. با تهیه‌ی نسخه‌ی پرو (Pro)، از قابلیت‌هایی نظیر آیکون‌های تطبیقی پیشرفته، صفحات اصلی بیشتر، قرار دادن چند ویجت روی همدیگر (Widget Stacks)، تم سیاه AMOLED، حالت بسیار غوطه‌ورکننده، ژست‌های حرکتی و موارد بیشتر بهره‌مند می‌شوید.

دانلود Smart Launcher

لانچر Ratio

لانچر Ratio، خود را به‌عنوان یک لانچر متمرکز بر بهره‌وری معرفی می‌کند و به شما امکان می‌دهد که «صفحه‌ی اصلی خود را به فضایی بدون حواس‌پرتی تبدیل کنید». این برنامه عمدتاً از یک تم خاکستری‎رنگ استفاده می‌کند و از پس‌زمینه گرفته تا آیکون‌های برنامه‌ها، همگی ظاهری تیره و تاریک دارند. به‌جای آیکون‌ها و پوشه‌های شلوغ برنامه‌ها، صفحه‌ی اصلی این لانچر تنها دسته‌بندی برنامه‌ها را با فونت‌های بزرگ نمایش می‌دهد. هدف چنین طراحی ساده‌ای این است که فقط آن‌چه که نیاز دارید را به شما نشان دهد تا بتوانید هنگام استفاده از گوشی هوشمند خود دقت بیشتری داشته باشید و حواستان پرت نشود.

با ضربه زدن بر روی یک دسته‌بندی، برنامه‌های فهرست‌شده‌ی آن را مشاهده خواهید کرد و با کشیدن انگشت خود از پایین صفحه به بالا، کشوی برنامه‌ها را باز می‌کنید. کشیدن انگشت از سمت راست صفحه به چپ هم تب «Conversation» را نمایان می‌کند که تمامی چت‌ها و پیام‎های شما در پیام‌رسان‌های مختلف را یک‌جا جمع‌آوری کرده است. این لانچر همچنین امکان جواب دادن مستقیم به پیام‌ها از طریق صفحه‌ی اصلی و بدون باز کردن پیام‌رسان را هم در اختیار کاربران می‌گذارد. در صورت تمایل نیز می‌توانید بر روی برنامه‌های خود محدودیت‌های زمانی اعمال کنید تا استفاده‌ی بی‌رویه‌ی آن‌ها را کاهش دهید. لانچر Ratio دارای یک نسخه‌ی آزمایش رایگان 7 روزه است و در پایان این یک‌هفته باید برای نسخه‌ی پولی آن خرج کنید.

دانلود Ratio Launcher

نصب لانچر یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین راه‌های تنوع دادن به ظاهر گوشی اندرویدی شماست. لانچرهایی که در این مطلب پیشنهاد شدند را امتحان کنید و ببینید کدام‌یک برای شما گزینه‌ی مناسب‌تری محسوب می‌شود.

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>