Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گلکسی تب S10 اولترا احتمالاً همزمان با سری گلکسی S25 سامسونگ عرضه می‌شود

گلکسی تب S10 اولترا احتمالاً همزمان با سری گلکسی S25 سامسونگ عرضه می‌شود

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

سامسونگ در عرضه‌ی تبلت‌های گلکسی تب S8 اولترا و گلکسی تب S9 اولترا از برنامه‌ی زمانی ثابتی پیروی نکرد و به همین علت مشخص نیست که رونمایی از گلکسی تب S10 اولترا دقیقاً در چه زمانی انجام می‌شود. براساس شایعات جدید، به نظر می‌رسد که غول فناوری کره‌ای در روند توسعه‌ی تبلت جدید خود با مشکل مواجه شده است، اما ظاهراً این تبلت در نهایت همراه با سری پرچم‌دار گلکسی S25 در سال ۲۰۲۵ به بازار راه خواهد یافت.

هنوز مشخص نیست که آیا مدل ارزان‌تر گلکسی تب S10 و گلکسی تب S10 پلاس همزمان با گلکسی تب S10 اولترا عرضه می‌شوند یا خیر. با این حال، کاربر «kro» در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق) مدعی شده است که بزرگ‌ترین و گران‌ترین تبلت سامسونگ در کنار سری گلکسی S25 معرفی خواهد شد. سال ۲۰۲۲ آخرین‌باری بود که سامسونگ از تبلت و گوشی پرچم‌دار جدید خود به‌صورت همزمان رونمایی کرد و به نظر می‌رسد‌این کمپانی بار دیگر قصد تکرار استراتژی سری گلکسی S22 و گلکسی تب S8 اولترا را دارد.

سامسونگ ممکن است با تراشه‌ی تبلت گلکسی تب S10 اولترا نیز با مشکل روبه‌رو شود، چرا که انتظار می‌رود کوالکام بعد از معرفی اسنپ‌دراگون ایکس الیت و اسنپدراگون ایکس پلاس، از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 8 نسل 4 در ماه اکتبر سال جاری میلادی رونمایی کند. علاوه‌ بر این، گفته می‌شود که این غول فناوری کره‌ای قرار است برای سری گلکسی S25 از رویکرد دو تراشه‌ای استفاده کند و برخی از مدل‌های این سری به تراشه‌‎ی اگزینوس 2500 مجهز باشند. طبق یکی از شایعه‌های قبلی، اگزینوس 2500 در دو نسخه‌ی مختلف در دست توسعه قرار دارد؛ یک نسخه با پردازنده‌ی مرکزی هشت‌هسته‌ای و دیگری با پردازنده‌ی ده‌هسته‌ای.

نسخه‌ی ده‌هسته‌ای اگزینوس 2500 می‌تواند به‌طور اختصاصی برای دستگاه‌های بزرگ‌تری مانند تبلت‌ها مورداستفاده قرار بگیرد. با توجه به مدل‌های قبلی گلکسی تب اولترا، می‌توان انتظار همان صفحه‌نمایش ۱۴٫۶ اینچی را داشت. از این رو، گلکسی تب S10 اولترا از نظر اندازه و توان خنک نگه‌داشتن دستگاه قادر به بهره‌گیری از تراشه‌های اسنپ‌دراگون ایکس الیت، اسنپ‌دراگون ایکس پلاس، اسنپ‌دراگون 8 نسل 4 و اگزینوس 2500 است. متأسفانه، این امکان وجود دارد که سامسونگ در انتخاب تراشه‌ی مناسب برای تبلت جدید خود با چالش مواجه شده باشد. سامسونگ با استفاده از تراشه‌ی اگزینوس 2500 می‌تواند در هزینه‌ی قطعات صرفه‌جویی کرده و از پرداخت هزینه‌ی اضافی به کوالکام جلوگیری کند.

همچنین مطالعه کنید
احتمال رونمایی قریب‌الوقوع از تبلت گلکسی تب اکتیو 4 پرو با دریافت چند گواهینامه‌ مختلف

با این حال، انتخاب چنین مسیری به‌معنای عقب افتادن گلکسی تب S10 اولترا از رقبا و شکست خوردن از سری جدید آیپد پرو اپل است که گفته می‌شود به تراشه‌ی M3 مجهز خواهد بود. از طرف دیگر، اگر سامسونگ از هر یک از تراشه‌های مذکور کوالکام استفاده کند، نه‌تنها باید هزینه‌ی اضافی بپردازد، بلکه این تصمیم برای غول فناوری کره‌ای از نظر مالی مقرون‌به‌صرفه تلقی نخواهد شد. سامسونگ در بازار تبلت‌ها حضور قدرتمندی ندارد و بخش قابل‌توجهی از این بازار را به خود اختصاص نمی‌دهد، پس افزایش هزینه‌های احتمالی چندان گزینه‌ی معقولی به نظر نمی‌رسد. در هر صورت، سامسونگ راه سختی در پیش دارد و باید منتظر ماند و دید که سرانجام گلکسی تب S10 اولترا را با چه تراشه و در چه تاریخی معرفی خواهد کرد.

منبع: Wccftech

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>