Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

6 ویژگی برتر HyperOS که نباید آنها را از دست بدهید!

6 ویژگی برتر HyperOS که نباید آنها را از دست بدهید!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

رابط کاربری HyperOS زاییده فکر و ایده جدید شیائومی است که با ویژگی‌های جدید، تجربه شما را به سطح بالاتری ارتقا داده و همه چیز را متحول می‌کند. این برند، تغییرات قابل‌توجهی در سیستم اصلی خود ایجاد کرده است تا تجربه‌ای سبک و سریع را با قابلیت‌های بیشتر ارائه دهد. اما با وجود ویژگی های بسیار زیاد، چه چیزی HyperOS را واقعاً متمایز می کند؟! در این مطلب 6 ویژگی برتر رابط کاربری HyperOS شیائومی را برای شما انتخاب کرده‌ایم که به هیچ عنوان نباید آنها را از دست بدهید. با اِروتِک همراه باشید.

چه در حال حاضر یک دستگاه شیائومی با رابط کاربری HyperOS دارید یا مشتاقانه منتظر ارتقای سیستم‌عامل جدید هستید، در اینجا 6 ویژگی برتر وجود دارد که باعث می‌شود گوشی شیائومی خود را بیش از پیش دوست داشته باشید.

1. یک صفحه قفل دلخواه برای خود طراحی کنید!

اگر از صفحه قفل قدیمی و خسته‌کننده گوشی خود خسته شده‌اید، HyperOS اینجاست تا بازی را تغییر دهد. این یکی از مهم‌ترین تغییرات بصری در سیستم‌عامل جدید شیائومی است که تا اینجای کار کاربران آن را دوست داشته‌اند!

6 ویژگی برتر HyperOS که نباید آنها را از دست بدهید!

HyperOS به شما این امکان را می‌دهد تا با ارائه طرح‌های قفل، فونت‌ها و سبک‌های ساعت متعدد، صفحه قفل را به‌طور گسترده سفارشی کنید. همچنین می‌توانید رنگ‌های فونت را تغییر داده و یک افکت عمق اعمال کنید تا ساعت و تاریخ را در پشت سوژه در تصویرزمینه صفحه قفل حرکت دهید. هنگامی که تصویر خود را به عنوان صفحه قفل خود اضافه می‌کنید، جلوه عمق مانند یک جذابیت جداگانه و جدید عمل می‌کند.

صفحه قفل در HyperOS تقریباً شبیه به آیفون است، اما جای هیچ شکایتی در مورد وجود ندارد. در واقع، شیائومی این ویژگی را به خوبی پیاده‌سازی کرده است و امیدواریم در به‌روز‌رسانی‌های بعدی به بهبود آن ادامه دهد.

HyperOS به شما امکان می‌دهد بین سه سبک صفحه قفل انتخاب کنید: کلاسیک (Classic)، لوزی (Rhombus) و مجله (Magazine)!

6 ویژگی برتر HyperOS که نباید آنها را از دست بدهید!

کلاسیک یک سبک مینیمالیستی از صفحه قفل را به شما ارائه داده که زمان، تاریخ و اطلاعات آب و هوا را نمایش می‌دهد. اما سفارشی‌سازی واقعی در دو سبک صفحه قفل دیگر یعنی لوزی و مجله نهفته است. در این دو گزینه با سبک‌های صفحه قفل و گزینه‌های سفارشی‌سازی بازی کرده تا در نهایت یک صفحه قفل شخصی برای خود ایجاد کنید.

6 ویژگی برتر HyperOS که نباید آنها را از دست بدهید!

2. گالری هوشمندتر و بهینه‌تر!

اگرچه برنامه گالری در بخش طراحی تغییر زیادی نداشته، اما در HyperOS چندین ویژگی مفید دریافت کرده است. ابتدا، نماد گالری تغییرات جزئی دریافت می‌کند که احتمالاً در نگاه اول یا حتی دوم مورد توجه قرار نمی‌گیرد! به عنوان مثال، خورشید در نماد برنامه به سمت چپ منتقل می‌شود، که قاعدتاً این تفاوت زیادی ایجاد نمی‌‌کند!

6 ویژگی برتر HyperOS که نباید آنها را از دست بدهید!

برنامه جدید گالری دارای ویژگی برش هوشمند تصویر است. با کمک این قابلیت می‌توانید از آن برای جداسازی سوژه تصویر استفاده کنید. برای این کار، روی سوژه موردنظر خود ضربه بزنید و آن را نگه دارید، سپس آن را کپی، ذخیره یا برای شخصی ارسال کنید. این ویژگی برای حذف یا تغییر پس‌زمینه بسیار مفید است.

6 ویژگی برتر HyperOS که نباید آنها را از دست بدهید!

اگر پس‌زمینه متفاوتی می‌خواهید، روی تصویر ضربه بزنید و نگه دارید، سه نقطه عمودی را انتخاب کنید و روی “تغییر پس‌زمینه (Change Background)” ضربه بزنید. پس‌زمینه‌ای را که دوست دارید انتخاب کرده و روی ذخیره “(Save)” کلیک کنید.

6 ویژگی برتر HyperOS که نباید آنها را از دست بدهید!

همچنین متوجه خواهید شد که گزینه‌های گالری به پایین منتقل شده‌اند و یک برگه جدید “توصیه‌شده” وجود دارد. این بخش شامل تمام گزینه‌هایی است که در MIUI پس از ضربه زدن روی سه نقطه عمودی در گوشه سمت راست بالا مشاهده می‌کردید. چیزی که در اینجا جدید است ویژگی “ID” است که به شما کمک می‌کند برش‌های شناسه و عکس ایجاد کنید.

3. ناچ داینامیک (پویا)!

جزیره پویا یا همان داینامیک آیلند (Dynamic Island) در آیفون‌ها موفقیت بزرگی به شمار می‌رود. از این رو، برندهای گوشی‌های هوشمند اندرویدی نیز سعی می‌کنند این ویژگی را به روش خود یکپارچه کنند. ریلمی آن را مینی کپسول (Mini Capsule) می‌نامد و وان‌پلاس نیز اخیراً با انتشار OxygenOS 14 به این گروه پیوسته است.

شیائومی نیز نسخه‌ای از داینامیک آیلند برای خود ایجاد کرده است که با HyperOS عرضه می‌شود. اگرچه آنها نامی رسمی برای آن وجود ندارند، اما بسیاری آن را “ناچ پویا” می‌نامند.

همچنین مطالعه کنید
10 گزینه و ترفند پنهان اندروید که بهتر است امتحان کنید!

6 ویژگی برتر HyperOS که نباید آنها را از دست بدهید!

وقتی شارژر را وصل می‌کنید، بهینه‌سازی باتری را روشن می‌کنید، حالت “مزاحم نشوید (DND)” را فعال می‌کنید، به حالت بی‌صدا می‌روید یا نقطه اتصال را روشن می‌کنید، می‌توانید کیفیت ناچ پویا را در عمل ببینید. در حال حاضر، این ویژگی کاربرد خاصی ندارد، اما داشتن عناصر بصری جدید فوق‌العاده خوب است. مطمئناً پیشرفت‌های HyperOS آینده، داینامیک ناچ را مفید و کاربردی‌تر خواهد کرد.

4. مرکز کنترل (Control Center) مرتب‌تر!

مرکز کنترل منطقه‌ای است که بسیاری از کاربران روزانه با آن سروکار دارند و HyperOS چندین تغییر را برای آن به ارمغان آورده که برخی از آنها مفیدتر از بقیه هستند. برای باز کردن مرکز کنترل همچنان باید از گوشه سمت راست بالا انگشت خود را به پایین بکشید. به محض انجام این کار، به سرعت متوجه خواهید شد که تمام برچسب‌های نمادها از بین رفته‌اند! این یک اشکال نرم‌افزاری نیست، بلکه یک حرکت استراتژیک از جانب شیائومی برای دادن ظاهری مینیمال به مرکز کنترل است.

6 ویژگی برتر HyperOS که نباید آنها را از دست بدهید!

شیائومی عمداً این حرکت را انجام داده است تا ظاهری تمیزتر به مرکز کنترل بدهد، اما این کار می‌تواند برای افراد غیر گیک (علاقه‌مند به تکنولوژی) چندان دلچسب نباشد. آنها ممکن است در استفاده از میانبرهای مرکز کنترل مشکل داشته باشند تا زمانی که به آن عادت کنند! خوشبختانه، بازگرداندن برچسب‌های آیکون با غیرفعال کردن “برچسب‌های نماد نشان داده نشود (Don’t Show Icon Labels)” از بخش “تنظیمات (Settings)” > “اعلان‌ها و نوار وضعیت (Notifications & Status Bar)” برای کسانی که این حالت را دوست ندارند کار چندان سختی نیست!

مرکز کنترل در HyperOS دارای نمادهای بزرگتر برای دید بصری بهتر است. تغییر مهم دیگر این است که همه نمادها در یک صفحه قابل پیمایش، قابل مشاهده هستند. برای یادآوری، MIUI این نمادها را در پنل هایی مرتب می‌کند که می‌توانید به چپ یا راست آنها را بکشید.

شیائومی میانبر پخش‌کننده موسیقی را نیز در مرکز کنترل اضافه کرده است که می‌تواند برای دوستداران موسیقی مفید باشد. یکی دیگر از تغییرات مفید در مرکز کنترل HyperOS این است که گزینه های Wi-Fi در یک پنجره پاپ‌آپ کوچک با ضربه زدن و نگه داشتن نماد Wi-Fi ظاهر می‌شوند. این حالت برای میانبرهای بلوتوث و مرکز کنترل نیز صادق است.

5. بهبود دستورات چند وظیفه‌ای (Multitasking)!

انجام دستورات چند وظیفه‌ای با HyperOS در مقایسه با MIUI بسیار بهتر است. اکنون می‌توانید از نمادهای میانبر برای تعویض صفحه‌های تقسیم‌شده یا بستن پنجره برنامه شناور استفاده کنید. پس از ضربه زدن روی سه نقطه در پنجره شناور برنامه، این میانبرها را دریافت خواهید کرد.

6 ویژگی برتر HyperOS که نباید آنها را از دست بدهید!

اگر به طور منظم از برنامه‌ها در حالت پنجره شناور یا حالت تقسیم صفحه استفاده می‌کنید، این میانبرها می‌توانند بسیار تأثیرگذار باشند. برخی از بهترین کاربردهایی که می‌توانیم به آن فکر کنیم عبارتند از یادداشت‌برداری در یک جلسه، گپ زدن با چند دوست در برنامه‌های مختلف و کپی پیست از یک برنامه به برنامه دیگر!

6. حذف آسانتر اپلیکیشن‌های اضافی یا همان بلوت‌وِرها (Bloatware)

سال‌ها انتظار و شکایات بی‌شمار سرانجام جواب داده است زیرا HyperOS به شما امکان می‌دهد اکثر برنامه‌های از پیش نصب‌شده را که bloatware نیز نامیده می‌شوند حذف نصب کنید. این مشکل تنها مربوط به گوشی‌های ارزان‌تر و میان‌رده شیائومی نیست. حتی گوشی‌های پریمیوم با نرم‌افزارهای bloatware زیادی عرضه می‌شوند!

اکنون می‌توانید به راحتی اکثر برنامه‌های از پیش نصب‌شده، از جمله برنامه های سیستمی را حذف نصب کنید تا فضای رایگان بیشتری را در اختیار داشته باشید. این کار ممکن است عملکرد دستگاه را نیز بهبود بخشد.

6 ویژگی برتر HyperOS که نباید آنها را از دست بدهید!

شیائومی زمان و تلاش زیادی را برای ساخت HyperOS از پایه سرمایه‌گذاری کرده است. این سیستم چند گیگابایت سبک‌تر از MIUI است و با انیمیشن‌های روان‌تر، جذاب‌‌تر به‌نظر می‌رسد. با سیستم‌عامل جدید، این غول فناوری چینی قصد دارد یک اکوسیستم یکپارچه ایجاد کند که در آن تمام محصولات شیائومی بتوانند عمیقاً به هم متصل شوند تا یک اکوسیستم قوی بسازند. در واقع، خودروی برقی که اخیراً عرضه کردند نیز با HyperOS یکپارچه شده است.

در حال حاضر، HyperOS هیچ ویژگی پیشگامانه‌ای را به همراه ندارد. اکثر آنها از iOS الهام گرفته شده‌اند که البته بد نیست، اما همچنان انتظار داریم که شیائومی ویژگی‌های شگفت‌انگیزی را توسعه دهد.

شما کدام ویژگی HyperOS را بیشتر دوست دارید؟ در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

2 پاسخ

    1. گوشی رو فارسی کن بعد توی تنظیمات گالری ببین چی پیدا میکنی(یکی من هنوز miui 13 رو نگرفته
      گوشی:Redmi Note 11 SE 5G)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>