Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

راهکارهای افزایش آنتن دهی گوشی!

راهکارهای افزایش آنتن دهی گوشی!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که گاهی اوقات گوشی شما با وجود حضور در محدوده سیگنال آنتن‌های مخابراتی، آنتن نمی‌دهد! خوشبختانه راهکارهایی برای رفع نسبی این مشکل وجود دارد که در بیشتر موارد می‌توان با انجام آنها، سیگنال‌های دریافتی توسط گوشی را تقویت کرد. در این مطلب به بررسی این راهکارهای افزایش آنتن‌دهی گوشی می‌پردازیم. با اِروتِک همراه باشید.

1. فعال‌سازی حالت هواپیما، راه اندازی مجدد و یا به‌روزرسانی گوشی!

گوشی‌ها ممکن است گاهی اوقات توسط دکل‌های مخابراتی گیج شوند، مخصوصاً اگر در حال حرکت باشید این احتمال وجود دارد که گوشی شما به همان آنتن قدیمی در دسترس، متصل بماند. این دستگاه‌ها برای کاهش مصرف باتری دائماً به دنبال بهترین و قوی‌ترین سیگنال‌های موجود نمی‌گردند، بنابراین گاهی اوقات باید خودتان اقدامی برای این کار انجام دهید.

راهکارهای افزایش آنتن دهی گوشی!

سریعترین راه برای رفع این مشکل این است که “حالت هواپیما (Airplane mode)” را روشن کنید، حدود 10 ثانیه صبر کرده و سپس دوباره آن را خاموش کنید. انجام این کار باعث می‌شود گوشی شما دوباره شبکه‌های در دسترس را بررسی کند. به‌طور کلی حالت هواپیما از مرکز کنترل آیفون یا پنل تنظیمات سریع گوشی اندرویدی شما در دسترس است (برای دسترسی به هر یک، از بالای صفحه انگشت خود را به پایین بکشید).

در چند مورد نیز ممکن است مجبور شوید گوشی خود را مجدداً راه‌اندازی کنید. هنگامی که از مرزهای بین‌المللی عبور می‌کنید، یا هنگام ورود یا خروج از مناطق حامل رومینگ، این کار ضروری است.

گاهی اوقات نیز به‌روزرسانی نرم‌افزار گوشی می‌تواند به حل مشکلات سیگنال کمک کند. فقط در زمان آپدیت دقت کنید تا مطمئن شوید که همان آپدیت مشکلات دیگری برای شما ایجاد نمی‌کند!

2. یک سیم‌کارت جدید تهیه یا سیم‌کارت خود را تمیز کنید!

اگر برای مدت طولانی است که از سیم‌کارت خود استفاده می‌کند، ممکن است آن سیم‌کارت بنابه‌دلایلی به شما اجازه اتصال به آخرین باندهای شبکه را ندهد. اما چرا؟! گاهی اوقات ممکن است بخش‌های اتصالی آن کثیف یا فرسوده شده باشند که هر کدام می‌تواند باعث خرابی‌های متناوب شود. شما می‌توانید با بیرون آوردن سیم‌کارت و تمیز کردن سطح فلزی آن شروع کنید. برای این کار می‌توانید از یک دستمال ضدعفونی‌کننده یا یک سواب پنبه‌ای با کمی الکل استفاده کنید.

راهکارهای افزایش آنتن دهی گوشی!

همچنین می‌توانید از نمایندگان خدمات مشتری شرکت مخابراتی خود یک سیم‌کارت جدید تهیه کنید.

3. شبکه ارتباطی گوشی خود را تغییر دهید

شبکه‌های 4G و 5G ویژگی‌های سیگنالی متفاوتی دارند و معمولاً از برج‌های مختلف منتشر می‌شوند. گاهی اوقات پیش می‌آید که به دلیل تنظیم گوشی بر روی شبکه 5G، گوشی شما می‌خواهد سیگنال ضعیف‌تری را که دورتر است دریافت کند تا بتواند “5G” را در نوار وضعیت خود نشان دهد. هر چه گوشی شما به آنتن نزدیک‌تر متصل باشد، از منابع شرکت مخابراتی به‌صورت کارآمدتر استفاده می‌کند.

همچنین مطالعه کنید
چگونه آیفون ۱۳ خود را خاموش کنیم؟! + آموزش

اما به دلیل همه‌گیر نشدن آنتن‌های مخابراتی 5G و تنظیم شبکه ارتباطی شما بر روی آن، ممکن است گوشی شما آنتن‌دهی ضعیفی را تجربه کند. اگر قدرت دکل‌های 5G‌در منظقه شما چندان مناسب نیست بهتر است اتصال 4G را در گوشی خود به عنوان اتصال پیش‌فرض تعیین کند.

راهکارهای افزایش آنتن دهی گوشی!

برای انتخاب نوع اتصال در آیفون‌ها می‌توانید به بخش به “تنظیمات (Settings)” > “سلولی (Cellular)” > “گزینه های داده سلولی (Cellular Data Options)” > “صدا و داده (Voice & Data) بروید. در اینجا، می‌توانید بین 5G روشن، 5G خودکار و LTE (4G) یکی را انتخاب کنید.

در گوشی‌های اندرویدی نیز می‌تواند برنامه “تنظیمات (Settings)” بروید تا به بخشی به نام “اتصالات (Connections)”، “شبکه و اینترنت (Network & Internet)” یا موارد مشابه دسترسی پیدا کنید. در این بخش می‌توانید شبکه موبایل، سیم‌کارت و شبکه یا موارد مشابه را انتخاب کنید. درنهایت می‌توانید گزینه‌ای برای خاموش کردن سرویس 5G مشاهده کنید، در نتیجه اتصال شما به 4G محدود می‌شود.

4. مکان خود را تغییر دهید

هر تعداد جسم فیزیکی می‌تواند از دریافت سیگنال گوشی شما جلوگیری کند، از جمله آجر، بتن، شیشه و فلز! از آنجایی که بیشتر ساختمان‌ها از این مواد استفاده می‌کنند، ممکن است مشکلات اتصال را در برخی مکان‌های داخلی، از جمله خانه‌تان، تجربه کنید. اگر این کار را کردید، سعی کنید در اطراف قدم بزنید تا ببینید سیگنال در مکانی دیگر بهتر است یا خیر. اگرچه ممکن است عجیب به‌نظر برسد، اما یک پنجره باز می‌تواند تفاوت‌هایی بین سیگنال قوی و ضعیف ایجاد کند به‌خصوص اگر گوشی شما به mmWave 5G متصل شود.

5. یک تقویت کننده سلولی بخرید (مناسب آپارتمان‌های بزگ)

تقویت‌کننده‌های سلولی گران‌ترین راه‌حل برای عملکرد ضعیف شبکه محسوب می‌شوند با این حال همچنین مؤثرترین راه‌حل هستند. آنها سیگنال‌های ضعیف را با استفاده از آنتن‌های بزرگ جمع‌آوری کرده و سپس آنها را در خانه یا ماشین شما بازپخش می‌کنند. قیمت این دستگاه‌ها از حدود 200 دلار برای یک دستگاه قابل‌حمل شروع می‌شوند و تا 1200 دلار یا بیشتر برای سیستم‌های پوشش‌دهنده کل خانه افزایش می‌یابند.

راهکارهای افزایش آنتن دهی گوشی!

اگرچه این دستگاه‌ها گران هستند، اما می‌توانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند و اغلب یک نوار سیگنال ضعیف را به یک اتصال با قدرت کامل و سریع تبدیل می‌کنند. اگر تعویض شبکه‌های خدماتی یا برای شما کارساز نشده یا به این زودی آنتنی جدید در محل سکونت شما نصب نمی‌شود، این روش می‌تواند بهترین راه‌حل برای شما باشد.

منبع: Pcmag

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>