Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

سرفیس پرو 10 اولد مجهز به اسنپدراگون ایکس پلاس ده‌هسته‌ای خواهد بود

سرفیس پرو 10 اولد به اسنپدراگون ایکس پلاس ده‌هسته‌ای مجهز خواهد بود

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در حالی که مایکروسافت کم‌کم آماده‌ی برگزاری رویداد Windows on ARM خود در تاریخ ۲۰ مِه (۳۱ اردیبهشت) می‌شود، کوالکام مشغول آماده کردن پردازنده‌هایی است که نسل بعدی لپ‌تاپ‌های مایکروسافت را تجهیز می‌کنند.

اسنپدراگون ایکس الیت، پردازنده‌ی پرچم‌دار سری جدید تراشه‌های کوالکام محسوب می‌شود اما به‌تازگی از تراشه‌ی هم‌خانواده‌ی آن، یعنی اسنپدراگون ایکس پلاس، اطلاعات جدیدی به‌دست آمده است که قدرت این پردازنده را بهتر مشخص می‌کند؛ اسنپدراگون ایکس پلاس اخیراً در بنچمارک Geekbench DirectML روی دستگاهی با نام رمزی «OEMMN» رؤیت شد. نام این تراشه در بنچمارک مذکور جای ابهامی باقی نمی‌گذارد و به‌طور مشخص اسنپدراگون ایکس پلاس یا X1P64100 نامیده شده است.

سرفیس پرو 10 اولد مجهز به اسنپدراگون ایکس پلاس ده‌هسته‌ای خواهد بود

پردازنده‌ی ده‌هسته‌ای اوریون کوالکام از فرکانس کلاک بیشینه‌ی ۳٫۴۲ گیگاهرتز و ۲ کلاستر (شامل یک کلاستر ۶ هسته‌ای عملکرد و یک کلاستر ۴ هسته‌ای کم‌مصرف) بهره می‌گیرد. این در حالی است که در کانفیگ اسنپدراگون ایکس الیت می‌توان شاهد ۱۲ هسته‌ی یکسان بود که دو مورد از آن‌ها با کلاک بالاتر به فرکانس ۴٫۳ گیگاهرتزی می‌رسند. به‌عنوان یکی دیگر از تفاوت‌های بین این دو پردازنده باید اشاره کرد که مدل پلاس از مودم داخلی X65 برخوردارست، در حالی که ایکس الیت از مودم خارجی استفاده می‌کند.

همچنین مطالعه کنید
مک‌بوک پرو جدید، احتمالاً بین سپتامبر تا نوامبر با نمایشگر miniLED عرضه می‌شود

دستگاهی که تست موردبحث بر روی آن انجام شده است، از ۱۶ گیگابایت رم و ویندوز 11 پرو (نسخه‌ی Insider Preview) بهره می‌برد. گزارشات مدعی شده‌اند که این دستگاه با نام «OEMMN»، در واقع همان سرفیس پرو 10 اولد مایکروسافت است. این کمپانی در تاریخ ۲۱ مارس (۲ فروردین) از نسخه‌ی استاندارد سرفیس پرو 10 مجهز به پردازنده‌ی Core Ultra اینتل رونمایی کرد و به نظر می‌رسد که در رویداد متمرکز بر هوش مصنوعی مایکروسافت شاهد معرفی مدل اولد این لپ‌تاپ با معماری ARM خواهیم بود.

براساس گزارشات اخیر، سرفیس پرو 10 اولد با حداقل ۱۶ گیگابایت رم و سه نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی عرضه خواهد شد.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>