Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آموزش ساخت پس زمینه و والپیپر با هوش مصنوعی میدجرنی

آموزش ساخت پس زمینه و والپیپر با هوش مصنوعی میدجرنی

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

آیا می‌دانستید که به‌جای جستجوی وب‌سایت‌های مختلف برای پیدا کردن تصویر مناسب برای پس‌زمینه‌ی دستگاه خود، می‌توانید از هوش مصنوعی برای ساخت تصاویر شخصی‌سازی‌شده و سفارشی استفاده کنید؟! با اِروتِک همراه باشید تا به نحوه‌ی استفاده از هوش مصنوعی میدجرنی (MidJourney) برای ساخت پس‌زمینه برای دستگاه‌های مختلف بپردازیم.

درصورتیکه با نحوه کار با هوش مصنوعی میدجرنی آشنایی ندارید، می‌توانید از این آموزش استفاده نمایید.

ابتدا نسبت تصویر خود را مشخص کنید

نسبت تصویر پس‌زمینه‌ی شما در واقع نسبت طول تصویر به عرض آن است. مشخص کردن نسبت تصویر دقیق دستگاه خود قبل از ساخت پس‌زمینه، امری ضروری خواهد بود. دلیل این ضرورت از آن جهت است که اگر نسب تصویر پس‌زمینه‌ی شما با نسبت صفحه‌نمایش دستگاهتان مطابقت نداشته باشد، ممکن است که تصویر شما به‌شکل کشیده‌شده یا بریده به نمایش درآید. در هوش مصنوعی میدجرنی، کاربران می‌توانند با اضافه کردن عبارت «ar–» همراه با نسبت تصویر دلخواه خود به پرامپت، تصاویری با نسبت موردنظرشان بسازند. به‌طور مثال اگر قصد ساخت پس‌زمینه‌ای با نسبت تصویری ۱۶ به ۹ را دارید، باید دستور «ar 16:9–» را اضافه کنید.

معمولاً گوشی‌های هوشمند از نسبت تصویر ۹ به ۱۶، تبلت‌ها از ۴ به ۳ و اکثر مانیتورها از نسبت تصویر ۱۶ به ۹ استفاده می‌کنند. با این حال، مانیتورهای فوق عریضی را نیز می‌توان پیدا کرد که نسبت تصویری معادل ۲۱ به ۹ دارند. برای اینکه از نسبت تصویر دستگاه خود اطمینان حاصل کنید، می‌توانید به تنظیمات مربوط به نمایشگر دستگاهتان مراجعه نمایید یا نسبت تصویر آن را در اینترنت جستجو کنید.

اگر با رزولوشن دستگاه خود و تعداد پیکسل‌های آن نیز آشنایی ندارید، قادر خواهید بود تا از یکی از ابزارهای محاسبه‌ی نسبت تصویر آنلاین مانند «Aspect Ratio Calculator» به همین منظور کمک بگیرید.

نکته: برای دستگاه‌هایی مانند تبلت که در هر دو حالت افقی و عمودی مورداستفاده قرار می‌گیرند، بهتر است که از نسبت تصویری افقی دستگاه شود، چرا که معمولاً کناره‌های تصویر در حالت عمودی بریده می‌شوند و سوژه‌ی اصلی تصویر در مرکز به نمایش درخواهد آمد.

پرامپت و دستورالعمل خود را آماده کنید

هوش مصنوعی میدجرنی به کاربران این امکان را می‌دهد تا از یک پرامپت و دستور نوشتاری برای ساخت پس‌زمینه‌ی دلخواه خود استفاده کنند. منظور از پرامپت، همان رشته متنی است که نوع تصویر موردنظر شما را توصیف می‌کند و این دستور می‌تواند همان‌قدری که تمایل دارید پرجزئیات یا ساده باشد. نیازی نیست که حتماً نویسنده باشید و آشنایی زیادی با کلمات داشته باشید تا بتوانید از هوش مصنوعی میدجرنی برای ساخت پس‌زمینه و تصاویر دلخواه خود کمک بگیرید، فقط کافی است که منظور یا حس‌وحالی که می‌خواهید پس‌زمینه‌ی شما منتقل کند را توصیف نمایید و بقیه‌ی کارها را به این هوش مصنوعی بسپارید. هرچه‌قدر که تصویر مدنظرتان را دقیق‌تر و با جزئیات بیشتری توصیف کنید، همان میزان نیز هوش مصنوعی به تصویری که در ذهن دارید نزدیک‌تر می‌شود.

همچنین مطالعه کنید
هوش مصنوعی متا چه قابلیت‌های جدیدی را با خود به همراه می‌آورد؟

برای این مثال، قصد ساخت تصویر پس‌زمینه‌ی فوق عریضی با نسبت تصویری ۲۱ به ۹ را داریم و از پرامپ زیر استفاده کرده‌ایم:

concept art alien planet multiple moons jungle –ar 21:9

آموزش ساخت پس‌زمینه و والپیپر با هوش مصنوعی MidJourney

طبق معمول، هوش مصنوعی میدجرنی به ما چهار نسخه‌ی مختلف از این پرامپت را ارائه می‌کند. از این‌جا می‌توانید با استفاده از دکمه‌هایی مانند «U1» و «U2»، تصاویری که دوست دارید را با کیفیت بالاتری مشاهده کنید.

نکته: تصویر موردنظر خود را مستقیماً از طریق دیسکورد (Discord) دانلود نکنید. به‌جای این کار، در صفحه‌ی پیش‌نمایش تصویر از دکمه‌ی «Open in Browser» کمک بگیرید تا به کیفیت اصلی این تصویر دسترسی داشته باشید.

ساخت تصاویر مشابه

فراموش نکنید که با استفاده از دکمه‌های «V» می‌توانید نسخه‌های دیگری از تصویر موردعلاقه‌ی خود در میان نتایج هوش مصنوعی میدجرنی را بسازید. از این طریق، ۴ تصویر بعدی‌ای که دریافت خواهید کرد، براساس تصویر موردنظر اصلی شما ساخته خواهند شد.

آموزش ساخت پس‌زمینه و والپیپر با هوش مصنوعی MidJourney

از یک ابزار ارتقا‌دهنده‌ی کیفیت تصویر مبتنی‌بر هوش مصنوعی استفاده کنید (اختیاری)

اگرچه هوش مصنوعی میدجرنی همین حالا نیز تصاویر باکیفیتی را ارائه می‌دهد که برای اغلب کاربران معمولی کافی محسوب می‌شوند، اگر در میان کاربرانی باشید که علاقه به جزئیات بیشتر دارند یا از صفحه‌نمایش فوق عریض استفاده می‌کنند، شاید بخواهید سراغ استفاده از یک ابزار ارتقا‌دهنده‌ی کیفیت تصویر مبتنی‌بر هوش مصنوعی دیگر بروید.

این ابزارها با ماشین لرنینگ یا یادگیری ماشینی، قادر به بهبود کیفیت تصاویر بزرگ شما هستند. به‌جای پیکسلی شدن و تاری معمولی که هنگام افزایش اندازه‌ی تصاویر خود با روش‌های قدیمی مشاهده می‌کنید، این ابزارها به‌طور هوشمندانه‌ای به اضافه کردن جزئیات ازدست‌رفته می‌پردازند و پس‌زمینه‌ای را به شما ارائه می‌دهند که رزولوشن و وضوح بالاتری دارد. اگر به‌دنبال ابزارهایی می‌گردید که می‌توانند کیفیت تصاویر شما را از این طریق ارتقا دهند، ۳ سرویس زیر را از دست ندهید:

باید اشاره کرد که سرویس «Gigapixel AI» پولی است اما امکان استفاده از نسخه‌ی آزمایشی آن نیز وجود دارد.

فراموش نکنید که نقطه‌ی عطف هوش مصنوعی میدجرنی، انعطاف‌پذیری بالای آن است. از این رو، نگران آزمایش کردن پرامپت‌ها، تنظیمات و نسبت تصویرهای مختلف نباشید، چرا که هرچه‌قدر بیشتر از این هوش مصنوعی استفاده کنید، بیشتر با ساز و کار میدجرنی آشنا می‌شوید و نتایج بهتری به‌دست خواهید آورد.

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>