Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اچ ام دی از گوشی‌های ارزان‌قیمت سری HMD Pulse رونمایی کرد

اچ ام دی از گوشی‌های ارزان‌قیمت سری HMD Pulse رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

روز گذشته کمپانی HMD Global از سه گوشی سری HMD Pulse رونمایی کرد. در این مطلب به شرح مختصری از مشخصات کلیدی، گزینه‌های رنگی و برچسب قیمتی گوشی‌های “HMD Pulse (نسخه وانیلی/ استاندارد)، HMD Pulse پلاس و HMD Pulse پرو” خواهیم پرداخت. با اِروتِک همراه باشید.

مشخصات مشترک گوشی‌های HMD Pulse ،HMD Pulse پلاس و HMD Pulse پرو

HMD همواره به سمت سازگارتر کردن محصولات خود با محیط‌زیست حرکت کرده و بر روی بهبود “قابلیت تعمیرپذیری” دستگاه‌های خود نیز تمرکز داشته است. این کمپانی مدعی است که در توسعه گوشی‌های سری Pulse “قابلیت تعمیرپذیری نسل 1” را سر لوحه کار خود قرار داده و از این رو کاربران این 3 گوشی قادرند در صورت تمایل و با تهیه کیت‌های تعمیر (شامل باتری، صفحه نمایش و ..) از وب‌سایت iFixit، بدون نیاز به مراکز خدمات پس از فروش یا سایر تعمیرگاه‌ها، دستگاه‌های خود را تعمیر نمایند.

گوشی‌های “HMD Pulse (نسخه وانیلی/ استاندارد)، HMD Pulse پلاس و HMD Pulse پرو”، هر سه، از یک صفحه نمایش ال‌سی‌دی 6.65 اینچی با “رزولوشن +720p، نسبت تصویر 20:9، نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی، حداکثر روشنایی 600 نیتی و پوشش 70 درصدی استاندارد رنگی NTSC” بهره می‌برند. علاوه بر این، هر سه دستگاه به تراشه 12 نانومتری نه‌چندان به‌روز یونیساک T606 با “دو هسته Cortex-A75، شش هسته A55، واحد پردازش گرافیک Mali-G57 MP1 و یک مودم 4G” مجهز می‌باشند.

علاوه بر این، تمامی گوشی‌های سری HMD Pulse از طریق سیستم‌عامل اندروید 14 عملکرد خود را به نمایش گذاشته و طبق وعده اچ‌ام‌دی “2 به‌روزرسانی سیستم‌عامل” و “وصله‌های امنیتی 3 ساله” را دریافت خواهند کرد. از سایر مشخصات کلیدی هر سه دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهره‌مندی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری
  • پشتیبانی از اتصال به شبکه‌های بی‌سیم Wi-Fi 5 (ac) و 4G
  • بهره‌مندی از حسگر اثر انگشت (تعبیه‌شده در حاشیه کناری و بر روی دکمه پاور)
  • پشتیبانی از اتصال به شبکه بلوتوث 5.0، ارتباط میدان نزدیک (NFC)، گالیلئو (ناوبری ماهواره‌ای) و GPS

با این حال تفاوت در “ماژول‌های دوربین” تعبیه‌شده بر روی این 3 گوشی به عنوان اصلی‌ترین عامل متمایزکننده این 3 دستگاه نسبت به یک‌دیگر به شمار می‌آیند.

اچ ام دی از گوشی‌های ارزان‌قیمت سری HMD Pulse رونمایی کرد

مشخصات کلیدی HMD Pulse (اچ ام دی پالس)

گوشی HMD Pulse (نسخه وانیلی/ استاندارد) در قاب پشتی خود به یک سیستم دوربین دوگانه متشکل از “دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با پشتیبانی از قابلیت فوکوس خودکار”، “سنسور عمق 2 مگاپیکسلی” و “فلاش LED دوگانه” مجهز می‌باشد. علاوه بر این حفره پانچ تعبیه‌شده بر روی نمایشگر این دستگاه، یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی را در دل خود جای داده است.

HMD Pulse از رم دارای ظرفیت “4 یا 6 گیگابایتی” و “فضای ذخیره‌سازی 64 گیگابایتی” پشتیبانی می‌کند. با این حال، HMD امکان ارتقاء ظرفیت فضای ذخیره‌سازی از طریق اسلات میکرو اس‌دی (microSD ) تا ظرفیت حداکثر “256 گیگابایتی” را در اختیار کاربران این دستگاه قرار داده است.

اچ ام دی از گوشی‌های ارزان‌قیمت سری HMD Pulse رونمایی کرد

اچ ام دی پالس به یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز بوده و از شارژ سیمی با سرعت 10 واتی پشتیبانی می‌کند. در حالیکه اچ‌ام‌دی باتری این دستگاه را به عنوان یک باتری “QuickFix/ قابل تعویض” با پشتیبانی از 800 چرخه شارژ کامل لیست کرده، اما این مسئله به منزله جداکردن سریع پنل پشتی دستگاه و تعویض بسیار آسان باتری آن نیست!

همچنین مطالعه کنید
طراحی متفاوت جزیره دوربین گوشی هواوی P70 فاش شد

با این حال، HMD بستر مناسبی برای تعویض باتری در “بازه زمانی 5 دقیقه‌ای، در منزل و تنها با استفاده از ابزارهای اولیه تعویض قطعات” را برای کاربران این دستگاه فراهم کرده است. HDM Pulse دارای رتبه IP52 (مقاومت در برابر رطوبت، گرد و غبار) است که با توجه به قیمت و سهولت تعمیرپذیری آن، به نوعی شگفت‌انگیز است. با این حال حفظ این رتبه پس از تعویض باتری مستلزم دقت در رعایت “دستورالعمل‌های ذکرشده در مراحل تعمیر” است. در بخش زیر گزینه‌های رنگی HMD Pulse را مشاهده می‌فرمایید:

مشخصات کلیدی HMD Pulse پلاس (اچ ام دی پالس پلاس)

در حالیکه در HMD Pulse پلاس، سنسور 13 مگاپیکسلی دوربین اصلی نسخه وانیلی با یک “سنسور 50 مگاپیکسلی” جایگزین شده اما این دوربین سلفی این دستگاه ارتقاء نیافته و مشابه با برادر خود، به یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی مجهز می‌باشد! متأسفانه HMD جزئیات بیشتری در رابطه با “نوع سنسور و لنز به کارگرفته‌شده” در این دستگاه یا “کیفیت فیلم‌برداری” آن را ارائه نکرده است. با این حال از آنجایی که تراشه امکان ضبط تصاویر با کیفیت بیشتر از “1080p” را ندارد بعید به نظر می‌رسد که نسخه پلاس این سری، از وضوح ضبط “4K” پشتیبانی کند. همچنین لازم به ذکر است، این گوشی نیز دوربین سلفی 8 مگاپیکسل نسخه وانیلی را به ارث برده است.

اچ ام دی پالس پلاس از رم دارای ظرفیت “4، 6 یا 8 گیگابایتی” و فضای ذخیره‌سازی داخلی “128 گیگابایتی” پشتیبانی می‌کند. با این حال، مشابه با نسخه وانیلی، امکان ارتقاء ظرفیت فضای ذخیره‌سازی (از طریق اسلات microSD) تا ظرفیت “256 گیگابایت” وجود دارد. این گوشی مانند برادران خود به یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز بوده و از طریق پورت USB 2.0 با سرعت 10 وات شارژ می‌شود. در بخش زیر گزینه‌های رنگی HMD Pulse پلاس را مشاهده می‌فرمایید:

مشخصات کلیدی HMD Pulse پرو (اچ ام دی پالس پرو)

در حالیکه HMD Pulse پرو “سنسور 50 مگاپیکسلی” دوربین اصلی نسخه پلاس و “سنسور عمق 2 مگاپیکسلی” را حفظ می‌کند، اما وضوح دوربین سلفی این دستگاه به 50 مگاپیکسل ارتقا یافته است. با این حال، مشابه با نسخه پلاس، HMD جزئیات بیشتری در رابطه با دوربین را اختیار علاقه‌مندان قرار نداده است!

اچ ام دی پالس پرو مشابه با نسخه پلاس از رم دارای ظرفیت “4، 6 یا 8 گیگابایتی” و فضای ذخیره‌سازی “128 گیگابایتی” (با قابلیت ارتقاء تا 256 گیگابایت از طریق اسلات microSD) پشتیبانی می‌کند. این گوشی، مشابه با سایر برداران خود، به باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز است با این تفاوت که باتری این دستگاه از طریق پورت USB-C و با سرعت 20 واتی شارژ می‌شود. در بخش زیر گزینه‌های رنگی HMD Pulse پرو را مشاهده می‌فرمایید:

برچسب قیمتی گوشی‌های سری HMD Pulse

جزئیات برچسب قیمتی گوشی‌های HMD Pulse ،HMD Pulse پلاس و HMD Pulse پرو به شرح زیر است:

  • اچ ام دی پالس: 140 یورو
  • اچ ام دی پالس پلاس: 160 یورو
  • اچ ام دی پالس پرو: 180 یورو

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>