Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آموزش ساخت پس زمینه و والپیپر سینماتیک در اندروید

آموزش ساخت پس زمینه و والپیپر سینماتیک و زنده در اندروید

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

گوگل قابلیتی به نام «Cinematic Wallpaper» را با اندروید 14 معرفی کرد که به کاربران امکان ساخت پس‌زمینه و والپیپر سینماتیک را ارائه می‌دهد. با این قابلیت می‌توانید تصاویر بی‌حرکت و ثابت خود را به‌کمک افکت‌های حرکتی و عمقی ظریف، به آثار هنری پویا و زیبا تبدیل کنید. در صورتی که علاقه‌مند به استفاده از والپیپر سینماتیک در گوشی اندرویدی خود هستید، با اِروتِک در ادامه همراه باشید تا نگاهی به چگونگی ساخت این نوع پس‌زمینه‌ها در اندروید 14 بیندازیم.

والپیپر سینماتیک چیست؟

والپیپر سینماتیک یک نوع پس‌زمینه‌ی پویاست که که از ماشین لرنینگ یا یادگیری ماشینی برای اضافه کردن عمق و حرکت به تصاویر ثابت و استاتیک شما استفاده می‌کند. این قابلیت، به تجزیه و تحلیل عناصر پیش‌زمینه و پس‌زمینه‌ی تصاویر می‌پردازد و حرکات ظریفی را اعمال می‌کند که حکم تقلید تکان‌ها و تعاملات دنیای واقعی را دارند.

آموزش ساخت پس زمینه و والپیپر سینماتیک در اندروید

به‌طور مثال، یک عکس از منظره‌ی شهری ممکن است تکان خوردن ملایم درختان در باد را به نمایش بگذارد، در حالی که یک پرتره می‌تواند جابه‌جایی‌های نرم تارهای مو را نشان دهد.

این افکت‌های ظریف و جزئی، عکس‌های شما را به آثار هنری جذاب و متحرک تبدیل می‌کنند و اساساً به یک پس‌زمینه‌ی سینماتیک و پویا تبدیل می‌شوند تا روح دیگری به دستگاه اندرویدی شما ببخشند.

نحوه‌ی ساخت والپیپرهای سینماتیک در اندروید 14

حالا که می‌دانید یک والپیپر سینماتیک چیست، بیایید تا نگاهی به نحوه‌ی ساختن چنین پس‌زمینه‌هایی داشته باشیم. قبل از هر چیزی باید اشاره کرد که این قابلیت مخصوص اندروید 14 و نسخه‌‎های جدیدتر است پس از به‌روز بودن سیستم‌عامل دستگاه اندرویدی خود اطمینان حاصل کنید.

قدم اول: به تنظیمات (Settings) بروید و وارد «Wallpaper & style» شوید. بعد، بر روی «More wallpapers» در پایین صفحه ضربه بزنید.

قدم دوم: حالا بر روی «My Photos» ضربه بزنید و عکس دلخواه خود را انتخاب کنید و پیش‌نمایش آن را ببینید.

نکته: با فشار دادن نماد فلش درد بالا و سمت چپ صفحه می‌توانید به عقب برگردید و عکس دیگری را برگزینید.

قدم سوم: بعد از اینکه عکس دلخواه خود را انتخاب کردید، به صفحه‌ی پیش‌نمایش می‌رسید. در این صفحه بر روی آیکون والپیپر سینماتیک (3 ستاره درخشان در بالا و سمت راست صفحه) ضربه بزنید.

قدم چهارم: سوییچ کنار «Create Cinematic wallpaper» را فعال کنید.

قدم پنجم: بعد از فعال کردن این قابلیت، اندروید 14 از ماشین لرنینگ جهت تجزیه و تحلیل تصویر شما و شناسایی المان‌های پس‌زمینه و پیش‌زمینه‌ی تصویر استفاده خواهد کرد.

این فرایند بر اساس پیچیدگی عکس شما ممکن است چند ثانیه‌ای طول بکشد. بعد از به اتمام رسیدن این پروسه، می‌توانید پیش‌نمایش والپیپر سینماتیک خود را ببینید.

آموزش ساخت پس زمینه و والپیپر سینماتیک در اندروید

قدم ششم: ساخت والپیپر و پس‌زمینه‌ی سینماتیک برای گوشی اندرویدی شما به همین سادگی انجام می‌پذیرد! در صورت رضایت از نتیجه، بر روی «Set wallpaper» ضربه بزنید تا اندروید پس از تنظیم پس‌زمینه به شما اطلاع دهد.

دلیل پدیدار نشدن والپیپر سینماتیک برای شما و راه جایگزین

اگر گزینه‌ی والپیپر سینماتیک برای شما نشان داده نمی‌شود، نیازی به نگرانی نیست، چرا که این قابلیت همچنان در حال منتشر شدن برای کاربران اندروید است. همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که در حال حاضر تنها دستگاه‌های پیکسل گوگل به قابلیت ساخت والپیپیر سینماتیک دسترسی دارند و برای بهره‌مندی از این قابلیت باید دارای گوشی پیکسل 6 و مدل‌های جدیدتر باشید. برای این آموزش نیز از گوشی پیکسل 8 پرو گوگل استفاده شده است. با این وجود، گوگل اعلام کرده که قابلیت والپیپر سینماتیک را به‌زودی برای تمامی کاربران در دسترس قرار خواهد داد. از این رو، اگر نمی‌توانید این قابلیت را در گوشی اندرویدی خود پیدا کنید، کمی باید منتظر باشید تا در آینده‌ی نزدیک برای دستگاه شما نیز منتشر شود.

همچنین مطالعه کنید
10 گزینه و ترفند پنهان اندروید که بهتر است امتحان کنید!

راه جایگزین دیگر اما استفاده از گوگل فوتوز (Google Photos) برای ساخت والپیپرهای سینماتیک است. جهت انجام این کار، برنامه‌ی گوگل فوتوز خود را باز کنید و بر روی «Library» ضربه بزنید. حالا، «Utilities» را لمس کرده و بعد «Cinematic Photo» را انتخاب کنید. سپس، تصویر دلخواه خود را برگزینید و بر روی «Create» ضربه بزنید. برنامه‌ی گوگل فوتوز حالا یک فایل ویدیویی با انیمیشن سینماتیک تصویر موردنظر شما خواهد ساخت و می‌توانید این فایل را در گوشی خود ذخیره کنید.

بعد از اینکه فایل ویدیویی ذخیره شد، می‌توانید از آن به‌عنوان پس‌زمینه و والپیپر گوشی اندرویدی خود استفاده کنید. بهترین نکته‌ی این روش، در دسترس بودن آن برای تمامی دستگاه‌هاست.

پس‌زمینه‌های هوش مصنوعی را امتحان کنید

والپیپرهای سینماتیک تنها پس‌زمینه‌های منحصربه‌فردی نیستند که در اندروید 14 به آن‌ها دسترسی دارید. به‌لطف مدل انتشار متن به تصویر گوگل، اندروید 14 برای کاربران این امکان را فراهم کرده تا از هوش مصنوعی برای ساخت والپیپر و پس‌زمینه بهره بگیرند.

برای انجام این کار، باید بار دیگر به تنظیمات دستگاه اندرویدی خود رفته و وارد «Wallpaper & style» شوید. بعد، «More wallpapers» در پایین صفحه را لمس کنید. این‌بار، از بالای صفحه بر روی «AI wallpaper» ضربه بزنید، یک دسته و طبقه‌بندی را انتخاب کنید و کلمات کلیدی لازم برای توصیف نوع والپیپری که مدنظر دارید را به هوش مصنوعی ارائه کنید. مدل هوش مصنوعی گوگل از این اطلاعات جهت ساخت چند والپیپر مختلف استفاده می‌کند و قادر خواهید بود تا بهترین پس‌زمینه از میان این تصاویر را به‌عنوان والیپیر گوشی خود انتخاب کنید.

از پس‌زمینه‌ی پویای خود لذت ببرید!

والپیپر سینماتیک یکی دیگر از نشانه‌های تعهد گوگل به نوآوری و بهبود تجربه‌ی کاربری است. اگرچه این قابلیت ممکن است شبیه به ویژگی تصاویر صفحه‌ی قفل آیفون باشد اما انیمیشن‌های قابلیت والپیپر سینماتیک اندروید، سطح بالاتری دارند و بهتر هستند.

این قابلیت، دستگاه اندرویدی شما را تبدیل به بوم نقاشی متحرک و پویایی می‌کند که امکان به نمایش درآوردن تصاویر موردعلاقه‌ی شما به‌صورت متحرک و همراه با عمق بیشتر را برایتان فراهم کرده است.

منبع: GuidingTech

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>