Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

تیانگونگ: اولین ربات انسان‌نمای تمام الکتریکی که با سرعت 6 کیلومتر در ساعت می‌دود!

تیانگونگ؛ اولین ربات انسان‌نمای تمام الکتریکی که با سرعت 6 کیلومتر در ساعت می‌دود!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

مرکز نوآوری ربات‌های انسان‌نمای پکن از یک ربات انسان‌نما به نام “تیانگونگ/ Tiangong” رونمایی کرد. این ربات قادر است مانند انسان‌ها با سرعت 6 کیلومتر در ساعت بدود! تیانگونگ اولین ربات انسان‌نمای تمام الکتریکی در جهان است که توانسته به این موفقیت دست یابد و به همین دلیل توسعه این ربات به عنوان یک پیشرفت بسیار چشمگیر در زمینه رباتیک در نظر گرفته می‌شود.

ربات انسان‌نما تیانگونگ قدی 163 سانتی‌متری و وزنی 43 کیلوگرمی دارد و طراحی سبک‌وزن این ربات، بستر مناسبی را برای دویدن پایدار آن فراهم می‌کند. این ربات انسان‌نمای تمام الکتریکی به واسطه بهره‌مندی از “سنسورهای ادراک بصری، حسگرهای سه‌بعدی بینایی و یک واحد اندازه‌گیری اینرسی با دقت بالا (IMU)” قادر است به‌طور موثر در محیط اطراف خود حرکت کند. علاوه بر این حسگرهای شش‌بعدی نیرو تعبیه‌شده در تیانگونگ، امکان محاسبه و تشخیص بازخورد دقیق نیرو را برای این ربات فراهم می‌کنند.

تیانگونگ: اولین ربات انسان‌نمای تمام الکتریکی که با سرعت 6 کیلومتر در ساعت می‌دود!

اما ربات انسان‌نمای تیانگونگ چگونه می‌تواند بدود؟ این ربات با استفاده از یک روش جدید یادگیری مهارت حرکتی ربات‌های انسان‌نمای به نام “Predictive Reinforcement Imitation Learning” می‌تواند دویدن انسان‌ها را تقلید کرده و آن را به صورت طبیعی به نمایش بگذارد. علاوه بر این تیانگونگ قادر است در شرایط عدم دریافت ورودی بصری، محیط‌های متغیری نظیر “شیب‌ها، ناهمواری‌های سطحی و پله‌ها” را نیز پیمایش کند. همچنین این ربات انسان‌نما به واسطه تنظیم تعادل خود در راه رفتن، در هنگام برخورد با موانع یا سطوح ناهموار بسیار چابک عمل می‌کند.

همچنین مطالعه کنید
هوش مصنوعی وال ای (VALL-E) در عرض 3 ثانیه صدای هر کسی را تقلید می‌کند

به ادعای توسعه‌دهندگان ربات تیانگونگ، این ربات انسان‌نما نسبت به برقرارسازی ارتباط با سایر رابط‌های ارتباطی و ارتقاءهای “نرم‌افزاری، سخت‌افزاری یا سایر ماژول‌های کاربردی” بسیار انعطاف‌پذیر است. این میزان از سازگاری و انعطاف‌پذیری این ربات انسان‌نما پتانسیل استفاده از آن در سناریوهای کاربردی مختلف نظیر “عملیات جستجو و نجات، واکنش در بلایا و کاربردهای صنعتی” را تضمین می‌کند.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>