Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

موندراپ MIAD 01 با تمرکز بر روی تجربه صوتی عالی رونمایی شد

موندراپ MIAD 01 با تمرکز بر روی تجربه صوتی عالی رونمایی شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی موندراپ (Moondrop) که عمدتاً به تولید هدفون‌ها و ایربادهای رده‌بالا و قدرتمند خود شناخته می‌شود، به‌تازگی به قلمرو گوشی‌های هوشمند نیز پای گذاشته و از اولین گوشی هوشمند خود تحت عنوان “موندراپ MIAD 01” رونمایی کرد. با این حال همان‌طور که از یک سازنده محصولات صوتی انتظار می‌رفت، موندراپ در توسعه این گوشی تمرکز اصلی خود را بر روی رقم زدن “تجربه صوتی” ایده‌آل برای کاربران این دستگاه قرار داده است. برای آشنایی بیشتر با این گوشی های‌فای جدید با اِروتِک همراه باشید.

مشخصات کلیدی گوشی هوشمند موندراپ MIAD 01

موندراپ MIAD 01 در باریک‌ترین بخش خود (جزیره دوربین به پایین) دارای قطری 9.15 میلی‌متری بوده و وزنی در حدود 202 گرم دارد. این گوشی میان‌رده از یک صفحه نمایش اولد 6.7 اینچی خمیده با “رزولوشن 1080p و نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی” بهره می‌برد. علاوه بر این، این صفحه نمایش از قابلیت تنظیم تدریجی روشنایی صفحه با استفاده از روش PWM (مدولاسیون پهنای پالس) با فرکانس 1920 هرتزی پشتیبانی کرده و یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی را در دل حفره پانچ خود جای داده است.

با حرکت به سمت قاب پشتی موندراپ MIAD 01 با سیستم دوربین دوگانه این دستگاه مواجه می‌شویم. این دستگاه دارای دوربین اصلی با وضوح 64 مگاپیکسلی است. در حالیکه موندراپ هیچگونه اطلاعاتی در رابطه با دوربین دوم ارائه نداده است، اما انتظار می‌رود دوربین دوم این گوشی میان‌رده تنها به یک سنسور عمق (مخصوص به افکت‌های حالت پرتره دوربین) مجهز باشد.

موندراپ MIAD 01 با تراشه دایمنسیتی 7050 مدیاتک رونمایی شد

موندراپ MIAD 01 به تراشه میان‌رده “دایمنسیتی 7050 مدیاتک” با طراحی پرادزنده 8 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Arm Mali-G68 MC4 مجهز بوده و از “رم نوع LPDDR4X با ظرفیت 12 گیگابایتی” و “فضای ذخیره‌سازی نوع UFS 3.1 با ظرفیت 256 گیگابایتی” پشتیبانی می‌کند. لازم به ذکر است، موندراپ امکان ارتقاء فضای ذخیره‌سازی از طریق اسلات میکرو اس‌دی (microSD) تا حداکثر ظرفیت 2 ترابایت را برای کاربران این دستگاه فراهم کرده است.

از منظر نرم‌افزاری، این دستگاه میان‌رده عملکرد خود را از طریق اندروید خام/ خالص (Stock Android) به نمایش می‌گذارد. با این حال، موندراپ عدم “جمع‌آوری هرگونه داده‌های حائز اهمیت” و “نمایش تبلیغات” را به کاربران این گوشی وعده داده است.

همچنین مطالعه کنید
گوشی نوبیا Z60 اولترا معرفی شد؛ پرچمداری با دوربین های پیشرفته!

موندراپ MIAD 01 به یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز بوده و از طریق پورت USB-PD تعبیه‌شده بر روی خود از شارژ سیمی سریع با سرعت “33 واتی” پشتیبانی می‌کند. لازم به ذکر است، این دستگاه از یک پورت USB 3.1 با سرعت انتقال داده “5 گیگابیت در ثانیه” نیز بهره می‌برد. در حالیکه مشخصات سخت‌افزاری موندراپ MIAD 01 از نگاه کاربران حرفه‌ای ممکن است چندان چشمگیر نباشد، اما همان‌طور که پیش‌تر مطرح شد این دستگاه یک “گوشی هوشمند متمرکز بر تجربه صوتی” است! در همین راستا، لازم است از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای منحصر به فرد این دستگاه سخن بگوییم.

موندراپ MIAD 01 با تراشه دایمنسیتی 7050 مدیاتک رونمایی شد

موندراپ MIAD 01 ترکیبی چشمگیر از جک‌های دوگانه هدفون، یعنی یک جک متعادل 4.4 میلی متری با خروجی متعادل صدا (4Vrms) برای شنوندگان حرفه‌ای موسیقی و یک جک استاندارد 3.5 میلی‌متری با خروجی 2Vrms برای استفاده روزمره، را در اختیار کاربران خود ارائه می‌دهد.

علاوه بر این این گوشی از تنظیمات DAC چهار کاناله، که از طریق Cirrus Logic MasterHIFI (احتمالاً CS43198) تامین می‌شود، بهره برده و از این رو “کیفیت صدای فوق‌العاده عالی”، “محدوده دینامیکی بالا (132 دسی‌بلی)” و “نسبت سیگنال به نویز و اعوجاج (SINAD) پایینی (118 دسی‌بلی)” را ارائه می‌دهد. برای ترسیم یک چشم‌اندازه واضح لازم است ذکر کنیم که این مشخصات (آن هم در یک گوشی هوشمند!) نسبت به برخی از پخش‌کننده‌های اختصاصی DAC/amp قابل حمل فعلی نیز قدرتمندتر است!

موندراپ MIAD 01 با تراشه دایمنسیتی 7050 مدیاتک رونمایی شد

علاوه بر این، موندراپ با در نظرگیری “طراحی 6 لایه طلایی (Gold-Sinking) برای دفع نویز حرارتی، وجود منبع تغذیه مستقل LDO و ارائه تنظیمات کنترل صدا 100 سطحی” مدار صوتی این دستگاه را به طرز چشمگیر ارتقاء داده است. همچنین، لازم به ذکر است این کمپانی با توسعه یک اپلیکیشن اختصاصی به نام “Audio Center” امکان سفارشی‌سازی صدا از طریق عملکرد DSP را در اختیار کاربران این گوشی هوشمند میان‌رده قرار داده است.

جزئیات پیکربندی و برچسب قیمتی

موندراپ MIAD 01 تنها در یک گزینه رنگی (سفید) و یک پیکربندی (رم 12 گیگابایتی/ فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی) با برچسب قیمت 399 دلاری از طریق وب‌سایت‌های فروشگاهی به فروش می‌رسد.

این در حالی است که تاکنون جزئیات بیشتری در رابطه با عرضه بین‌المللی “نخستین گوشی هوشمند موندراپ” ارائه نشده است.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>