Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آیا باید گوشی شیائومی خود را به رابط کاربر ی HyperOS ارتقا دهیم؟!

آیا باید گوشی شیائومی خود را به رابط کاربری HyperOS ارتقا دهیم؟!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

رابط کاربری HyperOS حاصل جدیدترین ایده شیائومی با تغییرات کاربردی نسبت به MIUI است. در حالیکه این رابط کاربری به برخی از ویژگی‌های جالب و بهبودهای قابل‌توجه همراه شده است، با این حال همه بخش‌های آن ارزش ستایش کردن را ندارند! در این مطلب 5 دلیل قابل‌توجه برای ارتقا به این نسخه و همچنین 5 ویژگی منفی رابط کاربری جدید شیائومی ذکر شده است. بهتر است قبل از اقدام به نصب این رابط کاربری موارد زیر را مطالعه کنید. با اِروتِک همراه باشید.

5 دلیل قابل ستایش برای ارتقا به HyperOS شیائومی

1. حجم کم و تجربه مینیمالیستی!

رابط کاربری HyperOS نسبت به MIUI فضای کمتری را اشغال می‌کند، آن هم با اختلافی نسبتاً قابل‌توجه! از نظر عددی، سیستم‌عامل جدید شیائومی 9.14 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیاز دارد، در حالیکه MIUI بیش از 12 گیگابایت حافظه داخلی را اشغال می‌کند. بنابراین، HyperOS در مقایسه با MIUI وزن سبک‌تری دارد.

آیا باید گوشی شیائومی خود را به رابط کاربر ی HyperOS ارتقا دهیم؟!

شیائومی تمرکز زیادی روی حفظ یک تجربه مینیمالیستی گذاشته است. برچسب‌های نماد مرکز کنترل (به طور پیش‌فرض) از بین رفته‌اند، اگرچه می‌توان آن را از طریق بخش تنظیمات برگرداند! در اصل سیستم‌عامل جدید طراحی بصری کمتر درهم‌و‌برهم و نمادهای ساده‌‌تری دارد.

آیا باید گوشی شیائومی خود را به رابط کاربر ی HyperOS ارتقا دهیم؟!

HyperOS بسیاری از برنامه‌های از پیش نصب‌شده موجود در MIUI را برای تجربه‌ای تمیزتر حذف کرده است. این رابط کاربری همچنین به شما اجازه می‌دهد بسیاری از برنامه‌های از پیش نصب‌شده (bloatware) را حذف کنید!

۶ ویژگی برتر HyperOS که نباید آنها را از دست بدهید!

2. بهبود عملکرد

شیائومی بسیاری از بهینه‌سازی‌های زیربنایی را به HyperOS آورده است که منجر به انیمیشن‌های روان‌تر و عملکرد بهتر آن می‌شوند. متوسط تأخیر زمان‌بندی برای کارهای حیاتی 14 درصد کاهش می‌یابد و حداکثر تأخیر زمان‌بندی نیز تا 72 درصد کاهش یافته است.

آیا باید گوشی شیائومی خود را به رابط کاربر ی HyperOS ارتقا دهیم؟!

HyperOS همچنین حداقل تجربه 50 ماهه بدون کاهش عملکرد را نوید می‌دهد. شیائومی مدعی کاهش 79 درصدی اشغال فضای ذخیره‌سازی و 24 درصد زمان کمتر برای آپدیت‌های OTA است. این به معنای عرضه و دانلود سریع‌تر آپدیت‌های OTA خواهد بود.

3. ویژگی‌های هوش مصنوعی

از آنجایی که بسیاری از غول‌های گوشی‌های هوشمند به‌سرعت ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید را منتشر می‌کنند، شیائومی هم نخواسته است در این رقابت بازنده باشد. آنها نیز با افزودن بسیاری از ویژگی‌های هوش مصنوعی به HyperOS به باشگاه گوشی‌های دارای این قابلیت‌ها پیوسته‌اند.

گوشی‌های پیکسل گوگل اولین گوشی‌هایی بودند که ویژگی‌های مرتبط با هوش مصنوعی را ارائه کردند و سپس سامسونگ با معرفی ویژگی‌های هوش مصنوعی پیشگامانه در سری گلکسی S24، آتش این رقابت را دوچندان کرد. HyperOS نیز به لطف بهینه‌سازی‌های NPU، ویژگی‌های هوش مصنوعی بسیاری را بدون نیاز به اتصال به فضای ابری، وعده می‌دهد.

آیا باید گوشی شیائومی خود را به رابط کاربر ی HyperOS ارتقا دهیم؟!

گوشی‌های شیائومی دارای HyperOS می‌توانند مکالمات زنده را رونویسی کرده و زیرنویس‌ها را در ویدیوها و برنامه‌های شخص ثالث تولید کنند. برنامه پیش‌فرض گالری با ویژگی‌های هوش مصنوعی پیشرفت زیادی کرده است و با تجزیه و تحلیل پایگاه داده عکس‌های موجود شما، ویژگی AI Portrait را ارائه می‌دهد. با این قابلیت شما می‌توانید محیط پرتره تولید‌شده توسط هوش مصنوعی را تغییر دهید!

برنامه گالری نیز اکنون دارای قابلیت توسعه هوش مصنوعی است. این یکی دیگر از ابزارهای ویرایش هوش مصنوعی است که به شما امکان می‌دهد صحنه را در یک عکس موجود گسترش دهید.

4. اکوسیستم شیائومی

یکی از مهم ترین جنبه‌‌های HyperOS “ارتباط متقابل” است. با سیستم‌عامل جدید، این غول فناوری چینی قصد دارد یک سیستم یکپارچه برای دستگاه‌های شیائومی ایجاد کند که شامل گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، وسایل خانه هوشمند و خودروها می‌شود.

همچنین مطالعه کنید
آموزش ساده کراپ کردن یا برش (Crop) ویدیوها در دستگاه‌های اندرویدی

آیا باید گوشی شیائومی خود را به رابط کاربر ی HyperOS ارتقا دهیم؟!

هاب هوشمند جدید شیائومی در HyperOS به شما امکان می‌دهد وضعیت دستگاه‌ها را ببینید و آن‌ها را در زمان واقعی کنترل کنید. یک میانبر نیز برای آن در مرکز کنترل برای دسترسی سریع وجود دارد.

آیا باید گوشی شیائومی خود را به رابط کاربر ی HyperOS ارتقا دهیم؟!

5. سفارشی‌سازی صفحه قفل

یکی از جنبه‌هایی که HyperOS واقعاً از سایر پوسته‌های سفارشی اندروید متمایز است، سفارشی‌سازی صفحه قفل است، اگرچه اکثر این ویژگی‌ها از iOS الهام گرفته شده است! شیائومی این قابلیت را “صفحه قفل هنری (Artistic Lock Screen)” می‌نامد.

رابط کاربری HyperOS طرح‌های مختلف صفحه قفل را ارائه می‌دهد که در حالت‌های کلاسیک، لوزی و مجله طبقه‌بندی می‌شوند. یکی از گزینه‌های سفارشی‌سازی نیز افکت عمق است که صفحه قفل را جذاب‌تر می‌کند.

5 ویژگی منفی در مورد HyperOS شیائومی

1. ناچ پویا با عملکرد ضعیف

شیائومی با الهام از iOS یک ویژگی شبیه به جزیره دینامیک (داینامیک آیلند) را به HyperOS اضافه کرده است. آنها نامی برای آن انتخاب نکرده‌اند، با این حال، بسیاری آن را داینامیک ناچ “Dynamic Notch” می‌نامند. شیائومی اولین برندی نیست که جزیره پویا اپل را کپی می‌کند، چندین تولیدکننده اندرویدی مانند اینفینیکس و ریلمی نیز در گذشته این کار را انجام داده‌اند.

داینامیک آیلند در آیفون‌ها از نظر زیبایی‌شناختی قابلیتی دلپذیر و مفید است، اما در اندروید نه! در زمان نوشتن این مطلب هنوز بریدگی پویا در گوشی‌های شیائومی دارای سیستم‌عامل HyperOS فقط در موارد معدودی کار می‌کند، مانند حالت مزاحم نشوید (DND)، حالت بی‌صدا یا زمان روشن‌بودن هات اسپات‌های موبایل یا شارژ شدن!

اگرچه داشتن عناصر بصری جالب است، اما استفاده‌های محدود آن بسیار ناامیدکننده است. امیدواریم با آپدیت‌های بعدی این قابلیت کمی بهبود یابد.

2. اشکالات، خطاها و باگ‌ها

از زمانی که کاربران گوشی‌های شیائومی خود را به HyperOS ارتقا داده‌اند، شکایات زیادی از سوی آنها وجود داشته است. اکثر آنها می‌گویند که دستگاه اغلب خراب می‌شود و برنامه‌ها باز نمی‌شوند!

سیستم‌عامل جدید هنوز در حال توسعه است و به‌طور فعال برای ارائه تجربه بهتر در حال اصلاح می‌باشد. اینطور نیست که پس از نصب آپدیت HyperOS حتماً با این مشکلات مواجه شوید، اما تا حدی این احتمال وجود دارد!

آیا باید گوشی شیائومی خود را به رابط کاربر ی HyperOS ارتقا دهیم؟!

3. سفارشی‌سازی کمتر

در حالیکه سفارشی‌سازی صفحه قفل در HyperOS بسیار قابل ستایش است، با این حال سفارشی‌سازی کلی رابط کاربری چنگی به دل نمی‌زند. سیستم‌عامل جدید به شما اجازه نمی‌دهد جزئیات دقیق مانند شکل دقیق گوشه‌های اعلان‌ها، تغییرات سرعت انیمیشن و موارد متعدد دیگر را تنظیم کنید! این کارها را می‌توانستید در MIUI انجام دهید. به طور کلی، HyperOS در مقایسه با MIUI کمتر قابل تنظیم است!

4. کاملاً شبیه MIUI است!

پس از جابجایی به HyperOS، تا زمانی که شروع به بررسی بیشتر نکنید، به سختی می‌توانید تفاوتی را با نسخه قبلی رابط کاربری شیائومی متوجه شوید. این کمپانی بیشتر تلاش خود را صرف ایجاد تغییرات زیربنایی کرده است.

HyperOS تغییرات عمده‌ای در رابط کاربری یا هیچ ویژگی پیشگامانه‌ای ایجاد نمی‌کند و کاملاً ساده، مینیمالیستی و سریع است!

5. انتشار آهسته

شیائومی در ارائه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری تهاجمی عمل نکرده است. انتظار داشتیم که این برند چینی پس از ورود HyperOS سرعت انتشار به‌روزرسانی را افزایش دهد، اما تاکنون تفاوت عمده‌ای مشاهده نشده است!

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>