Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی iOS 18 پیش از انتشار فاش شد

قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی iOS 18 پیش از انتشار فاش شد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در ماه‌های اخیر شایعات متعددی در رابطه با تلاش اپل برای ادغام هوش مصنوعی خود در گوشی‌های سری آیفون 16 و سیستم‌عامل iOS 18 به گوش رسیده است. در همین راستا وب‌سایت Appleinsider به‌تازگی برخی از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی iOS 18 را با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشت. بر اساس این شایعات انتظار می‌رود اپل قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در 6 برنامه اصلی در اکوسیستم iOS18 یعنی اپلیکیشن‌های “پیام‌رسان Messages، مرورگر وب سافاری (Safari)، سیستم جستجو Spotlight Search، دستیار صوتی سیری (Siri) و پست الکترونیکی (Mail)” ارائه کند.

قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی iOS 18 پیش از انتشار فاش شد

همچنین به‌نظر می‌رسد یک مدل زبان بزرگ (LLM) بر روی دستگاه با نام “آژاکس/ Ajax” مسئولیت ارائه این قابلیت‌ها را برعهده داشته باشد. این مدل قادر است به سرعت جملاتی کامل را در پاسخ به ورودی‌های دریافت‌شده از سمت کاربر تولید کند. علاوه بر این، انتظار می‌رود آژاکس ضمن تجزیه و تحلیل متن، چندین پاسخ احتمالی به سوالات کاربر را تولید و سپس آن‌ها را بر اساس صحت داشتن و مرتبط بودن با سوالات دریافت‌شده به دقت مرتب نماید.

همچنین، گفته می‌شود این مدل زبانی بزرگ قادر است با شناسایی کلمات و عبارات کلیدی، صفحات وب در اپلیکیشن سافاری و پیام‌های دریافتی در پیام‌رسان Messages را خلاصه‌سازی کند. علاوه بر این به نظر می‌رسد اپل با ارائه یک قابلیت جدید به نام “جستجو هوشمند/ Intelligent Search” در آپدیت سافاری 18، امکان دریافت خلاصه‌ای از صفحات وب را نیز در اختیار کاربران سیستم‌عامل iOS قرار دهد.

همچنین مطالعه کنید
گوشی G50 نوکیا اندروید 12 را دریافت می‌کند

قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی iOS 18 پیش از انتشار فاش شد

علاوه بر این، شایعاتی مبنی بر احتمال ادغام مدل هوش مصنوعی اپل در سایر اپلیکیشن‌ها و دستگاه‌ها به گوش می‌رسد. بر اساس این گمانه‌زنی‌ها این مدل هوش مصنوعی قادر است ضمن شناسایی “مخاطبین” در پیام‌های متنی دریافت‌شده، اطلاعات مربوطه را از اپلیکیشن “تقویم/ Calendar” استخراج کرده و به کاربر در ارائه پاسخ‌های متناسب یاری رساند.

از سوی دیگر، به نظر می‌رسد دستیار صوتی سیری نیز به برخی از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز خواهد شد. باتوجه به این اطلاعات احتمال می‌رود دستیار صوتی اپل نیز بتواند پیام‌های دریافت‌شده را به صورت ساده خلاصه‌سازی کند یا در صورت نیاز پاسخ‌هایی مرتبط را بر اساس محتوای ارائه‌شده در پیام‌های دریافتی تولید نماید.

قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی iOS 18 پیش از انتشار فاش شد

در حالیکه تمامی قابلیت‌های مذکور بر روی دستگاه کاربر پردازش و اجراء می‌شوند، ممکن است درخواست‌های پیچیده‌تر مانند “تولید متن خلاقانه” یا “تجزیه و تحلیل عمیق متون” همچنان به پردازش ابری متکی باشند. در همین راستا، شایعاتی مبنی بر تلاش اپل برای همکاری با گوگل و OpenAI برای پردازش برخی از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در فضای ابری به گوش می‌رسد. با این حال، به گزارش وب‌سایت AppleInsider، اپل به شدت به حفظ حریم خصوصی کاربران خود پایبند بوده و از این رو در تلاش است پردازش‌های مبتنی بر فضای ابری را به حداقل میزان ممکن برساند.

قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی iOS 18 پیش از انتشار فاش شد

در نهایت انتظار می‌رود اپل در تاریخ 10 ژوئن (21 خرداد) و در طی کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی iOS 18 به صورت رسمی رونمایی کند.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>