Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

هدست واقعیت مجازی اپل ویژن پرو رونمایی شد؛ جادویی، اما سنگین!

هدست واقعیت مجازی اپل ویژن پرو روانه بازار شد؛ جادویی، اما سنگین!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

روز گذشته کمپانی اپل هدست اپل ویژن پرو را برای پیش‌سفارش بر روی وب‌سایت رسمی خود قرار داد و قرار است هدست‌های پیش‌فروش شده را در تاریخ 2 فوریه (13 بهمن) به دست کاربران برساند. در حالیکه اپل جزئیات کلی مربوط به این هدست را در سال گذشته (2023) فاش کرده بود، اما اکنون این کمپانی اطلاعات دقیق‌تری را در رابطه با این دستگاه در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

هدست واقعیت مجازی اپل ویژن پرو رونمایی شد؛ جادویی، اما سنگین!

همان‌طور که انتظار می‌رفت هدست اپل ویژن پرو تنها با 15 برنامه از پیش نصب‌شده (عمدتاً از اپلیکیشن‌های اپل مانند اپل موزیک و ..) به دست کاربران خواهد رسید. با این حال در کمال تعجب، این هدست در حال حاضر از پلت‌فرم‌های محبوبی مانند “نتفلیکس، یوتیوب و اسپاتیفای” پشتیبانی نمی‌کند و به نظر می‌رسد کاربران باید از روش‌های جایگزین مانند “بارگذاری از طریق مرورگر” به این پلت‌فرم‌ها دسترسی پیدا کنند.

اما شگفتی‌سازی‌های هدست واقعیت مجازی اپل ویژن پرو تنها به “عدم پشتیبانی از برخی از پلت‌فرم‌های خاص” محدود نمی‌شود! با استناد به اطلاعات منتشرشده بر روی وب‌سایت رسمی کمپانی اپل، وزن این هدست (وابسته به پیکربندی) در بازه‌ای میان “601 الی 648.6 گرم” قرار می‌گیرد. برای ترسیم فضای قیاسی می‌توان گفت که این وزن تقریباً با وزن “3 آیفون 15 پرو مکس” یا “یک آیپد پرو 12.9 اینچی” برابری می‌کند و این وزن برای یک هدست واقعیت مجازی، واقعاً سنگین است!

همچنین مطالعه کنید
تیزرها و جزییات جدید ساعت هوشمند واچ 4 پرو اوپو منتشر شد

مارکوس برون‌لی (منتقد صاحب‌نام دنیای تکنولوژی) در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) می‌نویسد:

اولین باری که هدست اپل ویژن پرو را امتحان کردم، از قابلیت‌های جادویی “صفحه نمایش” و “ردیابی چشمی” آن شگفت‌زده شدم. با این حال این هدست بسیار سنگین است. فکر می‌کنم که نتوانم وزن آن را برای طولانی مدت تحمل کنم!

گفتنی است که علاوه بر وزن اصلی دستگاه، لازم است لوازم جانبی و باتری آن به صورت جداگانه به یک دانگل وصل شوند و این لوازم نیز وزنی در حدود 353 گرم (وزنی بیشتر از یک گوشی آیفون!) دارند.

لازم به ذکر است، کمپانی اپل با ارائه یک بند دو حلقه (اختیاری) تلاش کرده است “راحتی کاربر در حین استفاده از این هدست” را افزایش دهد. با این حال، تاکنون مشخص نیست که راه‌حل ارائه شده تا چه میزان در رابطه با “کاهش ناراحتی ناشی از وزن دستگاه” موفق عمل خواهد کرد.

در حالیکه هدست اپل ویژن پرو با مشخصات چشمگیر خود، قابلیت‌های جادویی را وعده می‌دهد احتمال می‌رود که “طراحی غیر ارگونومیک” و “کاستی‌های نرم‌افزاری” در ارائه عملکرد‌های کاربردی به کاربران خلل ایجاد کنند. با این حال فعلاً باید منتظر بود و دید که آیا اپل می‌تواند این نگرانی‌ها را برطرف کند و تجربه واقعیت مجازی همه‌جانبه‌ای را که وعده داده بود، را عملی کند یا خیر.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>