Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اپل فناوری ردیابی حرکت دست هدست ویژن پرو را به آیپد و اپل TV می‌آورد

اپل فناوری ردیابی حرکت دست هدست ویژن پرو را به آیپد و اپل TV می‌آورد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

هدست ویژن پرو اپل از طریق ردیابی حرکت دست، بسیاری از تنظیمات کنترل‌کننده خود را ارائه می‌دهد و به همین سبب این دستگاه تا حد زیادی به تعاملات کاربران متکی است. این عملکرد، در مقایسه با هدست‌هایی که به کنترل‌کننده‌های اختصاصی جداگانه متکی هستند، تجربه فراگیر‌تری را به کاربران خود ارائه می‌دهد. حالا، شرکت کوپرتینویی به دنبال گسترش فناوری ردیابی حرکت دست، در پلت‌فرم‌هایی فرا‌تر از عینک واقعیت افزوده/واقعیت مجازی خود است و به نظر می‌رسد که این کمپانی قصد دارد تا از این فناوری در دستگاه‌هایی مانند اپل تی‌وی (Apple TV box) و مک‌بوک نیز بهره ببرد.

در حال حاضر، هدست ویژن پرو اپل از فناوری ترکیبی متشکل از دوربین و حسگر‌های پیشرفته، در راستای فعال‌سازی ردیابی حرکات چشم و دست بهره می‌برد و به واسطه جفت‌کردن فناوری‌های مذکور با الگوریتم‌های نرم‌افزاری پیچیده، امکان کنترل دستگاه بدون نیاز به کنترلر را برای کاربران فراهم می‌سازد. اکنون آخرین پتنت اپل (از طریق Patently Apple) نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد تا به واسطه ادغام عملکرد چندین دستگاه خود در راستای ایجاد یک تجربه مجازی مشابه با سیستم عامل ویژن خود بهره ببرد.

آیا اپل فناوری ردیابی حرکت دست هدست ویژن پرو را به آی‌پد و اپل تی‌وی می‌آورد؟

کنترل اپل تی وی و مک بوک با استفاده از تکان دادن دست در هوا

در یکی از تصاویر ارائه شده، مشخصاً نشان داده شده است که یک کاربر دارای اپل واچ می‌تواند با استفاده از تکان دادن دست خود در هوا، اپل تی‌وی یا مک‌بوک خود را کنترل کند. این حرکات دست توسط دوربین‌ها و سنسور‌های تعبیه شده در تلویزیون اپل یا مک‌بوک، دریافت شده و تشخیص داده می‌شوند. اگر‌چه، ممکن است که اپل واچ، به ارتقاء سخت‌افزاری و در‌بر‌داشتن اجزاء اضافی برای تشخیص جهت‌ها و مکان‌های مختلف قرار‌گیری دست، نیاز داشته باشد. در انتها، تمامی تعاملات صورت گرفته شده روی رابط کاربری تلویزیون یا مانیتور مک‌بوک نمایش داده خواهند شد.

همچنین مطالعه کنید
سامسونگ سال آینده 52 مدل گوشی جدید عرضه می‎‎‎‎‎‎کند!

ردیابی حرکات دست قادر است عملکردی بسیار متنوع‌تر از کنترل کردن اولیه دستگاه‌ها از خود بر‌جای بگذارد و از این فناوری، می‌توان در زمینه‌های فراوانی بهره گرفت. به عنوان مثال، با استفاده از فناوری حرکت دست، حالا کاربران بدون نیاز به لوازم جانبی خارجی (مانند ریموت، موس و ..) برای اعمال پیام ورودی، می‌توانند با ترسیم اشیا یا نوشتن پیام درخواستی خود، عملکرد مورد نظر خود را از دستگاه مربوطه دریافت نمایند.

آیا اپل فناوری ردیابی حرکت دست هدست ویژن پرو را به آی‌پد و اپل تی‌وی می‌آورد؟

با توجه به اطلاعات ارائه شده در پتنت مذکور، علاوه بر اپل واچ و اپل تی وی، امکان پیاده‌سازی این فناوری روی لپ‌تاپ‌های مک‌بوک و کامپیوتر دسکتاپ مک نیز فراهم می‌باشد. علاوه بر این، به دلیل مجهز بودن آی‌پد به دوربین‌ها و سنسور‌های مورد نیاز این فناوری، می‌توان از این دستگاه به عنوان ردیاب حرکات دست و مانیتور نمایشگر نیز، بهره گرفت.

بر مبنای فناوری‌های فعلی، قابلیت اجراء مفهوم ارائه شده در پتنت، امکان‌پذیر به نظر می‌آید؛ از این رو، می‌توان پیش‌بینی کرد که این ایده اپل، در آینده نزدیک می‌تواند در برنامه‌های کاربردی دنیای واقعی، اجراء شود. از نظر شما این ایده، می‌تواند کاربردی و مفید باشد؟

منبع: Nextpit

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>