Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوشی های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس رونمایی شدند

گوشی های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس رونمایی شدند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

سرانجام اپل از گوشی های آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس خود با درگاه USB-C رونمایی کرد. اما پس از گمانه‌زنی‌ها و شایعات فراون، این پرچمداران اپل چه ویژگی‌های جدیدی را نسبت به نسل قبلی خود دریافت کرده‌اند؟ برای آشنایی بیشتر با آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس با اِروتِک همراه باشید.

گوشی های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس رونمایی شدند

پس از اجبار اتحادیه اروپا به تجهیز تمام گوشی‌ها به USB-C، اکنون گوشی‌های پرو سری آیفون 15 به درگاه USB 3.0 مجهز شده‌اند که می‌تواند داده‌ها را با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه منتقل کند. همچنین آیفون‌ها اکنون می‌توانند از طریق شارژر و کابل آیپد پرو، مک بوک پرو یا حتی گلکسی‌های سامسونگ نیز شارژ شوند. اگرچه هنوز در مورد شارژ سریعتر این محوصلات جزییاتی منتشر نشده است.

اپل تعدادی ارتقا جدید را در طراحی سری پرو آیفون 15 نیز اعمال کرده است. نسخه‌های پرو جدید دارای لبه‌های گرد‌تر بوده و نازک‌ترین حاشیه‌های موجود در آیفون‌ها را دارند. این شرکت با وجود حفظ اندازه صفحه نمایش مشابه سال گذشته، موفق شده است ابعاد کلی گوشی‌ها را کوچک‌تر کند.

فولاد ضد زنگ با تیتانیوم نیز اکنون برای قاب‌ گوشی‌ها استفاده شده و اپل ادعا می‌کند این دو دستگاه سبک‌ترین مدل‌های پرو هستند که تا‌به‌حال معرفی کرده است. با دوگانه آیفون 11 پرو، این اختلاف وزن تنها 1 گرم است، اما در مقایسه با سری پرو آیفون 14 سال گذشته، مدل‌های جدید 19 گرم کاهش وزن داشته‌اند.

گوشی های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس رونمایی شدند

این آلیاژ خاص تیتانیوم گرید 5 که اپل در نسخه‌های پرو استفاده کرده همان آلیاژی است که در مریخ‌نورد ناسا نیز استفاده شده است. اپل با استفاده از یک فرآیند ترمومکانیکی جدید، آلومینیوم را در زیر ساختار تیتانیوم محصور کرده و آلومینیوم محصورشده به انتقال حرارت کمک می‌کند.

فریم‌های گوشی دارای بافتی برس‌خورده هستند و در یک فرآیند 14 ساعته که شامل ماشین‌کاری، سنباده زدن، برس زدن و در نهایت انفجار تیتانیوم بیرونی گوشی می‌شود، تولید شده‌اند. آیفون 15 پرو در چهار رنگ سیاه و سفید، آبی و تیتانیوم طبیعی عرضه می‌شود.

سوئیچ بی‌صدا اکنون به دکمه اکشن تبدیل شده است که با فشار دادن و نگه داشتن، یک بار دیگر تلفن را به‌طور پیش فرض در حالت بی‌صدا قرار می‌دهد، اما حالا می‌توان آن را با فشار دادن یا دو بار فشار دادن برای مجموعه‌ای از اقدامات مختلف سفارشی کرد و حتی با کمک آن می‌توان به‌سرعت دوربین آیفون را با یک دکمه باز کرد.

گوشی های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس رونمایی شدند

قسمت جلویی آیفون 15 پرو جدید، مانند مدل‌های 14 پرو، توسط شیشه سرامیک شیلد محافظت می‌شود. اندازه نمایشگر نیز تغییر نکرده است. مانند نسل قبلی، آیفون 15 پرو دارای یک صفحه نمایش 6.1 اینچی Super Retina XDR OLED با نرخ نوسازی تطبیقی 120 هرتزی (پروموشن)، قابلت HDR10، دالبی ویژن و حداکثر روشنایی 2000 نیتی است. اندازه نمایشگر آیفون 15 پرو مکس نیز همان 6.7 اینچ است. قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always-on display)، اکنون گسترش یافته است تا حالت Stand-by، حالت افقی همیشه روشن برای زمانی که در حال شارژ هستید را نیز در بر بگیرد.

گوشی های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس رونمایی شدند

در بخش دوربین اما، ماژول دوربین آیفون 15 پرو کاملاً ارتقا یافته است. همه چیز با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی شروع می‌شود که اکنون دارای سنسور بزرگتر با پیکسل‌های 1.22 میکرومتری و تثبیت‌کننده تغییر سنسور نسل دوم است. لنز این دوربین نیز، 24 میلی‌متری با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.78 است.

همچنین مطالعه کنید
افشاگری‌ها درباره گوشی‌های جدید گوگل تمام نمی‌شود؛ اینبار قیمت این گوشی در بریتانیا لو رفت!

این دوربین اصلی جدید چند امکان تصویربرداری را برای آیفون 15 پرو باز می‌کند. با کمک این سنسور اکنون می‌توان تصاویر 48 مگاپیکسلی HEIF را در کنار 48 مگاپیکسل ProRAW ثبت کرد. سنسور جدید بزرگ‌تر همچنین امکان زوم دیجیتالی 28، 35 و 48 میلی‌متری را فراهم می‌کند و آیفون به شما اجازه می‌دهد یکی از این فاصله‌های کانونی را به عنوان تنظیمات پیش‌فرض خود انتخاب کنید.

آیفون 15 پرو مکس نیز اولین دوربین پریسکوپ را در سری آیفون‌ها دریافت کرده‌ است. به لطف طراحی اپتیکال تا‌شده، پرو مکس جدید نهایتاً از 3 برابر و تا 5 برابر یا 120 میلی‌متر در 35 میلی‌متر زوم می‌کند. طراحی نوری این سنسور نیز منحصر‌به‌فرد است. اپل این طراحی را تتراپریسم نامیده که نور را چهار بار از دهانه مردمک لنز به حسگر تاشده منعکس می‌کند. خود لنز با گشودگی دیافراگم f/2.8، روشن‌ترین لنز یک دوربین 120 میلی‌متری در یک گوشی است. این دوربین دارای یک تثبیت‌کننده نوری نیز هست که اپل می‌گوید 10000 میکرو تنظیم در ثانیه را برای خنثی کردن تاری انجام می‌دهد.

آیفون 15 پرو با دوربین 77 میلی متری Pedestrian با زوم 3 برابری، پیکسل های 1 میکرومتری و لنز f/2.8، هیچ شباهتی به گوشی سال گذشته ندارد.

هر دو مدل پرو جدید نیز دارای سنسورهای فوق عریض 13 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/2.2 و پیکسل‌های 1.4 میکرومتری و البته فوکوس 100 درصدی و توانایی‌های فوکوس ماکرو هستند.

گوشی های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس رونمایی شدند

تراشه A17 پرو نیز به همراه رم 8 گیگابایتی قدرت آیفون 15 پرو و پرو مکس را تامین می‌کند. این اولین تراشه صنعتی است که بر روی فرآیند 3 نانومتری ساخته شده است. در داخل این تراشه یک پردازنده 6 هسته‌ای با 2 هسته عملکردی وجود دارد که اپل می‌گوید 10 درصد سریعتر از A16 بایونیک است، این هسته‌ها را 4 هسته مخصوص عمکلردهای معمولی همراهی می‌کنند.

پردازنده گرافیکی (GPU) این تراشه نیز یک واحد 6 هسته‌ای است که اپل ادعا می کند در زمان اوج عملکرد، 20 درصد سریعتر از نسل قبلی خود است. این پردازنده گرافیکی، قابلیت رهگیری پرتو (Ray Tracing) را فعال‌تر می‌کند، که ظاهراً 4 برابر سریع‌تر از Ray Tracing مبتنی بر نرم‌افزار در تراشه سال گذشته است. اپل همچنین مدعی است که بازی‌های کنسولی مانند Resident Evil Village و Assassin’s Creed Mirage در سال آینده برای نسخه‌های پرو آیفون 15 عرضه خواهند شد.

موتور عصبی این گوشی‌ها نیز یک واحد 16 هسته‌ای است که اپل می‌گوید سرعت آن برای مدل‌های یادگیری ماشینی دو برابر تراشه سال گذشته است.

تراشه A17 پرو دارای یک موتور نمایشگر با کدک اختصاصی AV1 و کدک ProRes است. این تراشه به مدل‌های جدید آیفون 15 پرو اجازه می‌دهد تا فیلم‌های 4k در 60 فریم بر ثانیه را در ProRes RAW به همراه پشتیبانی از نمایه رنگ استاندارد صنعت ACES ضبط کنند.

گوشی های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس رونمایی شدند

آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس این جمعه برای پیش خرید آماده می‌شوند. قیمت آیفون 15 پرو از 999 دلار برای مدل پایه 128 گیگابایت شروع می‌شود، در حالیکه قیمت آیفون 15 پرومکس از 1199 دلار شروع شده، اما مدل پایه اکنون 256 گیگ حافظه داخلی دارد.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>