Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آشنایی با برنامه‌های احتمالی اپل برای سال 2024

آشنایی با برنامه های احتمالی اپل برای سال 2024

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اپل همچنان به گسترش خانواده‌ی محصولاتش ادامه می‌دهد. در همین راستا، این کمپانی به‌تازگی شروع به پیش‌فروش هدست واقعیت مجازی اپل ویژن پرو کرده است. برنامه‌های این غول فناوری طبیعتاً در این‌جا به پایان نخواهد رسید و اپل برنامه‌های بیشتری برای آینده در نظر دارد. به‌طور مثال، می‌دانیم که سری آیفون 16 در ماه سپتامبر سال جاری میلادی به‌صورت رسمی رونمایی خواهد شد و انتظار غافلگیری‌های متعددی را نیز می‌توانیم در طول سال داشته باشیم. اما اگر درباره‌ی اهداف و نقشه‌های اپل طی سال جاری میلادی و برای آینده کنجکاو هستید و می‌خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری را به‌دست آورید، مارک گورمن در گزارش جدید خود به توضیح انتظاراتی که باید به‌زودی از این کمپانی داشته باشیم پرداخته است.

نقشه‌راه اپل؛ از تحول اپ استور تا به‌کارگیری هوش مصنوعی و معرفی دستگاه‌های جدید

اپل در سال ۲۰۲۳ میلادی توانست به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کند. به‌طور مثال، علی‌رغم شکست در بازارهایی نظیر چین، سری آیفون 14 فروش بسیار خوبی را تجربه کرد و اپل را بار دیگر با شکست دادن سامسونگ، به مقام برترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند در جهان رساند. حالا و با توجه به این موفقیت، اپل با یک وظیفه‌ی چالش‌برانگیزتر مواجه شده است و باید حتی از قبل نیز موفق‌تر عمل کند. از این رو، مجموعه‌ای از محصولات و نرم‌افزارهای جدیدی که این کمپانی مشغول کار بر روی آن‌ها بوده است، طی ماه‌های آینده به‌صورت رسمی معرفی خواهند شد.

اولین موردی که در دستور کار اپل قرار گرفته، حرکت جدیدی است که این کمپانی تمایلی به انجام آن ندارد اما باید تحت هر شرایطی انجامش دهد. به بیان دقیق‌تر، اپل باید پس از تصمیمات اتحادیه‌ی اروپا، تا ۷ مارس (۱۷ اسفند) به فروشگاه‌های اپلیکیشن دیگر امکان فعالیت رسمی در سیستم‌عامل iOS را بدهد. چنین تغییری ممکن است انحصار اپ استور اپل را بشکند و به نصب آزاد برنامه‌ها، مانند سیستم APK اندروید، ختم شود. علاوه بر این، تغییرات تحت تأثیر اتحادیه‌ی اروپا امکان دسترسی به تراشه‌ی پرداخت NFC در دستگاه‌های اپل برای بقیه‌ی ارائه‌دهندگان کیف پول موبایل و معرفی گزینه‌های صورت‌حساب شخص ثالث را هم دربرمی‌گیرد. با این وجود، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که این تغییر در نهایت به کاهش چشمگیر درآمد توسعه‌دهندگان برنامه‌ها منجر شود.

در خردادماه سال آینده شاهد برگزاری کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان موسوم‌ به WWDC خواهیم بود که در آن نسخه‌های جدید سیستم‌عامل‌های iOS 18 و iPadOS 18 و جدیدترین نسخه‌ی macOS رونمایی خواهند شد. در کنار این‌ها، انتظارات برای ادغام و به‌کارگیری ویژگی‌های هوش مصنوعی مشابه هوش مصنوعی گلکسی (Galaxy AI) در سیری شدت گرفته‌اند. علی‌رغم اینکه اپل در زمینه‌ی هوش مصنوعی مولد از رقبایی مانند سامسونگ، گوگل و مایکروسافت عقب‌تر است، منابع این شرکت نشان می‌دهند که اپل بدون شک می‌تواند فاصله‌ی خود با سایر رقبا را کمتر کند و این شکاف ایجادشده را ببندد.

همچنین مطالعه کنید
هواوی پتنت صفحه‌نمایش ARC با کناره‌های فوق خمیده و قابلیت لمس جانبی را ثبت کرد

دستاوردهای اپل برای سال ۲۰۲۴ مطمئناً تنها به نوآوری‌های نرم‌افزاری محدود نخواهد بود و این کمپانی برنامه‌های دیگری نیز در سر دارد. کوپرتینویی‌ها در حال آماده شدن برای نمایش مدل‌های جدید آیپد هستند و احتمالاً از یک مدل با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و شبیه به آیپد پرو، همراه با گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر، رونمایی خواهند کرد. با توجه به اهمیت مدل‌های مک‌بوک کمپانی اپل، نمی‌توان تصور نمود که سال ۲۰۲۴ میلادی بدون معرفی مدل جدیدی از این دستگاه‌ها خاتمه یابد. به همین خاطر، این احتمال وجود دارد که طی سال جاری میلادی شاهد معرفی رسمی از مک‌بوک ایرهایی باشیم که به تراشه‌ی M3 این کمپانی مجهز شده‌اند.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>