Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

پوکو X6 یا ردمی نوت 13 پرو؛ کدام یک ارزش خرید بهتری دارد؟

پوکو X6 یا ردمی نوت 13 پرو؛ کدام یک خرید بهتری است؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در اوایل ماه جاری میلادی، کمپانی شیائومی عرضه بین‌المللی گوشی‌های “ردمی نوت 13 پرو” و “پوکو X6” را آغاز کرد. در حالیکه هر دو دستگاه با نام‌های تجاری متفاوتی به بازار عرضه می‌شوند، اما از آنجایی که هر دو برند به عنوان برندهای زیرمجموعه کمپانی شیائومی فعالیت می‌کنند، از طراحی ظاهری و مشخصات سخت‌افزاری نسبتاً مشابهی با یک‌دیگر بهره می‌برند. در ابتدای این مطلب به شرح کوتاهی از مشخصات دو دستگاه خواهیم پرداخت، سپس با بیان تفاوت‌های این دو گوشی میان‌رده با یک‌دیگر، هر دو دستگاه را از منظر معیار “ارزش خرید” بررسی خواهیم کرد. با اِروتِک همراه باشید.

شباهت‌های شیائومی پوکو X6 و ردمی نوت 13 پرو

هر دو گوشی پوکو X6 و ردمی نوت 13 پرو از یک صفحه نمایش اولد 6.67 اینچی با “رزولوشن 2712 در 1220 پیکسلی (1.5K)، نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی، نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتزی و حداکثر روشنایی 1800 نیتی” بهره می‌برند. علاوه بر این، هر دو دستگاه از قابلیت تنظیم تدریجی روشنایی صفحه با استفاده از روش PWM (مدولاسیون پهنای پالس) با فرکانس 1920 هرتزی و فناوری دالبی ویژن پشتیبانی می‌کنند. لازم به ذکر است، هر دو دستگاه یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی را در حفره پانچ مرکزی خود جای داده‌اند.

صفحه نمایش پوکو X6

پوکو X6 و ردمی نوت 13 پرو به تراشه اسنپدراگون 7s نسل 2 (4 نانومتری) کوالکام و پردازنده گرافیکی Adreno 710 مجهز بوده و از “رم نوع LPDDR5” و “حافظه نوع UFS 2.2” پشتیبانی می‌کنند.

تراشه اسنپدراگون 7s نسل 2 کوالکام

از منظر نرم‌افزاری نیز هر دو دستگاه از طریق رابط کاربری MIUI 14 شیائومی (مبتنی بر اندروید 13) عملکرد خود را به نمایش می‌گذارند. پوکو X6 و ردمی نوت 13 پرو، هر دو، از یک باتری 5100 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی 67 واتی بهره می‌برند.

رابط کاربری MIUI 14 شیائومی

از سایر مشخصات هر دو دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهره‌مندی از گزینه‌های اتصال مشابه: وای‌فای 6E، بلوتوث 5.2، اتصال 5G، سیستم موقعیت‌یابی GNSS و پورت USB Type-C
  • پشتیبانی از 2 سیم‌کارت (به صورت هم‌زمان)
  • بهره‌مندی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری و بلندگوهای استریو دوگانه با پشتیبانی از فناوری دالبی اتموس (Dolby Atmos)
  • پشتیبانی از استاندارد IP54 (مقاومت در برابر رطوبت و گرد و غبار)
  • بهره‌مندی از بلستر IR (فرستنده مادون قرمزی که گوشی را به یک ریموت کنترل برای سایر دستگاه‌ها تبدیل می‌کند)
  • بهره‌مندی از حسگر اثر انگشت (تعبیه‌شده در لایه زیرین نمایشگر)
همچنین مطالعه کنید
مقایسه پیکسل 8 پرو و ویوو X100 پرو؛ نبرد بزرگان!

تفاوت‌های شیائومی پوکو X6 و ردمی نوت 13 پرو

در حالیکه طراحی ظاهری جزیره دوربین پوکو X6 و ردمی نوت 13 پرو با یک‌دیگر کمی تفاوت دارد، اما جزئیات ماژول‌های دوربین هر دو دستگاه تقریباً مشابه با یک‌دیگر است و هر دو دستگاه از سیستم دوربین سه‌گانه شامل “دوربین اصلی، دوربین ماکرو و واحد فوق‌عریض” بهره می‌برند. اما اصلی‌ترین تفاوت میان پوکو X6 و ردمی نوت 13 در این بخش آشکار می‌شود. هر دو دستگاه از “دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و دوربین فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی” مشابهی بهره می‌برند، اما ردمی نوت 13 پرو در دوربین اصلی خود به یک سنسور 200 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 و پوکو X6 به یک سنسور 64 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 مجهز می‌باشد.

جزیره دوربین ردمی نوت 13 پرو

این تغییر سخت‌افزاری به ظاهر کوچک، تفاوت هزینه نسبتاً قابل توجهی را با خود به ارمغان می‌آورد. به عنوان مثال، پیکربندی پایه “رم 8 گیگابایتی/فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی” شیائومی پوکو X6 با قیمت 264 دلاری و پیکربندی “رم 12 گیگابایتی/فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی” با قیمت 301 دلاری به فروش می‌رسد.

گزینه‌های رنگی شیائومی پوکو X6

در سمت مقابل پیکربندی پایه ردمی نوت 13 پرو با رم دارای ظرفیت مشابه اما ظرفیت ذخیره‌سازی کمتر، یعنی “رم 8 گیگابایتی/فضای ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی”، با برچسب قیمتی 313 دلار به بازار عرضه می‌شود. پیکربندی “رم 12 گیگابایتی/فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی” این دستگاه نیز با قیمت 364 دلار به دست کاربران می‌رسد.

ردمی نوت 13 پرو

نظر نهایی

از آنجایی که پوکو X6 و ردمی نوت 13 پرو  از سخت‌افزارهای مشابهی با یک‌دیگر بهره می‌برند، در صورتی که دوربین 64 مگاپیکسلی نیازهای شما را مرتفع می‌کند، پوکو X6 انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. علاوه بر این، شما با صرف هزینه کمتر (در حدود 63 دلار) می‌توانید بهترین پیکربندی این گوشی را با ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتر (512 گیگابایت در مقابل 256 گیگابایت) خریداری کنید.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>