Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

مک بوک پرو

مک بوک پرو M3 باتری و نمایشگر بهتری خواهد داشت

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

مک بوک های کمپانی اپل، مانند مک‌بوک ایر ۱۵، جزو بهترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار با رده‌بالاترین نمایشگرها به حساب می‌آیند. این‌طور هم که به نظر می‌رسد، اپل ارتقای بیش‌تر لپ‌تاپ‌های مک‌بوک خود را در دستور کار قرار داده و خصوصاً با لپ‌تاپ نسل بعدی مک‌بوک پرو می‌خواهد محصول قدرت‌مندی را در سال ۲۰۲۴ میلادی روانه‌ی بازار کند. با اِروتِک همراه باشید تا به جزئیات گزارشات اخیر پیرامون نسل جدید لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو بپردازیم.

نسخه‌های اخیر مک‌بوک و تبلت‌های آی‌پد پرو با پنل‌های LCD و فناوری IPS عرضه شدند که از پنل‌های LED کوچکی جهت تامین نور پس‌زمینه استفاده می‌کردند. بهره‌گیری از این پنل‌های کوچک LED در محصولات اپل به آن‌ها اجازه می‌داد تا رنگ مشکی غلیظ‌تری را به نمایش بگذارند و تراکم و تضاد رنگی بهتری را همراه با تصاویر روشن‌تری نسبت به پنل‌های LED استاندارد ارائه دهند.

اما هم‌زمان یکی از نقاط ضعف این پنل‌های LED کوچک، مصرف انرژی بالایشان بود که به خصوص در حفظ روشنایی بالا نسبت به نمایشگرهای اولد (OLED) از خود ضعف قابل‌توجهی به نمایش می‌گذاشت. طبق گزارشات رسانه‌ی DigiTimes Asia، اپل با نسخه‌های جدید لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو قصد دارد این مشکل را حل کند.

مک بوک پرو ۲۰۲۴ با نمایشگر روشن‌تر و باتری قوی‌تر

طبق گزارشات اخیر منابع موثق، اپل با بهره‌گیری از پنل‌های LED کوچکی که ۱۰ درصد روشن‌تر از مدل‌های قبلی این شرکت هستند، قصد دارد نمایشگر مدل‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو را بهبود دهد. این گزارشات خبر می‌دهند که پنل‌های جدید کمپانی اپل با حفظ سطح روشنایی پنل‌های فعلی، انرژی کم‌تری مصرف خواهند کرد. موردی که متعاقباً سبب افزایش طول عمر نسل جدید باتری لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو می‌شود.

همچنین مطالعه کنید
ایسوس لپ تاپ‌ های گیمینگ راگ استریکس اسکار 16 و 18 را روانه بازار کرد

در این گزارشات هم‌چنین تاکید شده بود که بهبودهای پنل‌های جدید مک‌بوک پرو تنها محدود به بهره‌وری و روشنایی نمایشگرها است و به همین علت، خارج از بهبود مصرف برق این نمایشگرها نباید انتظار داشت که کیفیت تصاویرشان نیز افزایش یابد. اما این گزارشات هنوز قطعی نیست و شاید در آینده‌ی نزدیک درباره‌ی بهبود‌های این پنل‌ها در زمینه‌های دیگر نیز اخبار جدیدی در دسترس قرار بگیرد.

مک بوک پرو
تفاوت پنل‌های LED استاندارد با پنل‌های Mini-LED که طبق گزارشات در نسل جدید مک‌بوک پرو مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

تاریخ عرضه‌ی مک بوک پرو M3 و مک بوک SE

در مورد پنجره‌ی زمانی عرضه‌ی نسل جدید لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو، گزارشات از آماده بودن این محصول تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی خبر می‌دهند. با این وجود، هنوز دقیقاً نمی‌دانیم این تاریخ به پایان‌یافتن دوران ساخت مک‌بوک پروهای جدید اشاره می‌کند یا به تاریخ عرضه‌ی رسمی این محصولات به بازار اشاره دارد.

در عین حال، نسل جدید لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو ممکن است در اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی و مشابه مک‌بوک پرو در سال ۲۰۲۲، که ژانویه‌ی آن سال میلادی عرضه شد، در دسترس قرار بگیرند. مک‌بوک SE که شایعات فراوانی پیرامونش وجود دارد و از آن به عنوان اولین لپ‌تاپ میان‌رده و اقتصادی کمپانی اپل یاد می‌شود، احتمالاً هم‌زمان با مک‌بوک پرو عرضه خواهد شد. البته متاسفانه در حال حاضر هنوز تاریخ عرضه‌ی دقیقی از این لپ‌تاپ جدید گزارش نشده است.

خارج از نمایشگر، لپ‌تاپ جدید مک‌بوک پرو به احتمال زیاد از تراشه‌ی اختصاصی M3 کمپانی اپل استفاده کند. طبق آنچه که پیش از این شاهدش بودیم، نسخه‌ی کوچک‌تر لپ‌تاپ مک‌بوک پرو احتمالاً از تراشه‌ی M3 پرو بهره ببرد و نسخه‌ی ۱۶ اینچی نیز مجهز به تراشه‌ی با برچسب مکس یا همان اپل M3 مکس باشد.

منبع:‌ Nextpit

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>