Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

10 راهکار برای جلوگیری از خالی شدن باتری گوشی اندروید در حین شارژ

10 راهکار برای جلوگیری از خالی شدن باتری گوشی اندرویدی در حین شارژ

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اگرچه جدیدترین گوشی‌های پرچمدار کمپانی‌هایی نظیر وان‌پلاس، شیائومی، اوپو و ویوو با سرعت‌های شارژ قابل توجه و چشمگیری عرضه می‌شوند، اما هنوز هم بسیاری از کاربران درباره‌ی خالی شدن باتری گوشی اندرویدی خود در حین شارژ گله‌مند هستند. عوامل متعددی مانند کابل و آداپتور معیوب، شارژر بی‌سیم کُند، شارژ تطبیقی یا باتری خراب می‌توانند بر سرعت شارژ گوشی اندرویدی شما تأثیر بگذارند. برای بررسی اصلی‌ترین عوامل تأثیرگذار در خالی شدن باتری گوشی هنگام شارژ و آشنایی با راه‌های جلوگیری از آن، با اِروتِک در ادامه همراه باشید.

۱. از کابل‌ها و آداپتورهای معتبر استفاده کنید

بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی با پیروی از اپل تصمیم گرفتند تا دیگر آداپتور برق جداگانه‌ای در جعبه‌ی محصولات خود قرار ندهند. در همین راستا، ممکن است آداپتورهای شرکت‌های دیگر به‌درستی نتوانند گوشی اندرویدی شما را شارژ کنند. بنابراین، پیشنهاد می‌شود که آداپتور خود را تنها از شرکت‌های معتبر خریداری کنید و همچنین سراغ استفاده از کابل‌های برندهای ناشناس نروید.

۲. از شارژر سریع استفاده کنید

اکثر گوشی‌های میان‌رده اندرویدی امروزی حداقل از شارژ سریع ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کنند. اگر گوشی اندرویدی شما نیز چنینی پشتیبانی را ارائه می‌دهد، حتماً یک شارژر سریع تهیه کنید تا از این قابلیت بهره ببرید. در صورتی که گوشی شما با شارژرهای معمولی و توان ۵ یا ۱۰ وات شارژ می‌شود، ممکن است هنگام ضبط ویدیوهای 4K یا اجرای بازی با تنظیمات گرافیکی و نرخ فریم بالا در حین شارژ، متوجه‌ی خالی شدن باتری گوشی خود شوید.

از شارژر سریع استفاده کنید

۳. از پورت دیگری استفاده کنید

در صورتی که از یکی از پورت‌های USB کامپیوتر، مانیتور یا تلویزیون خود برای شارژ گوشی استفاده می‌کنید، باید توجه داشته باشید که این پورت‌ها عمدتا برای خواندن درایوهای USB خارجی مورداستفاده قرار می‌گیرند. از این رو، وقتی سعی می‌کنید از آن‌ها برای شارژ کردن گوشی اندرویدی خود استفاده کنید، ممکن است متوجه‌ی کاهش درصد باتری شوید، چرا که این پورت‌ها قدرت کافی برای شارژ کامل گوشی هوشمند شما را ندارند.

بنابراین، بهتر است که از یک شارژر مستقل و دیواری برای شارژ گوشی اندرویدی خود کمک بگیرید. اگر مشکل شما همچنان ادامه داشت نیز باید سراغ پورت دیگری بروید و مجدداً امتحان کنید.

۴. داغ شدن بیش از حد گوشی اندرویدی

اگر گوشی اندرویدی شما سیستم خنک‌کننده‌ی مناسبی برای پایین نگه‌داشتن دما نداشته باشد، این احتمال وجود دارد که در هنگام تجربه‌ی بازی‌های گرافیکی و سنگین یا حین فیلم‌برداری، متوجه‌ی داغ شدن بیش از حد آن شوید. در این حالت، باید کمی صبر کنید و بگذارید که دمای گوشی پایین بیاید و بعد از مدتی اقدام به شارژ و استفاده از آن کنید.

۵. از شارژ بی‌سیم استفاده نکنید

اکثر شارژرهای بی‌سیم معمولاً بیشتر از سرعت شارژ ۵ وات را ارائه نمی‌دهند و هنگامی که گوشی اندرویدی خود را به این شیوه شارژ می‌کنید، ممکن است به‌علت پیام‌های دریافتی در حالت ویبره، دستگاه تکان بخورد و شارژ آن متوقف شود. اگرچه شارژ گوشی با کابل به اندازه‌ی روش بی‌سیم راحت نیست، اما در این مواقع پیشنهاد می‌شود که گوشی خود را با شارژرهای استاندارد شارژ کنید.

از شارژ بی‌سیم استفاده نکنید

۶. دوربین و سایر برنامه‌های سنگین را ببندید

اگر به‌طور تصادفی دوربین یا سایر برنامه‌های سنگین خود مانند بازی‌ها را در پس‌زمینه باز نگه‌دارید، ممکن است باتری گوشی شما حتی زمانی که در حال شارژ کردن دستگاه خود هستید نیز خالی شود. به همین خاطر، قبل از اینکه گوشی خود را به پریز برق وصل کنید، باید چنین برنامه‌هایی را ببندید.
در ادامه‌ی همین موضوع، پیشنهاد می‌کنیم که تنظیمات مربوط به روشن ماندن صفحه‌نمایش گوشی اندرویدی خود را هم تغییر دهید. برای انجام این کار، مراحل ساده‌ی زیر را دنبال کنید:

همچنین مطالعه کنید
چگونه دوربین گوشی اندرویدی خود را با ساعت هوشمند کنترل کنیم؟

۱) وارد تنظیمات (Settings) گوشی خود شوید.

۲) به پایین صفحه اسکرول کنید تا به «Display» برسید. بعد بر روی «Screen timeout» ضربه بزنید.

مدت زمانی که گوشی اندرویدی شما بدون استفاده‌ی مستقیم روشن باقی می‌ماند را در این بخش تغییر دهید و آن را تا جای ممکن کمتر کنید.

10 راهکار برای جلوگیری از خالی شدن باتری گوشی اندروید در حین شارژ

۷. شارژ تطبیقی را غیرفعال کنید

شارژ تطبیقی، روال و روتین شارژ شما را به خاطر می‌سپارد و شارژ را در ساعات غیرفعال به حالت تعلیق در می‌آورد تا به افزایش طول عمر باتری کمک کند. از طرف دیگر، شارژ تطبیقی می‌تواند دلیل قطع شدن شارژ گوشی شما در حین اتصال به برق باشد. برای غیرفعال کردن این قابلیت در گوشی‌های اندرویدی، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱) تنظیمات گوشی را باز کرده و به پایین صفحه اسکرول کنید تا به باتری (Battery) برسید.

10 راهکار برای جلوگیری از خالی شدن باتری گوشی اندروید در حین شارژ

۲) شارژ تطبیقی (Adaptive Charging) را در این بخش انتخاب کرده و گزینه‌ی آن را در منوی جدیدی که باز می‌شود، غیرفعال کنید.

۸. سیستم‌عامل اندروید گوشی خود را به‌روزرسانی کنید

خالی شدن باتری گوشی‌های اندرویدی هنگام شارژ می‌تواند به دلیل قدیمی بودن نسخه‌ی سیستم‎عاملشان باشد. تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی برای برطرف کردن چنین مشکلات مهمی سریعاً آپدیت‌ها و پچ‌های جدیدی را منتشر می‌کنند. برای به‌روزرسانی کردن گوشی خود به آخرین نسخه‌ی اندروید، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱) تنظیمات گوشی را باز کرده و به پایین صفحه اسکرول کنید تا به سیستم (System) برسید.

۲) بر روی «Software Update» ضربه بزنید و جدیدترین نسخه را دانلود و نصب کنید.

۹. باتری گوشی را تعویض کنید

باتری گوشی اندرویدی شما با طول عمر محدود و نزدیک به ۱۰۰ چرخه‌ی کامل ساخته شده است. به عبارت دیگر، باتری گوشی‌های امروزی پس از گذشت چندین سال ظرفیت خود را از دست می‌دهند و ممکن است در هنگام شارژ آن‌ها با مشکلاتی مواجه شوید. به همین دلیل، باید به سلامت باتری گوشی خود توجه نشان دهید و در صورت لزوم، آن را از طریق مراکز خدماتی معتبر تعویض کنید.

۱۰. برنامه‌های باتری شخص ثالث را حذف کنید

پلی استور گوگل پر از برنامه‌های مدیریت باتری است که وعده‌های بلندبالایی می‌دهند. اگر از یک برنامه‌ی باتری شخص ثالث برای تغییر سرعت شارژ یا تنظیمات دیگر گوشی اندرویدی خود استفاده می‌کنید، ممکن است با مشکلاتی مانند خالی شدن باتری در حین شارژ روبه‌رو شوید. بنابراین، پیشنهاد می‌شود که چنین برنامه‌هایی را از گوشی خود حذف کنید.

گوشی اندرویدی خود را آماده‌به‌کار نگه‌دارید!

خالی شدن باتری گوشی اندرویدی در حین شارژ می‌تواند تأثیر مستقیمی در برنامه‌های روزانه‌ی شما بگذارد. با این حال، قبل از اینکه به تعمیرکار مراجعه کنید، از راهکارهایی که در این متن آمده کمک بگیرید و ببینید آیا در حل این مشکل به کار شما می‌آیند یا خیر.

منبع: GuidingTech

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>