Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اپل مجوز به‌کارگیری از قطعات کار کرده در تعمیرات گوشی‌های آیفون را صادر کرد!

اپل مجوز به‌کارگیری از قطعات کار کرده در تعمیرات گوشی‌های آیفون را صادر کرد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی اپل به عنوان یکی از پیشگامان برنامه “تعمیر سلف‌سرویس” مدت‌هاست که به کاربران گوشی‌های آیفون اجازه می‌دهد تا به‌صورت مستقل دستگاه خود را تعمیر کنند. “تعمیر مستقل” گوشی‌های آیفون تا به امروز تنها با شرط اولیه “خرید قطعات نو (اصلی) و جایگزینی آن با قطعات تخریب‌شده” مجاز بود، اما روز گذشته اپل در پی انتشار یک پست بر روی وب‌سایت رسمی این کمپانی از قصد خود برای کناره‌گیری از حوزه کلیدی و درآمدزا “خدمات پس از فروش” و لغو قوانین سخت‌گیرانه مربوط به تعمیرات گوشی‌های آیفون خبر داد.

اپل مجوز به‌کارگیری از قطعات کار کرده در تعمیرات گوشی‌های آیفون را صادر کرد!

با استناد به این پست، کاربران و مراکز خدمات شخص ثالث از پاییز امسال مجاز به استفاده از قطعات کار کرده در تعمیرات گوشی‌های آیفون‌ سری 15 (و با توجه به رونمایی از سری آیفون 16 در اواخر شهریور، احتمالاً سری آیفون 16) خواهند بود. علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نه‌چندان دور این تغییر رویکرد مشمول سری‌های پیشین گوشی‌های آیفون (سری 14 و قبل از آن) نیز شود.

در تعمیر آیفون از کدام یک از قطعات کارکرده می‌توان استفاده کرد؟‏

اجراء این نخستین مرحله از این طرح تنها به امکان استفاده از “باتری، پنل نمایشگر و ماژول‌های دوربین” کارکرده محدود می‌شود. با این حال، اپل می‌گوید قصد دارد با پشتیبانی از حسگرهای بیومتریک نظیر حسگر اثر انگشت (Touch ID) و حسگر تشخیص چهره (Face ID) این طرح را در آینده گسترش دهد.

اپل مجوز به‌کارگیری از قطعات کار کرده در تعمیرات گوشی‌های آیفون را صادر کرد!

اما چرا امکان استفاده از حسگرهای بیومتریک در اولین مرحله اجراء این طرح وجود ندارد؟ به گفته اپل در حال حاضر این کمپانی در تلاش است با توسعه یک “سیستم جفت‌سازی قطعات” جدید، “خرابی قطعات” یا “به‌خطر افتادن سیستم امنیتی دستگاه” در پی به سرقت‌رفتن آیفون در حال تعمیر را با دقت بالایی تشخیص دهد. علاوه بر این، اپل قصد دارد با استفاده از روش‌های احراز هویت موجود در دستگاه از “اصالت” و “ارائه عملکرد صحیح” قطعه کارکرده نصب‌شده بر روی آیفون تعمیرشده اطمینان حاصل نماید. همچنین کاربران پس از دریافت دستگاه خود از تعمیرگاه قادرند از طریق مراجعه به منوی تنظیمات (Settings)، زیرمنو General و بخش About (که از طریق یک فریم‌ور جدید به‌روزرسانی می‌شود) وضعیت عملکرد دستگاه خود را مشاهده کنند.

همچنین مطالعه کنید
10 گوشی برتر ماه اکتبر از نگاه آنتوتو (Antutu)؛ تاج‌گذاری بلک‌شارک 4S پرو شیائومی

علاوه بر این اپل با استفاده از سیستم “Activation Lock” موجود در گوشی‌های آیفون، یک لایه محافظتی مضاعف ایجاد کرده و از این طریق از به‌کارگیری از قطعات آیفون‌های به سرقت‌رفته و قفل شده جلوگیری می‌کند. به عنوان مثال، اگر سیستم احراز هویت روی دستگاه تشخیص دهد که قطعات استفاده‌شده در تعمیر گوشی آیفون از یک آیفون ثبت‌شده در حالت “گم‌شده” یا دارای سیستم “قفل‌شده” باشد، قابلیت کالیبراسیون برای آن قطعه محدود و امکان فعال‌سازی مجدد آیفون در حال تعمیر وجود نخواهد داشت.

لازم به ذکر است رویکرد جدید اپل، نحوه دستیابی کاربران، تعمیرگاه‌ها و مراکز خدماتی شخص ثالث به قطعات اصلی را نیز دستخوش تغییر کرده و از این پس، طرفین در هنگام سفارش قطعات (به جز بردهای منطقی) مستلزم ارائه شماره سریال دستگاه مورد نیاز به تعمیر، به اپل نخواهند بود.

منبع: Nextpit

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>