Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چگونه یک گوشی اندرویدی گم شده خاموش خود را پیدا کنیم؟

چگونه گوشی اندرویدی گم شده خاموش خود را پیدا کنیم؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

آیا شما نیز به دنبال راه‌هایی برای پیدا کردن مکان گوشی اندرویدی خاموش خود هستید؟! در حالیکه این فرآیند کمی مشکل است، با این حال ردیابی دستگاه گمشده خاموش کاملاً غیرممکن نیست! در این مطلب چند روش را به شما آموزش خواهیم داد که با کمک آنها می‌توانید گوشی اندرویدی خاموش خود را پیدا کنید. با اِروتِک همراه باشید.

سوال اصلی: آیا می‌توان یک گوشی اندرویدی خاموش را ردیابی کرد؟

پاسخ کوتاه: بله!
پاسخ طولانی: بستگی به مدل دستگاه شما، مدت زمان خاموش بودن آن و محل زندگی شما دارد!

هنگامی که گوشی اندرویدی گم‌شده شما خاموش می‌شود، دسترسی به اتصال سلولی (اینترنت) را از دست داده و گزارش موقعیت مکانی خود را متوقف می‌کند. خوشبختانه، اکنون شبکه Find My Device گوگل از یافتن دستگاه‌های آفلاین پشتیبانی می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا چند ساعت پس از خاموش شدن دستگاه، آن‌ها را ردیابی کنید!

گوشی‌های گلکسی سامسونگ نیز دارای ویژگی مشابهی هستند و همچنین می‌توانند آخرین مکان ثب‌شده خود را قبل از خاموش شدن گزارش دهند.

در حالیکه این ویژگی‌ها بسیار مفید هستند، اما زمانیکه می‌خواهید گوشی اندرویدی دزدیده‌شده یا گم‌شده را که خاموش است، ردیابی کنید، زمان بسیار مهم است. ابتدا باید شماره IMEI گوشی خود را پیدا کرده و در صورت دزدیده‌‌شدن آن را برای ارسال به پلیس ثبت کنید.

روش اول: از Find My Device برای تعیین مکان گوشی اندرویدی خود استفاده کنید!

سرویس Find My Device گوگل به شما امکان می‌دهد هر دستگاه اندرویدی مرتبط (جفت‌شده) با حساب گوگل خود را ردیابی کنید. این برنامه مشابه اپلیکیشن Find My اپل کار می‌کند و به شما اجازه می‌دهد نه تنها دستگاه اندرویدی خود را که در دسترس شما نیست پیدا کنید، بلکه می‌توانید محتویات آن را نیز قفل یا پاک کنید!

ابزار Find My Device گوگل اکنون از حالت آفلاین گوشی‌ها نیز پشتیبانی می‌کند، اما این ویژگی در حال حاضر فقط با سری پیکسل 8 گوگل و آن هم در ایالات‌متحده و کانادا در دسترس است. با این حال گوگل در گفتگو با وبسایت Android Authority تأیید کرده است که این قابلیت تا پایان سال 2024 در سراسر جهان در دسترس خواهد بود.

روش پیدا کردن گوشی با کمک شبکه Find My Device گوگل:

  1. وب‌سایت Find My Device گوگل را در رایانه یا یک گوشی دیگر باز کنید.
  2. با همان حساب گوگل که در گوشی دزدیده‌شده یا گم‌شده شما وجود دارد، وارد سایت شوید.
  3. دستگاه گم‌شده را از لیست سمت چپ یا راست (بسته به زبان دستگاه شما) انتخاب کنید. با این کار یک نقشه نمایش داده می‌شود که آخرین مکان ثبت‌شده آن را به همراه قابلیت ایمن‌سازی یا بازنشانی کارخانه‌ای دستگاه نشان می‌دهد.
  4. شبکه Find My Device همچنین نشان می‌دهد که آخرین بار چند وقت پیش گوشی فعال بوده است. شما می‌توانید از گزینه “جدول زمانی مپ (Maps Timeline)” نیز برای ردیابی موقعیت مکانی گوشی قبل از خاموش شدن آن استفاده کنید.

چگونه یک گوشی اندرویدی گم شده خاموش خود را پیدا کنیم؟

با فرض اینکه گوشی شما خاموش است، فقط می‌توانید مکانی را که آخرین گوگل آن را پینگ کرده است ببینید. اگر گوشی شما به جای دزدیده شدن، گم شده باشد، این راهنما ممکن است برای شما کافی باشد. در صورتیکه شخصی گوشی شما را پیدا کرده و روشن کند، می‌توانید به راحتی با استفاده از Find My Device، آن را پینگ، قفل یا بازنشانی کارخانه‌ای کنید.

همچنین می‌توانید با حساب گوگل خود وارد برنامه Find My Device در گوشی اندرویدی یکی از اطرافیان خود شده و گوشی گم‌شده و خاموش خود را ردیابی کنید.

روش دوم: چگونه گوشی گمشده سامسونگ خود را که خاموش است ردیابی کنیم؟

علاوه بر Find My Device گوگل، گوشی‌های سامسونگ با ویژگی ردیابی دستگاه خودِ این شرکت به نام SmartThings Find عرضه می‌شوند.

در حالیکه قابلیت یافتن آفلاین گوگل به پیکسل 8 محدود می‌شود، ابزار یافتن گوشی سامسونگ تقریباً در تمام دستگاه‌های گلکسی میان‌رده و پرچمدار این شرکت به صورت آفلاین کار می‌کند. فقط باید مطمئن شوید که قبلاً به حساب سامسونگ خود در دستگاه وارد شده‌اید و این ویژگی را فعال کرده‌اید.

همچنین مطالعه کنید
دسترسی سریع به اپلیکیشن‌‌‌های موزیک و پادکست در گوشی سامسونگ + آموزش

روش اینجا این کار در ادامه ذکر شده است:

  1. وب‌سایت SmartThings Find را در رایانه یا دستگاهی دیگر باز کرده و با حساب سامسونگ جفت‌شده با گوشی گمشده خود وارد شوید.
  2. گوشی گلکسی گم‌شده را از نوار کناری سمت چپ انتخاب کنید.
  3. اکنون SmartThings Find آخرین مکان ثبت‌شده گوشی را نشان می دهد.

چگونه یک گوشی اندرویدی گم شده خاموش خود را پیدا کنیم؟

به یاد داشته باشید که قابلیت یافتن آفلاین فقط چند ساعت پس از خاموش شدن دستگاه کار می‌کند. اگر می‌توانید موقعیت مکانی تلفن خود را ببینید، از گزینه “ردیابی مکان (Track location)” در SmartThings Find استفاده کنید تا هر 15 دقیقه یک پینگ از محل آن دریافت کنید.

با رفتن به مسیر “تنظیمات (Setting)” > “امنیت و حریم خصوصی (Security and Privacy)” > “محافظت از دستگاه گم‌شده (Lost Device Protection)” می‌توانید بررسی کنید که آیا قابلیت “یافتن گوشی آفلاین” در گوشی گلکسی شما فعال است یا خیر.

روش سوم: مسیرهای خود را با کمک جدول زمانی گوگل مپ ردیابی کنید

یکی دیگر از راه‌های جالب برای پیدا کردن گوشی گمشده اندرویدی این است که با ویژگی “جدول زمانی گوگل مپ (Google Maps Timeline)” ببینید کجا بوده‌اید. با اتکای بسیار زیاد به گوشی‌ها برای مسیریابی، احتمال زیادی وجود دارد که گوگل مپ تاریخچه دقیقی از جایی که گوشی شما بوده است داشته باشد؛ البته اگر سابقه یا تاریخچه موقعیت مکانی را در گوگل مپ در دستگاه خود فعال کرده باشید.

جدول زمانی گوگل مپ هر مسیری را که طی کرده ‌ید را نمایش می‌دهد. اگرچه این مورد، استفاده مورد نظر آن نیست، اما این یک راه عالی برای مکان‌‌یابی دستگاه اندرویدی گم شده یا سرقت‌شده مفید است. به یاد داشته باشید که تاریخچه موقعیت مکانی به‌طور پیش فرض غیرفعال است، بنابراین برای دریافت نمای این تایم‌لاین باید قبلاً آن را فعال کرده باشید!

روش فعال‌سازی “جدول زمانی گوگل مپ (Google Maps Timeline)”:

  1. در رایانه یا گوشی، گوگل مپ را باز کرده و با حساب گوگل خود وارد شوید.
  2. بر روی نماد منوی همبرگر در سمت چپ یا راست (بسته به زبان دستگاه شما) کلیک کرده و گزینه “تایم‌لاین شما (Your timeline)” را انتخاب کنید. از طرف دیگر، به صفحه “جدول زمانی گوگل مپ (Google Maps Timeline)” بروید تا نمای تایم‌لاین سفرهای اخیر خود را دریافت کنید.
  3. برای محدود کردن نتایج جستجو، تاریخ گم شدن گوشی خود را با استفاده از منوهای کشویی انتخاب کنید.
  4. با دنبال کردن مجدد مسیرهای خود، در نهایت ممکن است گوشی گم شده خود را پیدا کنید.

چگونه یک گوشی اندرویدی گم شده خاموش خود را پیدا کنیم؟

در برخی موارد، جدول زمانی گوگل مپ ممکن است مکان نادرست یا تقریبی را نشان دهد. بنابراین هنگام ردیابی گوشی اندرویدی گم‌شده و خاموش خود، این نکته را در نظر داشته باشید و به مکان‌های اطراف در نقشه نیز توجه کنید.

روش چهارم: ردیابی مسیرها با کمک برنامه‌های شخص ثالث!

اگر اغلب از گوگل مپ بر روی گوشی خود استفاده نمی‌کنید و داده‌های پس‌زمینه برای آن غیرفعال شده است، به احتمال زیاد نمی‌توانید گوشی خود را با استفاده از خدمات گوگل پیدا کنید.

خوشبختانه یا متأسفانه، برخی از برنامه‌ها و سرویس‌های شخص ثالث دائماً آخرین مکان ثبت‌شده تلفن شما را پینگ می‌کنند. “اسنپ چت” یک مثال عالی از این موضوع است. اگر از کاربران همیشگی “اسنپ مپ (Snap Map)” هستید، دوستانتان می‌توانند موقعیت مکانی شما را در اسنپ چت مشاهده کرده و به شما کمک کنند گوشی اندرویدی گم‌شده و خاموش خود را ردیابی کنید.

چگونه یک گوشی اندرویدی گم شده خاموش خود را پیدا کنیم؟

به طور مشابه، اگر گوگل فوتوز را برای پشتیبان‌گیری از تصاویرتان در داده‌های تلفن همراه تنظیم کرده‌اید، جزئیات EXIF آخرین تصویر پشتیبان‌گیری‌شده را بررسی کنید تا ایده‌ای از محل نگهداری گوشی پیدا کنید.

چگونه یک گوشی اندرویدی گم شده خاموش خود را پیدا کنیم؟

سعی کنید به برنامه های دیگری در تلفن خود فکر کنید که ممکن است آخرین مکان شناخته شده شما ذخیره شده باشد.

ردیابی یک گوشی اندرویدی دزدیده‌شده خاموش کاری دشوار است. اما اگر از روش‌های بالا استفاده می‌کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که دستگاه اندرویدی گمشده یا دزدیده‌شده خود را ردیابی کنید.

منبع: Makeuseof

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>