Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

این روش جدید، قابلیت Circle to Search اندروید را به آیفون می‌آورد!

این روش جدید، قابلیت Circle to Search اندروید را به آیفون می‌آورد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کاربران گوشی‌های اندرویدی ماه‌هاست که می‌توانند از قابلیت کاربردی و مفید Circle to Search گوگل استفاده کنند. این قابلیت به کاربران امکان جستجوی تصاویر، متن و سایر المان‌هایی که در صفحه قابل مشاهده هستند را با کشیدن دایره‌ای اطراف آن‌ها فراهم می‌کند. اگرچه گوگل هرگز قادر نخواهد بود که این قابلیت را مستقیماً به iOS بیاورد، اما یک میانبر جدید این شکاف را پر کرده است و قابلیت Circle to Search را با روشی جدید در اختیار کاربران آیفون می‌گذارد.

برنامه‌‎ی رسمی گوگل در iOS اکنون میانبری برای اسکن تصاویر با استفاده از گوگل لنز (Google Lens) را ارائه می‌دهد. علی‌رغم اینکه گوگل لنز دقیقاً شبیه به قابلیت Circle to Search عمل نمی‌کند، گوگل اعلام کرده است که هر دو از فناوری تشخیص کاراکتر اپتیکال (OCR) یکسانی بهره می‌گیرند. برای تنظیم این میانبر، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از به‌روز بودن برنامه‌ی گوگل خود به آخرین نسخه اطمینان حاصل کنید.
  • برنامه‌ی Shortcuts را اجرا کنید. در صورتی که این برنامه را از آیفون خود پاک کرده‌اید، آن را با مراجعه به اپ استور مجدداً دانلود نمایید.
  • میانبر جدیدی بسازید؛ ابتدا اکشن «Take screenshot» و بعد «Search Image with Lens» را اضافه کنید.
  • نامی را برای میانبر خود انتخاب کرده و بر روی «Done» ضربه بزنید.

در صورتی که آیفون 15 پرو دارید، می‌توانید این میانبر را به دکمه‌ی اکشن اختصاص دهید. در غیر این صورت، می‌توانید از ژست دو یا سه بار ضربه زدن به قاب پشتی آیفون که در تنظیمات دسترس‌پذیری (Accessibility) پیدا می‌شود استفاده کنید. بعد از انجام این کار، هر زمان که دو یا سه بار پشت آیفون خود ضربه بزنید، میانبر موردبحث فعال می‌شود. اگر فرمان‌های صوتی را بیشتر ترجیح می‌دهید، می‌توانید سیری را فعال کرده و نام میانبر را برای اجرای آن بگویید.

صرف نظر از اینکه چگونه میانبر را فعال می‌کنید، یک اسکرین‌شات از صفحه‌ی شما گرفته می‌شود و گوگل لنز آن را اسکن می‌کند. در نهایت هم گوگل لنز نتایج مرتبط را بر اساس المان‌هایی که تشخیص داده است، به شما نشان می‌دهد. اگرچه این قابلیت فاصله‌ی زیادی با نسخه‌ی اندرویدی آن دارد، اما یک جایگزین کاربردی برای Circle to Search گوگل است که کاربران آیفون می‌توانند در iOS به آن دسترسی داشته باشند.

همچنین مطالعه کنید
در دومین نسخه بتا سیستم عامل Nothing OS 2.5 منتظر چه تغییراتی باشیم؟

منبع: AndroidAuthority

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>