Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوگل لنز چیست و چه قابلیت‌ها و کاربردهایی دارد؟

گوگل لنز چیست و چه قابلیت ها و کاربردهایی دارد؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

گوگل لنز (Google Lens) اساساً مانند یک تجربه‌ی جمع‌آوری اطلاعات به شکل واقعیت مجازی است. به بیان ساده‌تر، این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا اطلاعات بیشتری درباره‌ی هر آن‌چه که مقابلتان قرار دارد به‌دست آورید. به طور مثال، می‌خواهید بدانید که مطب دندان‌پزشکی که در ته خیابان قرار دارد معتبر است؟ گوگل لنز تمام بررسی‌ها و نظرات سایر افراد را حتی زمانی که در دم در مطب ایستاده باشید به شما نشان خواهد داد.

کاربرد گوگل لنز دقیقاً چیست؟ برجسته‌ترین دستاورد برنامه‌ی گوگل لنز، قابلیت تبدیل کردن هر نوشته و طرحی که مقابلش قرار می‌دهید به متن واضح در گوشی‌های هوشمند شماست.

دیگر چه کارهایی می‌توان با گوگل لنز انجام داد؟ با اِروتِک و ادامه‌ی این متن همراه باشید تا با برخی از بهترین کاربردها و قابلیت‌های «Google Lens» آشنا شوید. با به پایان رساندن این متن شاید برنامه‌ی موردعلاقه‌ی جدیدی برای وقت‌هایی که حوصله‌تان سر رفته است پیدا کنید.

۱. شناسایی لباس‌ها و اجسام با گوگل لنز

برنامه‌ی «Google Lens» اصولاً به کاربران این امکان را می‌دهد که هر متنی که در مقابلشان قرار بگیرد را در گوگل جست‌وجو کنند. این متن می‌تواند از طریق تصویری که از میان فایل‌های موجود بر روی گوشی خود انتخاب کرده‌اید مورد استفاده قرار بگیرد یا صرفاً عکسی باشد که به‌تازگی گرفته‌اید.

آیا کتابی که دوستتان اخیراً جذب و غرقش شده، توجه‌ی شما را نیز به سمت خود جلب کرده است؟ کافی است به‌سادگی این کتاب را از قفسه برداشته و عکسی از آن بگیرید. گوگل لنز با شما اطلاعات بیشتری درباره‌ی داستان این کتاب، نویسنده‌اش و حتی جاهایی که این کتاب در حال حاضر موجود است و می‌توانید آن را اجاره کنید یا بخرید، به اشتراک می‌گذارد. با کمک گوگل لنز حتی می‌توانید صاحب نقل قولی که به‌تازگی با آن روبه‌رو شده‌اید را به‌راحتی شناسایی کنید.

این موضوع تنها محدود به کتاب و نقل قول‌ها نیست و همین کار را می‌توانید با برندهایی که اطراف خود می‌بینید انجام دهید. از غذا و لباس گرفته تا تقریباً هرچیزی که به آن برمی‌خورید و قابل عکاسی است، در «Google Lens» قابل استفاده خواهد بود. در صورتی که هیچ متنی در تصویر شما مشاهده نشود، گوگل لنز از جستجوی تصویر معکوس گوگل کمک می‌گیرد و اطلاعات بیشتری را با شما به اشتراک خواهد گذاشت. حال اگر مهارت‌های شما با برنامه‌ی «Google Lens» به اندازه‌ای باشد که بتوانید مخفیانه عکس بگیرید، با کمک این برنامه امکان آشنایی کامل با لباس‌ها و پوشش غریبه‌ها را دارید و دیگر نیازی نیست که با پرسش‌های خود درباره‌ی برند و مارک لباس‌هایشان، مزاحم افراد شوید.

۲. از گوگل لنز برای اضافه کردن رویدادهای جدید به تقویم خود کمک بگیرید

اگر می‌خواهید یک قرار جدید یا رویداد خاصی را به تقویم خود اضافه کنید، گوگل لنز به یاری شما خواهد آمد. این پروسه به‌آسانی عکس گرفتن و دنبال کردن دستورات پیشنهادی برنامه انجام می‌پذیرد.

احتمالاً هر کسی می‌تواند با احساس ناخوشایند وارد کردن عجله‌ای جزئیات و اطلاعات به گوشی خود ارتباط برقرار کند، به خصوص اگر صف طولانی نیز منتظر شما باشند و باید با نهایت سرعت، موارد لازم را به گوشی خود وارد کنید. گوگل لنز اما در این زمینه به کمک کاربران می‌آید و اساساً تبدیل به بهترین منشی کوچک دنیا می‌شود تا امور و کارهای خود را با یاری آن همیشه مرتب نگه‌دارید.

۳. نقد و بررسی رستوران‌ها را با گوگل لنز پیدا کنید

گوگل لنز چیست و چه کاربردهایی دارد؟

اگر در حال گشت‌وگذار در شهر هستید و درباره‌ی رستوران‌های محلی که به آن‌ها برخوردید کنجکاو شده‌اید، با استفاده از گوگل لنز اطلاعات آنلاین تمامی آن‌ها را در عرض چندثانیه پیدا خواهید کرد. از ویترین مغازه و در ورودی عکس بگیرید و از فعال بودن حالت موقعیت مکانی با ضربه زدن بر روی دکمه‌ی نزدیک به چپ و پایین صفحه اطمینان حاصل کنید.

همچنین مطالعه کنید
آموزش شناسایی ردیاب های بلوتوثی ناشناس با گوشی اندرویدی

بررسی‌های آنلاین رستوران‌ها همراه با منوها و سایر موارد مرتبط با رستوران‌های مورد نظر در دسترس شما قرار خواهند گرفت و در اتخاذ تصمیم نهایی به شما کمک بزرگی می‌رسانند.

۴. از گوگل لنز برای ترجمه متون کمک بگیرید

روزهایی که باید تلاش می‌کردید تا برچسب انگلیسی جذابی که بر روی ماشین روبه‌رویی شما قرار گرفته را به خاطر بسپارید و بعداً به صورت دستی ترجمه کنید، به پایان رسیده است. اکنون، در موقعیت‌های مشابه‌ای که نیاز به ترجمه‌ی فوری متون دارید، تنها کافی است از برنامه‏‌ی «Google Lens» استفاده کنید، از متن مورد نظر عکس بگیرید و با فعال‌سازی حالت ترجمه (Translate mode) آن متن را به صورت کاملاً خودکار ترجمه کنید.

این قابلیت می‌تواند برای هر چیزی که قابل خواندن باشد مورد استفاده قرار بگیرد. از منویی که فونت جالب توجه‌ای دارد و می‌خواهید بدانید دقیقاً چه چیزی بر روی آن نوشته شده است گرفته تا نوشته‌های که به زبان دیگری هستند، همه و همه به کمک «Google Lens» به‌آسانی ترجمه و خوانا می‌شوند.

۵. از گوگل لنز برای شناسایی ساختمان‌ها و مکان‌های دیدنی استفاده کنید

گوگل لنز چیست و چه قابلیت‌هایی دارد؟

اگر زیاد سفر می‌کنید و جاهای مختلفی می‌روید، احتمالاً همین حالا نیز به مکان‌های دیدنی فوق‌العاده‌ای سر زده‌اید. گوگل لنز به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به راهنمای تور، درباره‌ی هر مکان اطلاعات لازم را به‌دست آورید و با جزئیات آن آشنا شوید.

نکته‌ی قابل توجه در مورد «Google Lens» این است که برخی از کاربران حتی توانسته‌اند از این برنامه جهت شناسایی گیاهان نیز کمک بگیرند. پس احتمالاً هر چیزی که مقابلتان قرار گرفته باشد را می‌توانید به کمک این برنامه شناسایی کنید.

۶. از گوگل لنز برای کپی کردن اطلاعات کارت ویزیت کمک بگیرید

این طرز استفاده‌ی گوگل لنز به خصوص برای افرادی که زیاد در کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های تجاری یا سایر رویدادهای مشابه حضور پیدا می‌کنند، کاربردی محسوب می‌شود. کارت‌های ویزیت متعددی که از کسب‌وکارهای مختلف روی همدیگر جمع گردیده است، معمولاً قبل از رسیدن به مقصد و مورد استفاده قرار گرفتن، اتفاق تراژیک و تلخی را تجربه خواهند کرد و به هر ترتیبی که هست، گم خواهند شد.

اکنون و با کمک برنامه‌ی گوگل لنز اما نیازی به نگرانی درباره‌ی این کارت‌ها نیست و فقط باید از مخاطب خود بخواهید تا کارت ویزیت را برای شما بالا نگه‌دارد. با اسکن کردن کارت‌های ویزیت از طریق برنامه گوگل لنز، اطلاعات افراد به شکل خودکار به گوشی هوشمندتان اضافه می‌گردد.

کاربرد اصلی گوگل لنز چیست؟

این که دقیقا چگونه باید از گوگل لنز استفاده کرد یا کاربرد اصلی آن چیست به خود شما بستگی دارد. هر زمان که مورد ارزشمندی را دیدید که لایق نگه‌داری و ثبت بود، از «Google Lens» کمک بگیرید. هر گاه نیز تمایل پیدا کردید که درباره‌ی موضوع خاصی اطلاعات بیشتری به‌دست آورید، گوگل لنز شما را در این زمینه یاری خواهد کرد. بسیاری از کاربران فکر می‌کنند که برنامه «Google Lens» تنها به شکل انحصاری برای گوشی‌های اندرویدی در دسترس قرار دارد، اما این برنامه برای iOS نیز منتشر شده و با آیفون‌ها هم به همان اندازه کاربردی و اعتیادآور است.

چه با اندروید و چه با iOS، تمامی کاربران به گوگل لنز دسترسی دارند. جهت مشاهده‌ی دنیا از طریق چشمان گوگل، پیشنهاد می‌کنیم که به برنامه‌ی «Google Lens» فرصت دهید و از آن استفاده کنید.

منبع: Makeuseof

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>