Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوگل از گوشی شبه‌پرچم‌دار پیکسل 8a با دوربین 64 مگاپیکسلی رونمایی کرد

گوگل از گوشی پیکسل 8a با دوربین 64 مگاپیکسلی رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی گوگل سرانجام جدیدترین دستگاه سری پیکسل a را به جمع گوشی‌های سری پیکسل 8 معرفی کرد. در این مطلب به شرح مختصری از “مشخصات کلیدی، گزینه‌های رنگی و برچسب قیمتی” پیکسل 8a خواهیم پرداخت. با اِروتِک همراه باشید.

مشخصات کلیدی پیکسل 8a

پیکسل 8a از یک طراحی به‌روزشده نسبت به مدل پیش از خود (پیکسل 7a)  بهره می‌برد و از منظر طراحی ظاهری شباهت بسیار زیادی به سایر گوشی‌های سری پیکسل 8 (پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو) دارد. این گوشی شبه‌پرچم‌دار دارای «گوشه‌های گرد، قاب پشتی پلاستیکی، بدنه و حاشیه‌های کناری آلومینیومی با بافت یک‌دست و مات» است و به واسطه پشتیبانی از استاندارد IP67 (مقاومت در برابر رطوبت، گرد و غبار)، به عنوان مقاوم‌ترین گوشی در جمع گوشی‌های سری پیکسل a محسوب می‌شود.

گوگل از گوشی شبه‌پرچم‌دار پیکسل 8a با دوربین 64 مگاپیکسلی رونمایی کرد

پیکسل 8a دارای یک صفحه نمایش اولد 6.1 اینچی با “وضوح 1080 در 2400 پیکسلی، نرخ نوسازی 120 هرتزی، نسبت تصویر 20:9 و حداکثر روشنایی 2000 نیتی” است. حفره پانچ تعبیه‌شده بر روی نمایشگر این دستگاه نیز یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 را در درون خود جای داده است. همچنین گوگل با تعبیه محافظ گوریلا گلس 3 کورنینگ بر روی صفحه نمایش این دستگاه، حفاظت تمام‌جانبه از آن را به کاربران جدیدترین گوشی سری پیکسل a وعده می‌دهد.

پیکسل 8a به چیپست 4 نانومتری “تنسور G3” گوگل و پردازنده امنیتی “تایتان M2” مجهز بوده و از “رم نوع LPDDR5x با ظرفیت 8 گیگابایتی” و “فضای ذخیره‌سازی نوع UFS 3.1 با ظرفیت 128 یا 256 گیگابایتی” پشتیبانی می‌کند. این دستگاه عملکرد خود را از طریق سیستم‌عامل اندروید 14 به نمایش گذاشته و مشابه با سایر گوشی‌های سری پیکسل 8، به مدت 7 سال به‌روزرسانی‌های «نرم‌افزاری (سیستم‌عامل)، وصله‌های امنیتی و سایر قابلیت‌های جدید (Feature Drop)» را دریافت خواهد کرد.

با حرکت به سمت قاب پشتی پیکسل 8a با طراحی آشنا جزیره دوربین مستطیلی افقی این دستگاه مواجه می‌شویم. این جزیره به یک سیستم دوربین دوگانه متشکل از «دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.89 و دوربین فوق‌عریض (اولترا واید) 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و میدان دید (FOV) 120 درجه‌ای» مجهز می‌باشد.

همچنین مطالعه کنید
هواوی نوا Y61 با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی معرفی شد

همچنین در حالیکه تمامی دوربین‌ها (دوربین‌های پشتی و سلفی) فیلم‌برداری با سرعت 30 فریم بر ثانیه در وضوح 4K را ارائه می‌دهند، دوربین‌های پشتی از ضبط با سرعت 60 فریم بر ثانیه در وضوح 4K نیز پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این، دوربین‌های اصلی و فوق‌عریض این دستگاه قابلیت‌های زیر را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند:

  • تایم‌لپس نجومی (Astrophotography Time-lapse/ ضبط پدیده‌های طبیعی مانند بارش شهاب در حالت تایم‌لپس)
  • اسلوموشن با پشتیبانی از سرعت ضبط 240 فریم بر ثانیه
  • لرزشگیر ترکیبی ویدیو (Fused Video Stabilization/ ترکیبی از مزایای  OIS و EIS)
  • پان سینمایی (Cinematic Pan)
  • بزرگ‌نمایی دیجیتال 5 برابری
  • لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS)

از منظر عملکرد نرم‌افزاری نیز کاربران می‌توانند از قابلیت‌های “ویرایشگر جادویی، Best Take ،Real Tone ،Top Shot، پاک‌کن جادویی، رفع محوشدگی عکس یا چهره، +HDR زنده و اولترا HDR” برای بهبود کیفیت تصاویر و ویدیوهای خود (در حین ثبت یا پس از آن) بهره ببرند.

پیکسل 8a به یک باتری 4492 میلی‌آمپر ساعتی مجهز بوده و از «شارژ سریع سیمی با سرعت 18 واتی» و «شارژ بی‌سیم (Qi) با سرعت 7 واتی» پشتیبانی می‌کند. همچنین، گوگل عمر باتری «بالای 24 ساعت» را به کاربران این دستگاه وعده می‌دهد.

گوگل از گوشی شبه‌پرچم‌دار پیکسل 8a با دوربین 64 مگاپیکسلی رونمایی کرد

از سایر قابلیت‌های این گوشی شبه‌پرچم‌دار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی انحصاری گوگل نظیر: Circle to Search ،Pixel Call Assist ،Audio Emoji و چت‌بات هوش مصنوعی Gemini
  • بهره‌مندی از اسپیکرهای استریو
  • بهره‌مندی از حسگر اثر انگشت (تعبیه‌شده در لایه زیرین نمایشگر)
  • پشتیبانی از اتصال به شبکه‌های بی‌سیم Wi-Fi 6e، بلوتوث 5.3، ارتباط میدان نزدیک (NFC)
  • بهره‌مندی از پورت USB-C 3.2
  • پشتیبانی از دو سیم‌کارت (نانو و eSIM)

گزینه‌های رنگی و پیکربندی

پیکسل 8a در 4 گزینه رنگی “آبی آسمانی/ Bay”، “سبز نعنایی/ Aloe”، “کرم استخوانی روشن/ Porcelain” و “ذغالی/ Obsidian” از 14 می (25 اردیبهشت) به بازار عرضه خواهد شد.

جزئیات پیکربندی و برچسب قیمتی این دستگاه به شرح زیر است:

  1. پیکربندی “رم 8 گیگابایتی/ فضای ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی”: 499 دلار
  2. پیکربندی “رم 8 گیگابایتی/ فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی”: 559 دلار

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>