جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

مشخصات کامل گوشی تاشو گلکسی زد فولد 6 به بیرون درز کرد!

مشخصات کامل گوشی تاشو گلکسی زد فولد 6 به بیرون درز کرد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

مدت‌هاست که شایعات و گمانه‌زنی‌های زیادی پیرامون گوشی تاشو گلکسی زد فولد 6 سامسونگ شنیده می‌شود، اما کل مشخصات فنی این محصول موردانتظار به‌تازگی به بیرون درز کرده است تا سرانجام به این شایعات پایان دهد. به نظر می‌رسد سامسونگ طراحی کلی گوشی تاشو جدید خود را مورد بازنگری قرار داده و با وجود اینکه برخی از مشخصات کلی گلکسی زد فولد 6 نسبت به قبل تغییر نکرده‌اند، اما تجربه‌ی کار با این گوشی ممکن است کاملاً متفاوت باشد.

همان‌طور که می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید، طول گوشی گلکسی زد فولد 6 حدود یک میلی‌متر کوتاه‌تر و عرض آن کمی بیشتر از قبل شده است، اما نسبت‌های تصویر دو نمایشگر، تفاوت چشمگیرتری را در مقایسه با این ابعاد نشان می‌دهند. گوشی تاشو جدید سامسونگ در مقایسه با نسل قبل باریک‌تر شده است و به‌لطف این طراحی تازه در حالت تاشده باید تجربه‌ی نزدیک‌تری به یک گوشی معمولی را برای کاربر تداعی کند. از سوی دیگر، وزن این گوشی نیز نسبت به گلکسی زد فولد 5 با کاهش روبه‌رو بوده و از ۲۵۳ گرم به ۲۳۹ گرم رسیده است.

ابعادگلکسی زد فولد 5گلکسی زد فولد 6
حالت تاشدهحالت بازشدهحالت تاشدهحالت بازشده
ارتفاع۱۵۴٫۹ میلی‌متر۱۵۴٫۹ میلی‌متر۱۵۳٫۵ میلی‌متر۱۵۳٫۵ میلی‌متر
عرض۶۷٫۱ میلی‌متر۱۲۹٫۹ میلی‌متر۶۸٫۱ میلی‌متر۱۳۲٫۶ میلی‌متر
ضخامت۱۳٫۴ میلی‌متر۶٫۱ میلی‌متر۱۲٫۱ میلی‌متر۵٫۶ میلی‌متر
وزن۲۵۳ گرم۲۳۹ گرم

صفحه‌نمایش خارجی این گوشی از یک پنل ۶٫۳ اینچی با رزولوشن ۹۶۸ در ۲٬۳۷۶ پیکسل و نسبت تصویر ۲۲٫۱:۹ بهره خواهد برد که طول کمتری در مقایسه با نسبت تصویر ۲۳٫۱:۹ مدل قبلی دارد. این‌طور که به نظر می‌آید، نمایشگر مذکور همچنان از نوع LTPS با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز باقی خواهد ماند.

مشخصات کامل گوشی تاشو گلکسی زد فولد 6 به بیرون درز کرد!

نمایشگر داخلی گلکسی زد فولد 6 نیز نسبت به قبل دست‌خوش تغییر شده است و سامسونگ حالا از یک صفحه‌نمایش ۷٫۶ اینچی با رزولوشن ۱٬۸۵۶ در ۲٬۱۶۰ پیکسل (به‌جای رزولوشن ۱٬۸۱۲ در ۲٬۱۷۶ پیکسل مدل قبلی) و نسبت تصویر ۱۰٫۵:۹ (در مقایسه با نسبت تصویر ۱۰٫۸:۹ مدل قبلی) استفاده می‌کند. نمایشگر داخلی این گوشی تاشدنی نیز از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد اما این‌بار برخلاف نمایشگر خارجی، شاهد پشتیبانی از فناوری LTPO نیستیم.

مشخصاتی که به‌تازگی از گلکسی زد فولد 6 به بیرون درز کرده است، مستقیماً شامل نام تراشه‌ی به‌کاررفته در این گوشی نمی‌شود (سامسونگ به‌ندرت نام تراشه‌ی گوشی‌های خود را ذکر می‌کند)، اما هشت‌هسته‌ای بودن این پردازنده نشان می‌دهد که عضو جدید سری زد فولد سامسونگ به تراشه‌ی اسنپدراگون مجهز است و نه اگزینوس (با پردازنده‌های مرکزی ۱۰ هسته‌ای). رم این مدل جدید نسبت به قبل تغییری نکرده است و در این مشخصات تنها ۱۲ گیگابایت رم رؤیت می‌شود. فضای ذخیره‌سازی نیز ۵۱۲ گیگابایت است.

مشخصات کامل گوشی تاشو گلکسی زد فولد 6 به بیرون درز کرد!

سایر مشخصات گلکسی زد فولد 6 تغییر زیادی نداشته‌اند و این گوشی تاشو همچنان به یک باتری ۴٬۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است. از دیگر ویژگی‌های مهم این گوشی باید به برخورداری آن از یک پورت USB-C با استاندارد USB 3.2 نسل ۱، وای‌فای ۶، بلوتوث ۵٫۳، NFC و UWB، همراه با پشتیبانی از شبکه‌ی 5G اشاره کرد.

دوربین‌های پشتی این گوشی هم شامل یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (گشودگی دیافراگم f/1.8، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) و فیلم‌برداری 8K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه)، یک دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی ۳ برابری (همچنین با لرزش‌گیر اپتیکال تصویر) و یک دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی (با زاویه‌ی دید ۱۲۰ درجه‌ای) می‌شود. گلکسی زد فولد 6 به دو دوربین سلفی مجهز است؛ دوربین ۱۰ مگاپیکسلی روی نمایشگر بیرونی و دوربین ۴ مگاپیکسلی زیر نمایشگر اصلی. به بیان دیگر، از نظر دوربین هیچ تغییری نسبت به گلکسی زد فولد 5 به چشم نمی‌خورد.

مشخصات کامل گوشی تاشو گلکسی زد فولد 6 به بیرون درز کرد!

طبق گزارشاتی که چند روز پیش منتشر شده بودند، قیمت گوشی گلکسی زد فولد 6 سامسونگ ۱۰۰ دلار بیشتر از نسل قبلی خود خواهد بود. انتظار می‌رود که سامسونگ به‌طور رسمی در رویداد بعدی گلکسی آنپکد از این گوشی تاشدنی رونمایی کند.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *