Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

۷ دلیل برای انتخاب اندروید به جای آیفون

۷ دلیل برای انتخاب گوشی اندرویدی به جای آیفون

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند جدید را داشته باشید، ممکن است بین انتخاب گوشی اندرویدی و آیفون سرگردان باشید. از آن‌جایی هم که این روزها تقریباً تمامی کارهایمان را با گوشی‌ها انجام می‌دهیم، انتخاب بهترین و مناسب‌ترین گزینه قطعاً حائر اهمیت است، چرا که از این دستگاه به‌طور روزانه برای دو سال یا بیشتر استفاده خواهیم کرد. در صورتی که بین این دو گزینه نمی‌توانید تصمیم بگیرید، با اِروتِک همراه باشید تا ۷ دلیل برای انتخاب اندروید به‌جای آیفون را به شما معرفی کنیم.

۱. قابلیت‌ها و گزینه‌های بیشتری می‌خواهید!

۷ دلیل برای انتخاب اندروید به جای آیفون

دلیل اول برای انتخاب دستگاه اندرویدی به‌جای آیفون، گزینه‌های بیشتری است که از لحاظ طراحی، اندازه، رنگ‌بندی، مشخصات و قیمت‌ها در اختیارتان قرار گرفته و اگر نیاز یا خواسته‌ی به‌خصوصی داشته باشید، احتمالاً گوشی اندرویدی خاصی در بازار وجود دارد که دقیقاً مطابق نیازهای شما ظاهر شود!

شما می‌توانید گوشی‌های اندرویدی نسبتاً ارزان‌قیمت و پر از قابلیت و امکاناتی مانند پیکسل 6a گوگل یا گلکسی A54 سامسونگ پیدا کنید که تجربه‌ای در حد گوشی‌های پرچمدار ارائه می‌دهند. در طرف دیگر بازار نیز امکان انتخاب بین گزینه‌های رده‌بالایی نظیر گلکسی S23 اولترا، پیکسل ۷ پرو یا گوشی وان پلاس ۱۱ را دارید.

انتخاب‌های شما فقط به قابلیت‌های کلی و مشخصات گوشی‌ها محدود نمی‌شود و از این نیز فراتر می‌رود. به‌طور مثال، گزینه‌های متنوع‌تری مانند گلکسی زد فلیپ سامسونگ یا سری‌های زد فولد که دارای نمایشگرهای تاشو هستند، برای برخی از افراد می‌توانند انتخاب‌های مناسبی به حساب بیایند. در صورتی هم که گیمر و اهل بازی باشید، قادر خواهید بود تا سراغ برخی از بهترین گوشی‌های گیمینگ موجود در بازار بروید.

علاوه‌بر این، گوشی‌های اندرویدی ویژگی‌هایی مانند شارژ بی‌سیم معکوس، شارژ سریع، اسکنر اثر انگشت، جک هدفون، امکان انجام چندکار به‌صورت همزمان با استفاده از قابلیت اسپلیت-اسکرین و موارد دیگری را ارائه می‌کنند که در آیفون به آن‌ها دسترسی نخواهید داشت.

۲. یک شارژر برای تمامی دستگاه‌های شما!

یک شارژر برای تمامی دستگاه‌های شما!

این روزها تقریباً تمامی گوشی‌های اندرویدی از کابل و پورت ثابت USB-C استفاده می‌کنند. این موضوع تنها محدود به گوشی‌های هوشمند نیز نمی‌شود و از لپ‌تاپ و هدست‌هایتان گرفته تا هارد اکسترنال، تقریباً همگی دستگاه‌های امروزی از USB-C بهره می‌برند و حتی آیپدها و مک‌بوک‌های جدید اپل نیز به USB-C مجهز شده‌اند.

به عبارت دیگر، تنها با یک کابل می‌توانید تمامی دستگاه‌های خود را شارژ کنید و دیگر نیازی به حمل شارژرهای مختلف نیست. از این طریق حتی سرعت شارژ بالاتری را نیز تجربه خواهید کرد و به‌عنوان مثال، گوشی ریلمی GT3 قادر است تا در کمتر از ۱۰ دقیقه به شارژ کامل برسد.

افزون‌بر این، در صورتی که کابل شما آسیب ببیند یا جا بماند، پیدا کردن جایگزین برای آن با قیمت بسیار پایین‌تری انجام می‌پذیرد چرا که با یک مدل استاندارد و محبوب روبه‌رو هستیم که همه‌جا پیدا می‌شود.

متأسفانه چنین حرفی را درباره‌ی آیفون‌ها نمی‌توان زد چرا که محصولات اپل (بجز سری آیفون 15) هنوز از کابل لایتنینگ اختصاصی این کمپانی استفاده می‌کنند که شکننده‌تر و گران‌قیمت‌تر است. بدتر از آن، اپل دیگر حتی آداپتور شارژی در جعبه‌ی محصولات خود قرار نمی‌دهد و چاره‌ای جز پرداخت هزینه‌ی بیشتر برای آن ندارید.

۳. گزینه‌های ذخیره‌سازی بیشتری می‌خواهید!

۷ دلیل برای انتخاب اندروید به جای آیفون

گوشی هوشمند جدید شما احتمالاً برای هر کاری، از عکس گرفتن و ضبط ویدیو گرفته تا ذخیره‌ی اسناد کاری، فایل‌های موسیقی و موارد دیگر، مورداستفاده قرار خواهد گرفت. به همین خاطر، به فضای ذخیره‌سازی کافی و مناسبی احتیاج دارید تا از پس برآورده کردن این نوع نیازها برآیید.

درباره‌ی گزینه‌های دستگاه‌های اندرویدی در زمینه‌ی فضای ذخیره‌سازی باید گفت که بسیاری از گوشی‌ها امکان ارتقا و افزودن فضای بیشتر را از طریق اسلات‌های کارت microSD فراهم می‌کنند و از این طریق می‌توانید به‌راحتی فضای ذخیره‌سازی گوشی خود را بدون نگرانی بابت پاک کردن فایل‌ها یا برنامه‌هایتان، افزایش دهید.

در سوی دیگر اما آیفون‌ها امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی را برای کاربران مهیا نمی‌‎کنند و باید از همان ابتدا مبلغ قابل توجهی را برای تهیه‌ی مدل‌های مجهز به حافظه‌ی داخلی بیشتر خرج کنید. در صورتی هم که فضای ذخیره‌سازی شما تکمیل شد، باید هزینه‌ی اشتراک ماهیانه‌ی فضای ابری iCloud را بپردازید یا شروع به پاک کردن فایل‌هایتان کنید.

حالا که صحبت از فضای ابری iCloud شد، باید به این نکته نیز اشاره کرد که اپل تنها ۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان را در اختیارتان قرار می‌دهد. این در حالی است که گوگل ۱۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری‌اش را به‌صورت رایگان ارائه می‌کند. علاوه‌بر این، در هر دو پلتفرم قادر به استفاده از برنامه‌ی گوگل درایو (Google Drive) خواهید بود اما با اندروید به‌طور رسمی امکان استفاده از iCloud را ندارید.

۴. کامپیوتر ویندوزی دارید!

۷ دلیل برای انتخاب اندروید به جای آیفون

اگر صاحب یک کامپیوتر ویندوزی هستید، همگام‌سازی بسیار راحت‌تری را با گوشی اندرویدی نسبت به آیفون تجربه خواهید کرد. به‌طور مثال، چندین راه مختلف برای انتقال فایل از اندروید به کامپیوتر ویندوزی شما وجود دارد و می‌توانید از مواردی مانند کابل USB، بلوتوث یا سرویس‌های فضای ابری گوناگون استفاده کنید.

علاوه‌بر این‌ها، قادر خواهید بود تا از برنامه‌ی Phone Link موجود در ویندوز ۱۰ و ۱۱ برای همگام‌سازی بهینه‌تر میان دستگاه اندرویدی و کامپیوتر خود بهره بگیرید، چرا که این برنامه امکان مشاهده‌ی اعلان‎های گوشی با کامپیوتر را فراهم می‎کند و می‌توانید پیام‌هایتان را بخوانید و پاسخ دهید، تماس بگیرید و دریافت کنید و بسیاری از موارد کاربردی دیگر را از طریق کامپیوترتان انجام دهید.

در طرف دیگر اما همگام کردن آیفون با یک کامپیوتر ویندوزی بسیار چالشی‌تر به حساب می‎آید و غیر از تصاویر و ویدیوها، برای فایل‌های دیگر نیازمند iTunes هستید تا بتوانید آن‌ها را از آیفون خود به کامپیوتر منتقل کنید. با این حال، راه جایگزین دیگری نیز به لطف برنامه‌ی «Intel Unison» در دسترس کاربران آیفون قرار گرفته که از طریق آن می‌توانید دستگاه مبتنی‌بر iOS خود را با کامپیوتر ویندوزی همگام کنید.

همچنین مطالعه کنید
مشخصات نمایشگر و رنگ بندی گوشی تاشو اوپو فایند N3 فاش شد

۵. نمی‌خواهید در یک اکوسیستم زندانی شوید!

۷ دلیل برای انتخاب اندروید به جای آیفون

هم گوگل و هم اپل با وجود اینکه دستگاه‌ها، برنامه‌ها و سرویس‌های بسیار خوبی را به کاربران ارائه می‌دهند و از این نظر با دست پر ظاهر می‌شوند، اکوسیستم اپل بسیار بسته‌تر از گوگل است. به عبارت دیگر، اگر صاحب آیفون شوید احتمالاً سراغ خرید سایر محصولات اپل مانند مک‌بوک، آیپد، اپل واچ و سرویس‌هایی مانند اپل موزیک، اپل مپس و iCloud نیز خواهید رفت.

اگرچه اکثر این دستگاه‌ها و سرویس‌ها به‌تنهایی عالی هستند، اما به‌خوبی نیز یکدیگر را تکمیل می‌کنند و در راستای ارائه‌ی یک تجربه‌ی کاربری یکپارچه با همدیگر همکاری انجام می‌دهند. از این رو، در صورتی که به‌عنوان گوشی هوشمند بعدی خود سراغ آیفون بروید، باید آماده‌ی سرمایه‌گذاری هنگفت و سنگینی در سایر محصولات اپل نیز باشید، چرا که دستگاه‌های این کمپانی به هیچ‌وجه ارزان‌قیمت به حساب نمی‌آیند.

از سوی دیگر، اکوسیستم گوگل بسیار بازتر است و تنوع بیشتری دارد. برای شروع، اندروید یک پلتفرم منبع‌باز محسوب می‌شود و بر روی دستگاه‌های تولیدکنندگان مختلفی نظیر سامسونگ، سونی، شیائومی و بسیاری از محصولات کمپانی‌های دیگر، قابل استفاده است.

علاوه‌بر این، مجبور به استفاده از سرویس‌های گوگل نیستید و در صورت تمایل می‌توانید سراغ برنامه‌های دیگر بروید. به همین خاطر، انتخاب یک دستگاه اندرویدی به‌جای آیفون، شما را از دیوار غول‌پیکر اپل و اکوسیستم بسته‌ی آن کمپانی دور می‌کند.

۶. آزادی، کنترل و امکان سفارشی‌سازی بیشتری می‌خواهید!

آزادی، کنترل و امکان سفارشی‌سازی بیشتری می‌خواهید

از آن‌جایی که اندروید یک پلتفرم منبع‌باز است، آزادی و گزینه‌های سفارشی‌سازی کردن بیشتری را نسبت به iOS برای کاربران فراهم می‌کند. می‌توانید تقریباً هرچیزی بر روی گوشی اندرویدی خود را سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی نمایید، از ظاهر صفحه‌ی اصلی گوشی خود گرفته تا نحوه‌ای که با آن تعامل می‌کنید، همه و همه قابل تغییر هستند.

به‌طور مثال، اگر از طراحی صفحه‌ی اصلی گوشی اندرویدی خود خسته شوید، قادر خواهید بود تا از اندازه‌ی آیکون‌ها گرفته تا شکل و رنگشان را سفارشی کنید و تغییر دهید. می‌توانید از لانچرهای دیگر استفاده کنید و تم برنامه‌ها و بسته‌‎های فونت مختلف را دانلود نمایید و ظاهر و حس‌وحال دستگاه خود را کاملاً متحول سازید. دوست دارید که از آهنگ مورعلاقه‌ی خود به‌عنوان رینگتون و آهنگ زنگ استفاده کنید؟ گوشی‌های اندرویدی این امکان را به‌راحتی در اختیارتان قرار داده‌اند!

اگرچه کمپانی اپل طی سال‌های اخیر گام‌های بزرگی برای بهبود گزینه‌های قابل تنظیم و سفارشی‌سازی در iOS با افزودن ویژگی‌هایی مانند ویجت‌ها یا صفحه‌کلیدهایی از شرکت‌های دیگر را برداشته است، اما همچنان سطح سفارشی‌سازی مشابه اندروید را ارائه نمی‌دهد. در بیشتر موارد، هر بار که روی لینک خاصی کلیک می‌کنید یا بر روی نقشه برای جهت‌یابی ضربه می‌زنید، همچنان درگیر برنامه‌های پیش‌فرض خود اپل مانند مرورگر سافاری هستید.

علاوه بر این، می‌توانید برنامه‌هایی را که در فروشگاه پلی استور گوگل در دسترس نیستند را نیز در اندروید نصب کنید و مورداستفاده قرار دهید. این موضوع به‌خصوص وقتی که می‌خواهید برنامه‌ای را نصب کنید که در کشورتان موجود نیست، می‌تواند بسیار مفید باشد. با این حال، باید به این موضوع نیز توجه داشت که ممکن است هنگام دانلود برنامه‌ها از منابع ناشناس، دستگاه خود را در معرض بدافزار قرار دهید، بنابراین هر برنامه‌ی تصادفی‌ای که به‌صورت آنلاین پیدا می‌کنید را نباید نصب کنید!

۷. بهترین دستیار مجازی را می‌خواهید!

 

بهترین دستیار مجازی را می‌خواهید

استفاده از دستیار مجازی گوشی هوشمندتان می‌تواند زندگی شما را بسیار آسان‌تر از قبل کند، چرا که حالا به کمک آن قادر هستید تا به سادگی از دستیار مجازی خود بخواهید که برای شما یادآوری تنظیم کند، با کسی تماس بگیرد، وضعیت آب و هوا را بررسی کند یا به سؤالات ساده پاسخ دهد.

شاید برایتان سوال باشد که دقیقاً بین الکسا، دستیار گوگل و سیری، کدام یک بهترین دستیار مجازی به حساب می‌آید؟ در پاسخ باید گفت دستیار گوگل در این زمینه عملکرد بهتری را در مقایسه با سایر رقبا ارائه می‌کند و یکی از دلایل دیگری است که انتخاب یک دستگاه اندرویدی را نسبت به آیفون گزینه‌ی منطقی‌تری جلوه می‌دهد.

اگرچه سیری بسیار قدیمی‌تر است و مدت زمان بیشتری قبل از وجود دستیار گوگل نیز بخشی از اکوسیستم اپل بوده است، اما در حال حاضر از نظر سرعت و دقت، پشتیبانی از برنامه‌های شخص ثالث، رسیدگی به پرس‌و‌جوها و مکالمات وب و عملکرد کلی از رقیب خود به‌طرز قابل ملاحظه‌ای عقب مانده است. از این رو، اگر به دنبال مفیدترین دستیار مجازی در گوشی هوشمند خود می‌گردید، دستیار گوگل در این زمینه گزینه‌ی بسیار خوبی محسوب می‌شود و با انتخاب آن اشتباه نخواهید کرد.

گوشی هوشمندی را انتخاب کنید که مطابق نیازها و سلایق شما باشد

این بحث خوب قدیمی همچنان ادامه دارد و افراد را به دو دسته تقسیم می‌کند، اما پاسخ اصلی در نهایت وابسته به نیازها، سلایق و ترجیحات شما خواهد بود.

بیشتر از انتخاب اینکه کدام‌یک به‌طور کلی بهتر است، آن‌چه که در انتخاب گوشی هوشمند اهمیت بیشتری دارد این موضوع است که دقیقاً کدام محصول برای شما انتخاب مناسب‌تری خواهد بود. اگر دلایلی که در بالا به آن‌ها اشاره شد با نیازها و سلایق شما همخوانی دارد، خرید یک گوشی اندرویدی انتخاب مناسبی برای شما به حساب خواهد آمد. اما قطعاً بحث‌های دیگری در سایر زمینه‌ها نیز وجود دارد و می‌توان به ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی اشاره کرد که در آیفون قابل دسترسی هستند اما کاربران اندرویدی امکان استفاده از آن‌ها را ندارند.

منبع: Makeuseof

مقالات مشابه

یک پاسخ

  1. ده سال آیفون داشتم
    الان یک ماهه که اندروید دارم
    دیگه مجبور نیستم واسه اپلیکیشن ایرانی پول بدم .هر جا میرم شارژر وجود داره .مجبور نیستم سیم شارژر بخرم ۴۰۰ هزار تومان . در حصرت یه سری اپلیکیشنا که نسخه آیفون ندارن نیستم . ضمن اینکه تمااام قابلیت‌هایی که فکر میکردم مختص آیفونه رو اندروید هم داره ……کلا راحت شدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>