Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

سامسونگ از گلکسی زد فلیپ 5 رونمایی کرد

سامسونگ از گلکسی زد فلیپ 5 رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

نسل‌های پیش از نسل Z، گوشی‌های تاشو را به خوبی به خاطر می‌آورند. اگر‌چه با پیشرفت تکنولوژی و عرضه گوشی‌های لمسی، گوشی‌های تاشو به عقب رانده شدند، اما با ظهور صفحه‌نمایش‌های تاشو، گوشی‌های تاشو نیز به عرصه داغ رقابت گوشی‌های هوشمند، مجدداً پا گذاشته‌اند. مجموعه گلکسی زد فلیپ، در تلاش است تا تمامی قابلیت‌های گوشی‌های پرچمدار سامسونگ را در قالب یک گوشی تاشو کوچک به بازار جهانی عرضه نماید. در همین راستا، سامسونگ از جدید‌ترین گوشی تاشو خود تحت عنوان “گلکسی زد فلیپ 5 (Galaxy Z Flip 5)” رونمایی کرده است. در ادامه این مطلب، با برخی از جزئیات گوشی گلکسی زد فلیپ 5 آشنا می‌شویم، با اِروتِک همراه باشید.

گلکسی زد فلیپ 5؛ جدیدترین گوشی تاشو سامسونگ

به تازگی و در جریان کنفرانس آنپکد سامسونگ، این برند از دو گوشی “گلکسی زد فلیپ 5” و “گلکسی زد فولد 5” به عنوان دو گوشی تاشو سامسونگ در سال 2023 رونمایی کرد. به‌نظر می‌رسد که گلکسی زد فلیپ 5، ارتقاء فراوانی نسبت به سایر گوشی‌های تاشو سامسونگ داشته است. به عنوان مثال، در نگاه اول به زد فلیپ 5، صفحه‌نمایش خارجی جدید و بسیار بزرگ‌تر آن نسبت به نسل قبلی خودنمایی می‌کند.

علاوه بر این، در صفحه نمایش خارجی زد فلیپ 4 ( نسل پیشین گوشی زد فلیپ 5) تنها یک نوار باریک نواحی اطراف دوربین را در بر می‌گرفت؛ اما حالا در نسل جدید، این نوار گسترش یافته و تقریباً تمام نیمه بالایی گوشی را پوشش خواهد داد. از این قابلیت کاربردی می‌توان در شرایط متعددی بهره گرفت. به عنوان مثال، هنگامی که قصد گرفتن عکس سلفی با استفاده از دوربین اصلی را داشته باشید می‌توانید از صفحه‌نمایش خارجی و کاربردی گلکسی زد فلیپ 5، در راستای یافتن منظره مناسب و ایده‌آل خود بهره ببرید.

همچنین مطالعه کنید
انتشار جزئیاتی از گوشی پیکسل 7 گوگل و نسخه پرو آن

در بخش دوربین نیز، این گوشی دارای دو دوربین 12 مگاپیکسلی واید و اولترا واید و یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی است.

گلکسی زد فلیپ 5؛ جدیدترین گوشی تاشو سامسونگ

در طراحی این گوشی تاشو از یک صفحه نمایش خارجی 3.4 اینچی و یک نمایشگر اصلی تاشو 6.7 اینچی که اغلب اوقات از آن استفاده می‌شود، بهره گرفته شده است. ضمناً مانند گلکسی زد فولد 5 و گوشی‌های قدیمی‌تر سری گلکسی اس 23، این گوشی نیز از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 پشتیبانی می‌کند. لازم به ذکر است که این چیپست با رم 8 گیگا‌بایتی و فضای ذخیره‌سازی 512 گیگا‌بایتی جفت شده است.

گلکسی زد فلیپ 5؛ جدیدترین گوشی تاشو سامسونگ

در بخش باتری، گلکسی زد فلیپ 5 نسبت به زد فلیپ 4 تغییری نداشته و این گوشی از یک باتری 3700 میلی‌آمپر ساعتی تغذیه خواهد کرد. با این حال، این باتری قادر است در طی روز، با مدیریت شارژ خود، عملکرد مناسبی ارائه دهد. اگر‌چه، شارژ 25 واتی گلکسی زد فلیپ 5 با استاندارد‌های شارژ سریع رایج در جهان، فاصله زیادی دارد؛ اما به هر حال، در این بخش، قادر است تا عملکرد متوسطی از خود نشان دهد.

گلکسی زد فلیپ 5؛ جدیدترین گوشی تاشو سامسونگ

گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ 5 با رابط کاربری One UI 5 (مبتنی بر اندروید 13) به بازار عرضه خواهد شد و سامسونگ، بر ارائه “چهار به‌روزرسانی اصلی سیستم‌عامل” و به‌طور کلی “پنج سال به‌روزرسانی اندروید” متعهد خواهد بود. مدل پایه گلکسی زد فلیپ 5، در 11 آگوست و با قیمت 999 دلار، در رنگ‌های “سبز روشن (Mint)، ذغالی (Graphite)، کرم استخوانی (Cream) و صورتی روشن (Lavender) به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: HowToGeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>