Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوشی‌های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو با تراشه Tensor G2 و دوربین‌های بهبودیافته رونمایی شدند

گوشی‌های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو با تراشه Tensor G2 و دوربین‌های بهبودیافته رونمایی شدند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

برخلاف دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های موبایل، گوگل بازار را با عرضه‌های مداوم محصولات اشباع نمی‌کند. با رونمایی از پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو که به‌تازگی معرفی شده‌اند، مجموع گوشی‌های جدید گوگل برای سال 2022 (با احتساب پیکسل 6a) به تنها سه گوشی می‌رسد. این تعداد، حتی از اپل نیز کمتر است. برای آشنایی با این محصولات جدید گوگل با اروتک همراه باشید.

مانند سال گذشته، امسال نیز دو نسخه از پیکسل وجود دارد، یک نسخه استاندارد کوچکتر و یک نسخه پرو بزرگتر که هر دو همان طراحی سال گذشته را قرض گرفته‌اند. نسخه کوچکتر‌ و صدالبته ارزان‌تر، امکانات کمتری دارد، اما نسخه پرو، دارای نمایشگر و دوربین بهتری است (تله‌فوتو اختصاصی) که البته شما برای آن باید هزینه‌ای اضافی بپردازید. شاید گوگل می‌توانست بین این دو گوشی، یک نسخه دیگر، مانند پیکسل 7 پلاس را نیز معرفی کند که برخی از ویژگی‌های نسخه استاندارد و پرو را همزمان داشته باشد، این کمپانی ترجیح داده این کار را انجام ندهد!

پیکسل 7 پرو

پیکسل 7 پرو، احتمالاً بهترین گوشی گوگل برای 12 ماه آینده یا حتی بیشتر است. این محصول دارای ویژگی‌های یک پرچمدار واقعی است: نمایشگر واضح با نرخ نوسازی بالا، سنسور دوربین بزرگ، ترکیب لنز عریض/فوق‌عریض/تله، ظاهر متمایز، ویژگی‌های امنیتی و وعده پشتیبانی طولانی نرم‌افزاری.

با این اوصاف، تفاوت‌ها با نسخه پرو سال گذشته، نباید چندان زیاد باشد. همه ویژگی‌های ذکرشده از چیپست جدید Tensor G2 و دوربین تله‌فوتو اصلاح‌شده استفاده می‌کنند. بیایید ابتدا به چیپست نگاهی بیاندازیم.

این تراشه، تحت فرآیند 4 نانومتری نه‌چندان جدید سامسونگ ساخته شده است، اما همچنان نسبت به فرآیند 5 نانومتری مورد استفاده برای تراشه اصلی تنسور، بهبود یافته محسوب می‌شود. سی‌پی‌یو این تراشه از دو هسته Cortex-X1، دو هسته A78 و چهار هسته A55، به همراه به‌روز‌رسانی کلاک بهره می‌برد. پردازنده گرافیکی Mali-G710 MC10 به‌کار گرفته‌شده در این تراشه نیز، نوید افزایش عملکرد و راندمان را نسبت به G78 برای کارهای گرافیکی و همچنین افزایش 35 درصدی برای کارهای یادگیری ماشینی را می‌دهد (چیزی که اپلیکیشن Pixel Camera به‌شدت از آن استفاده می‌کند). همچنین یک هسته جدید تنسور و مودم جدید برای بوت دستگاه وجود دارد.

گوشی‌های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو با تراشه Tensor G2 و دوربین‌های بهبودیافته رونمایی شدند

واحد پردازش تراشه تنسور جدید، قادر است وظایف یادگیری ماشین را 60 درصد سریعتر و 20 درصد کارآمدتر اجرا کند. این دستگاه مسئول ویژگی‌های انحصاری پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو مانند Photo Unblur (حذف تاری تصاویر) است که از هوش مصنوعی پیشرفته گوگل برای حذف تاری و نویز عکس‌های قدیمی که سال‌ها پیش با هر تلفن قدیمی گرفته شده‌اند، استفاده می‌کند. این قابلیت برای بهبود دوربین‌های خودِ سری پیکسل 7 (در مدت زمان اندکی بیش از یک ثانیه) نیز وارد عمل خواهد شد.

مانند سال گذشته، این گوشی نیز با 12 گیگابایت رم عرضه می‌شود و می‌توانید از بین 128 گیگابایت، 256 گیگابایت و 512 گیگابایت، یک حافظه را انتخاب کنید. اسلات microSD در این دستگاه وجود ندارد، اما چیزی که دریافت می‌کنید یک اسلات نانو سیم‌کارت و یک eSIM برای خط دوم است.

گوشی‌های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو با تراشه Tensor G2 و دوربین‌های بهبودیافته رونمایی شدند

اکنون نوبت بررسی دوربین‌هاست. ماژول اصلی همچنان از یک سنسور 50 مگاپیکسلی 1/1.31 اینچی (1.2 میکرومتر) با گزینه ترکیب پیکسلی 4 در 1 استفاده می‌کند. این لنز f/1.85، میدان دیدی 82 درجه‌ای دارد. اگر می‌خواهید صحنه بیشتری را ثبت کنید، دوربین 12 مگاپیکسلی فوق‌عریض (1.25 میکرومتر) با میدان دید 125.8 درجه‌ای در اختیار شماست. یکی از ارتقاهای امسال این است که لنز فوق‌عریض دارای فوکوس خودکار است که به آن امکان می‌دهد عکس‌های ماکرو بگیرد. در این دستگاه یک سنسور 48 مگاپیکسلی تله‌فوتو نیز وجود دارد. در ادامه در مورد دوربین اصلی و تله‌فوتو توضیحاتی ارائه خواهد شد.

دوربین اصلی دارای تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال (OIS) و همچنین تثبیت‌کننده الکترونیکی است و می‌تواند ویدیوهای 4K را با سرعت 30 فریم در ثانیه و 60 فریم بر ثانیه ضبط کند. ویژگی “بهبود گفتار (Speech Enhancement)” را اکنون می‌توان در حالت 4K/60fps نیز فعال کرد. این گوشی می‌تواند ویدیوی 10 بیتی HDR را ضبط کند. گوگل همچنین با سازندگان برنامه‌هایی مانند اسنپ‌چت و تیک‌تاک همکاری کرده است تا ویدیوهای با کیفیت بالاتر را نیز برای آن‌ها فعال کند. برنامه دوربین از مهارت‌های یادگیری ماشین چیپست Tensor G2 برای ایجاد تاری سینمایی یا تثبیت فیلم‌های دستی (و حتی بیشتر) استفاده می‌کند.

همچنین مطالعه کنید
شیائومی سیوی 3 با دوربین سلفی دوگانه 32 مگاپیکسلی رونمایی شد

گوشی‌های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو با تراشه Tensor G2 و دوربین‌های بهبودیافته رونمایی شدند

دوربین تله‌فوتو جدید اکنون لنزی بزرگ‌تر با بزرگ‌نمایی اپتیکال 5 برابری دارد (نسبت به 4 برابرقبلی). این سنسور همچنان دارای وضوح 48 مگاپیکسلی است که به آن اجازه می‌دهد تا با جادوی خاص پیکسل، به‌صورت دیجیتالی بیشتر زوم کند. توضیحات مربوط به دوربین سلفی نیز در بخش پیکسل 7 گنجانده شده است.

گوشی‌های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو با تراشه Tensor G2 و دوربین‌های بهبودیافته رونمایی شدند

نمایشگر 6.71 اینچی امولد LTPO در پیکسل 7 پرو دارای وضوح +QHD و نرخ نوسازی متغیر 10 تا 120 هرتزی است. البته کناره‌های نمایشگر به اندازه سال گذشته خمیده نیستند، اگرچه هنوز توسط گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود.

یک حسگر اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش هم در این پنل وجود دارد که سریع و ایمن است. از طرف دیگر، می‌توانید از قابلیت “بازگشایی با چهره” نیز استفاده کنید.

چند مورد دیگر باقی مانده است که باید به آنها اشاره کرد، مانند باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی (ظرفیتی مشابه سال گذشته). این دستگاه از شارژ سریع، شارژ بی‌سیم و معکوس نیز پشتیبانی می‌کند.

گوشی‌های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو با تراشه Tensor G2 و دوربین‌های بهبودیافته رونمایی شدند

پیکسل 7 پرو دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گرد‌و‌غبار و آب است. اگرچه نسخه جدید یک میلی‌متر کوتاه‌تر از نسخه قبلی است، اما تقریباً یک میلی‌متر عریض‌تر از مدل سال گذشته است (حدس می‌زنیم این بهایی است که برای صفحه‌نمایش صاف‌تر باید بپردازیم). بدنه فلزی این گوشی از 100 درصد آلومینیوم بازیافتی ساخته شده است.

گوشی‌های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو با تراشه Tensor G2 و دوربین‌های بهبودیافته رونمایی شدند

این گوشی دارای ابعاد 162.9 در 76.6 در 8.9 میلی‌متری و وزنی 212 گرمی است (برای مقایسه ابعاد پیکسل 6 پرو به‌صورت 163.9 در 75.9 در 8.9 میلی‌متری بوده و وزن آن 210 گرم است).

پیکسل 7

پیکسل 7 نسبت به مدل پرو، ارزان‌تر و به‌طور قابل توجهی کوچک‌تر است. البته به کوچکی 6a ارزان‌تر نیست. مانند نسخه پرو، این نسخه نیز از چیپست Tensor G2 استفاده می‌کند (6a به تراشه اصلی Tensor مجهز شده است).

گوگل، حافظه رم را 8 گیگابایت حفظ کرده است و شما می‌توانید از بین 128 و 256 گیگابایت، یک حافظه داخلی را انتخاب کنید. مانند مدل‌های قبلی، پیکسل 7 و 7 پرو تضمین می‌شوند که 3 به‌روزرسانی اصلی سیستم‌عامل (به نسخه 16) و 5 سال وصله‌های امنیتی را دریافت کنند.

پیکسل 7 به دلیل نمایشگر 6.3 اینچی (کمتر از 6.4 اینچ)، کمی کوچکتر از پیکسل 6 است. ابعاد فیزیکی این گوشی به‌صورت 155.6 در 73.2 در 8.7 میلی‌متر بوده و وزن آن 197 گرم است (ابعاد پیکسل 6 به‌صورت 158.6 در 74.8 در 8.9 میلی‌متر بود و 207 گرم وزن داشت). گوشی‌های گلکسی S22 و آیفون 14 از این گوشی کوچکتر هستند، بنابراین می‌توان آن را سایز متوسط ​نامید.

گوشی‌های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو با تراشه Tensor G2 و دوربین‌های بهبودیافته رونمایی شدند

نمایشگر این گوشی نیز یک پنل امولد تخت با رزولوشن +FHD است که حداکثر روشنایی آن 25 درصد بیشتر از نمایشگر پیکسل 6 است. اگرچه این پنل جدید هنوز تنها دارای نرخ نوسازی 90 هرتزی است.

ساختار باریک‌تر پیکسل 7 به این معنی است که این دستگاه باتری کوچک‌تری نیز دارد، یعنی یک باتری 4355 میلی‌آمپر ساعتی (نسبت به 4614 میلی‌آمپر ساعت پیکسل 6). با این حال، سخت‌افزار کارآمدتر نسخه جدید باعث می‌شود که این گوشی در حالت Extreme Battery Saver بتواند تا 72 ساعت (نسبت به 48 ساعت نسخه قبلی) دوام بیاورد. بدون استفاده از حالت Extreme Battery Saver و در استفاده معمولی، باتری این گوشی تا 31 ساعت دوام می‌آورد.

مانند نسخه پرو، پیکسل 7 نیز از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی (1/1.31 اینچ 1.2 میکرومتری) استفاده می‌کند که تنها یک سنسور فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی به آن ملحق شده است. برای بزرگنمایی، گوشی به حسگر اصلی با وضوح نسبتاً بالا و پردازش تصویر Super Res Zoom گوگل (که به‌لطف قدرت پردازش اضافی موجود در چیپست G2 ارتقا یافته است) متکی است.

گوشی‌های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو با تراشه Tensor G2 و دوربین‌های بهبودیافته رونمایی شدند

اکنون بیایید در مورد دوربین سلفی صحبت کنیم. این سنسور دارای وضوح بالاتر، 10.8 مگاپیکسل (از 8 مگاپیکسل سال گذشته) و همچنین میدان دید وسیع‌تر 92.8 درجه‌ای (نسبت به 84 درجه نسل قبلی) است. اگرچه این لنز هنوز فوکوس ثابتی دارد. همین امر در مورد نسخه پرو که از همان ماژول دوربین استفاده می‌کند نیز صدق می‌کند.

قیمت و رنگ‌بندی:

قیمت پیکسل 7 از 600 دلار برای یک دستگاه 128 گیگابایتی شروع می‌شود. این گوشی در رنگ‌های ابسیدین، علف لیمو و برفی در دسترس خواهد بود. پیکسل 7 پرو نیز برای نسخه 128 گیگابایتی، 900 دلار قیمت‌گذاری شده است و در رنگ‌های ابسیدین، فندقی و برفی به‌فروش می‌رسد.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>