Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوگل از پردازنده Axion برای دیتاسنترها رونمایی کرد

گوگل از پردازنده Axion برای دیتاسنترها رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی گوگل با معرفی پردازنده‌ی مبتنی‌ بر ARM خود با نام «Axion»، از پیشرفتی چشمگیر در فناوری دیتاسنترها پرده برداشت. پردازنده جدید Axion وعده‌ی عملکرد و بهره‌وری انرژی پیشتازی را می‌دهد و در مقایسه با پردازنده‌های مبتنی‌ بر Arm دیگر، Axion تا ۳۰ درصد عملکرد بهتری را ارائه می‌کند. تراشه‌ی جدید گوگل از گزینه‌های مبتنی‌ بر x86 رقیب به‌طرز قابل توجهی پیشی می‌گیرد و تا حداکثر ۵۰ درصد عملکرد بهتر و تا ۶۰ درصد کارایی بهتری را تضمین می‌کند.

شالوده‌ی پردازنده‌های Axion در هسته‌های CPU مبتنی‌ بر ARM با نام «Neoverse V2» نهفته است که به‌طور ویژه برای ارائه‌ی عملکردهای پردازشی همه‌منظوره‌ی بهتر طراحی شده‌اند. گوگل، Axion را با میکروکنترلرهای سیلیکونی اختصاصی خود با نام رمزی «تیتانیوم» (Titanium) بهبود داده است. تیتانیوم وظایف پلتفرمی نظیر شبکه و امنیت را انجام می‌دهد و از اختصاص قدرت پردازش Axion به وظایف اصلی هسته اطمینان حاصل می‌سازد. علاوه‌ بر این، تیتانیوم قابلیت‌های ذخیره‌سازی را روی هایپردیسک (Hyperdisk)، یک سرویس ذخیره‌سازی بلوک جدید که امکان مقیاس‌بندی عملکرد پویا را ارائه می‌دهد، بارگذاری می‌کند.

گوگل از پردازنده Axion برای دیتاسنترها رونمایی کرد

فراتر از عملکرد، گوگل تمرکز زیادی بر پایداری داشته است. دیتاسنترهای این کمپانی در حال حاضر با بهره‌وری شناخته می‌شوند و پردازنده‌های Axion از این نظر به گوگل یاری خواهند رساند. توجه به پایداری، کاملاً با هدف گوگل برای دستیابی به عملیات‌های بدون کربن مطابقت دارد.

همچنین مطالعه کنید
ماجرای جالب عبور از تونل زیرزمینی ساخت تسلا؛ تجربه‌ای ساده و آرام در عین حال هیجان‌انگیز!

یکی از نگرانی‌های اصلی در هنگام معرفی فناوری‌های جدید، «سازگاری» است. Axion بر اساس معماری استاندارد Armv9 ساخته شده و سازگاری یکپارچه با نرم‌افزارها و ابزارهای موجود را تضمین می‌کند. گوگل فعالانه با پروژه‌هایی مانند اندروید و Kubernetes در اکوسیستم Arm حضور دارد و با شرکای خود جهت بهینه‌سازی نرم‌افزار برای Arm همکاری می‌کند. چنین تعهدی از یک اکوسیستم غنی برای کاربران Axion خبر می‌دهد. مشتریان می‌توانند از Axion با سرویس‌های مختلف گوگل کلود (Google Cloud) نظیر Compute Engine و Kubernetes Engine استفاده کنند. افزون‌بر این، راه‌حل‌های سازگار با Arm به‌سادگی در «Marketplace» گوگل کلود در دسترس قرار دارند و می‌توان از ابزارهای مهاجرت برای ساده‌سازی فرآیند انتقال به نمونه‌های مبتنی‌بر Arm کمک گرفت.

پتانسیل بالای پردازنده Axion توجه‌ی کمپانی‌های متعددی مانند Broadcom و CrowdStrike را به خود جلب کرده است. با ورود Axion به میدان رقابت پردازنده‌های دیتاسنترها، تمامی شرکای گوگل منتظر پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه‌ی عملکرد، بهره‌وری و پایداری هستند.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>