Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

قابلیت جدید گوگل؛ پیدا کردن دستگاه های اندرویدی آفلاین با کمک دستگاه های اطراف!

قابلیت جدید گوگل؛ پیدا کردن دستگاه های اندرویدی آفلاین با کمک دستگاه های اطراف!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

پس از یک سال تاخیر، گوگل سرانجام شبکه اندرویدی Find My Device خود را فعال کرد. این شبکه که در حال حاضر به آزمایش‌کننده‌های بتای سرویس “خدمات گوگل پلی (Google Play Services)” محدود شده است، ردیابی دستگاه‌های اندرویدی آفلاین را برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و ردیاب‌های کوچک شبیه ایرتگ فراهم می‌کند.

شبکه اندرویدی Find My Device برای اولین بار در کنفرانس I/O 2023 گوگل معرفی شد. این شبکه در حقیقت معادل اندرویدی شبکه Find My اپل است، قابلتی که با کمک آن، دستگاه‌های متصل از سیگنال بلوتوث کم‌مصرف برای شناسایی و گزارش مکان دستگاه‌های دیگر استفاده می‌کنند. برای مثال، اگر اتصال اینترنتی را در گوشی هوشمند خود غیرفعال کرده و به‌طور تصادفی آن را در اتوبوس رها کنید، همچنان می‌توانید مکان آن را بر اساس گزارش‌های ناشناس و خودکار از سایر دستگاه‌های اندرویدی ردیابی کنید.

شبکه اختصاصی Find My Device اندروید نیز برای دستگاه‌های ردیابی شخص‌ثالث و ایرتگ‌ها مفید است. در گذشته، شرکت‌هایی مانند Tile مجبور بودند شبکه‌های ردیابی سفارشی بسازند که نسبتاً کوچک و غیرقابل اعتماد بودند. اما اکنون، این برندها می‌توانند از شبکه اندروید که از کاربران بسیار بیشتری تشکیل شده است، استفاده کنند.

گوگل در ابتدا قصد داشت شبکه Find My Device خود را در تابستان 2023 راه‌اندازی کند، اما این شرکت تصمیم گرفت این راه‌اندازی را به تعویق بیندازد در حالیکه با اپل برای توسعه اقدامات جدید ضد تعقیب خود کار می‌کرد. این فناوری‌های ضد تعقیب اخیراً در نسخه بتای جدید iOS 17.5 اپل ظاهر شده‌اند و در نهایت برای همه کاربران آیفون عرضه خواهند شد.

همچنین مطالعه کنید
اپل در حال آزمایش نمایشگری با پوشش جوهر الکترونیکی (E Ink) برای دستگاه تاشوی خود است (+ویدیو)

اکنون، گوگل بی‌سر‌و‌صدا شبکه Find My Device خود را روشن کرده است. همانطور که گزارشات نشان می‌دهند، این ویژگی به‌طور خودکار فعال می‌شود و نیاز به هیچ‌گونه اقدام خاصی نیست. با این حال، برای دسترسی به این ویژگی به نسخه بتای Google Play Services نیاز دارید که در حال حاضر برای کاربران عادی در دسترس نیست. البته این قابلیت مختص هیچ نسخه‌ای از خدمات بتا گوگل پلی نیست و ممکن است چند روز طول بکشد تا به دست همه آزمایش‌کنندگان بتا واجد شرایط برسد.

قابلیت جدید گوگل؛ پیدا کردن دستگاه های اندرویدی آفلاین با کمک دستگاه های اطراف!

اگر بخواهیم حدس بزنیم، احتمالاً گوگل قابلیت جدید خود را در کنفرانس I/O 2024 مجدداً معرفی و همراه با اندروید 15 راه‌اندازی می‌کند. اگر خوش‌شانس باشیم، این راه‌اندازی با موجی از دستگاه‌های ردیابی ایرتگ سازگار همراه خواهد بود. برخی از تولیدکنندگان از جمله Chipolo، در سال 2023 این گجت‌ها و ردیاب‌های دارای قابلیت Find My Device را می‌فروشند.

گوگل همچنین ممکن است از راه‌اندازی این قابلیت برای توضیح فناوری جدید ضد تعقیب خود استفاده کند. در هر صورت، مطمئناً در سال آینده چیزهای زیادی در مورد ردیاب‌های بلوتوث و تعقیب آن خواهیم شنید.

برای تکرار، شبکه اندروید Find My Device در حال حاضر محدود به آزمایش‌کنندگان بتا خدمات Play است. این ویژگی احتمالاً در کنار اندروید 15 راه‌اندازی می‌شود، اگرچه ممکن است با برنامه انتشار iOS 17.5 متوقف شود. همه چیز کاملاً روشن است و ما به وضوح در حال نزدیک شدن به راه‌اندازی Find My Device هستیم.

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>