Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اندروید 15 احتمالاً از قابلیتی شبیه به سامسونگ دکس بهره ببرد!

اندروید 15 احتمالاً از قابلیتی شبیه به سامسونگ دکس بهره ببرد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

مدت‌هاست که گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های سامسونگ از قابلیتی تحت عنوان سامسونگ دکس (Samsung DeX) بهره‌مند بوده‌اند که این دستگاه‌ها را با اتصالشان به صفحه‌کلید، مانیتور یا تلویزیون و لوازم جانبی دیگر به کامپیوترهای کوچک تبدیل می‌کند. در اندروید ابزار مشابهی به نام «Desktop Mode» وجود دارد، اما قابلیت‌های آن محدود است و تنها توسعه‌دهندگان می‌توانند از این حالت استفاده کنند. با این حال، ممکن است که گوگل نسخه‌ی ارتقایافته‌ی این ابزار را با اندروید 15 برای گوشی‌های پیکسل و سایر گوشی‌های اندرویدی (غیر از گلکسی سامسونگ) در دسترس قرار دهد.

میشال رحمان، توسعه‌دهنده و افشاگر سرشناس حوزه‌ی موبایل که در سایت Android Authority فعالیت دارد، در جدیدترین آپدیت نسخه‌ی آزمایشی اندروید 14 (QPR3 Beta 2.1) یک نسخه‌ی جدید از حالت دسکتاپ را رؤیت کرده است. این توسعه‌دهنده همچنین توانست برخی از قابلیت‌های جدید این ابزار را فعال کرده و تغییراتی در آن ایجاد کند.

بررسی‌های میشال رحمان نشان داد که اکنون انعطاف‌پذیری بیشتری هنگام جابه‌جایی بین برنامه‌ها و تغییر اندازه‌ی آن‌ها در یک پنجره یا تب وجود دارد. کاربران می‌توانند دکمه‌های میانبری به گزینه‌هایی مانند تقسیم صفحه، تمام‌صفحه کردن و نماهای سفارشی پیدا کنند. علاوه‌بر این‌ها، ظاهراً تجربه‌ی کاربری این حالت نیز روان‌تر و بهینه‌تر از قبل شده است.

اندروید 15 احتمالاً از قابلیتی شبیه به سامسونگ دکس بهره ببرد

علی‌رغم تمامی بهبودهای گوگل برای حالت دسکتاپ اندروید، این ابزار هنوز فاصله‌ی بسیار زیادی با قابلیت دکس (DeX) سامسونگ یا «Ready For» موتورولا دارد. به‌عنوان مثال، به نظر می‌رسد حالت دسکتاپ اندروید تنها با تعداد کمی از صفحه‌کلید‌ها و ماوس‌ها سازگار است و از بسیاری از عملکردهای صفحه‌کلید پشتیبانی نمی‌کند، در حالی که تعداد برنامه‌های اندرویدی سازگار با این آن نیز بسیار کم به شمار می‌رود.

همچنین مطالعه کنید
انتشار لیست گوشی های شیائومی که به زودی MIUI 14 را دریافت می کنند

در حال حاضر، این احتمال وجود دارد که گوگل نسخه‌ی نهایی حالت دسکتاپ جدید خود را در اندروید 15 ارائه دهد و سری پیکسل 9 ممکن است اولین گوشی‌ هوشمندی باشد که از آن بهره می‌برد. با توجه به فعال شدن حالت نمایشگر خارجی در نسخه‌ی آزمایشی اندروید 14 با گوشی‌های پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو، باید این احتمال را در نظر گرفت که حالت دسکتاپ اندروید 15 ممکن است به مدل‌های قدیمی‌تر پیکسل نیز راه یابد. به این ترتیب، تولیدکنندگان بیشتری نیز می‌توانند در آینده از این ابزار گوگل استفاده کنند.

با تأیید رسمی این کمپانی، کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل (Google I/O 2024) در تاریخ ۱۰ مِه (۲۱ اردیبهشت) برگزار خواهد شد و مکان رونمایی رسمی از نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل اندروید خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود رونمایی از گوشی میان‌رده‌ی پیکسل 8a نیز در جریان این کنفرانس صورت بگیرد.

منبع: NextPit

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>