Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

تصمیم گوگل برای فعال کردن قابلیت ردیابی Find My Device در دستگاه های آفلاین

تصمیم گوگل برای فعال کردن قابلیت ردیابی Find My Device در دستگاه های آفلاین

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

رویداد I/O 2023 گوگل مملو از خبرهای گوناگون از ویژگی‌های جدید اندروید 14 تا مجموعه سخت افزاری جدید پیکسل بود. علاوه بر این گوگل در این رویداد از به‌روزرسانی‌هایی برای برخی از سرویس‌ها از جمله Find My Device که توسط خود این شرکت ارائه می‌شود خبر داد. در این رویداد اعلام شد که در آینده‌ای نزدیک با “ردیابی ناخواسته (unwanted tracking)” توسط سرویس Find My Device که همراه با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری منتشر می‌شود، موقعیت تمامی گوشی‌های هوشمند به راحتی به صورت آفلاین قابل ردیابی است.

همانند سایر سیستم‌های ردیابی، Find My Device طراحی شده توسط گوگل، برای دستگاه‌های اندرویدی با لوازم جانبی و دستگاه‌هایی که قابلیت جی پی اس (GPS) را دارند سازگار است. همچنین این نرم‌افزار با محصولاتی که از ویژگی‌های اتصال ارتقایافته مانند UWB (باند فوق‌ عریض) و بلوتوث LE پشتیبانی می‌کنند نیز کار می‌کند. البته نکته قابل توجه اینست که این قابلیت برای فعال بودن بصورت همیشگی نیازمند سخت‌افزاری مناسب است تا شبکه ردیاب‌های جمع‌سپاری شده بتوانند مختصات خود را روی نقشه پیدا کنند.

تصمیم گوگل برای فعال کردن قابلیت ردیابی Find My Device در دستگاه های آفلاین

ردیابی تگ‌ها و دستگاه‌های بلوتوثی آفلاین

گوگل با انتشار پستی در وبلاگ خود اعلام کرد که اپلیکیشن Find My Device از این پس می‌تواند دستگاه‌ها را حتی زمانی که آفلاین هستند یا جی پی اس (GPS) آن‌ها فعال نمی‌ باشد نیز ردیابی کند. این خبر به این معناست اگر شما ردیاب‌های بلوتوثی، گوشی‌ های هوشمند یا هدفون‌ های خود را گم کرده اید (حتی با وجود تمام شدن شارژ) شانس زیادی برای پیدا کردن آن ها دارید. این ویژگی ارائه شده توسط گوگل از طریق استفاده از نزدیکی بلوتوث و فعال ماندن تراشه مربوطه پس از خاموش شدن گوشی یا هدفون عمل می کند.

همچنین مطالعه کنید
معرفی Mini SE؛ ارزان‌ترین هواپیمای کنترل از راه دور کمپانی DJI

تصمیم گوگل برای فعال کردن قابلیت ردیابی Find My Device در دستگاه های آفلاین

گوگل همچنین اعلام کرد در آینده نزدیک، ردیاب‌ های شرکت‌ هایی چون تایل (Tile)، چیپولو (Chipolo) و پبل‌بی (Pebblebee)، نیز به‌ زودی از فایند مای دیوایس جدید این شرکت پشتیبانی خواهند کرد. همچنین گوگ قصد دارد به‌ زودی بروزرسانی‌ های نرم افزاری برای هدفون‌های سونی، جی‌بی‌ال (JBL) و پیکسل بادز گوگل (Pixel Buds) منتشر کند که پشتیبانی از این فناوری را در Find My Device به‌ همراه دارند.

گوگل ردیابی ناخواسته را در Find My Device فعال می‌کند

شرکت Mountain View نیز از آغاز یک همکاری بین پلتفرمی در رابطه با قابلیت “ردیابی ناخواسته” توسط شرکت گوگل و اپل خبر داد. گوگل اعلام کرد این قابلیت و ویژگی جدید فایند مای دیوایس قرار است در بروزرسانی که در تابستان پیش رو منتشر می شود، به دست مشتریان برسد.

این شرکت در حال کار روی قابلیت اسکن برای ردیاب‌های ناشناس بوده که شامل ایرتگ‌ های اپل یا هر برند دیگری نیز می‌ شود. پس از تشخیص و اسکن ردیاب‌ های ناشناس، برنامه Find My Device آیفون یا اندروید به کاربر هشدار می دهد و دستورالعمل هایی را درباره نحوه غیرفعال کردن ردیاب به کاربر اعلام می کند.

البته گوگل تأکید کرده است که امنیت این شبکه دو برابر شده و کاملاً به حفظ حریم خصوصی کاربران متعهد می‌باشد. بدین منظور این شرکت ادعا می کند اطلاعات کاربران را به‌صورت سرتاسری (end-to-end) رمزگذاری می‌ کند تا مطمئن شود هیچ کسی جز خودتان حتی خود این ابَر کمپانی نیز، به اطلاعات شما دسترسی پیدا نمی‌کند!

منبع: Nextpit

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>