Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

نسل بعدی گلکسی بوک 5 پرو سامسونگ با پردازنده های لونار لیک اینتل در راه است

نسل بعدی گلکسی بوک 5 پرو سامسونگ با پردازنده های لونار لیک اینتل در راه است

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی سامسونگ قصد دارد تا به‌زودی لپ تاپ جدید گلکسی بوک 4 اج مجهز به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ایکس الیت را به خط تولید گلکسی بوک 4 خود اضافه کند. علاوه‌ بر این محصول، سامسونگ کم‌کم آماده‌ی رونمایی از نسل جدید لپ‌تاپ‌های گلکسی بوک 5 خود نیز می‌شود. در همین راستا، لپ‌تاپ گلکسی بوک 5 پرو اخیراً در پایگاه داده‌ی بنچمارک SiSoftware با بهره‌مندی از پردازنده‌‎های سری Core Ultra 200 اینتل رؤیت شده است.

انتظار می‌رود پردازنده‌ی جدید این لپ‌تاپ سامسونگ بر پایه‌ی معماری لونار لیک (Lunar Lake) اینتل باشد و در سال جاری میلادی عرضه شود. با این حال، به نظر می‌رسد اولین نمونه‌های این پردازنده‌ها همین حالا نیز به دست تولیدکنندگان لپ‌تاپ‌ها رسیده است.

نسل بعدی گلکسی بوک 5 پرو سامسونگ با پردازنده های لونار لیک اینتل در راه است

می‌توان انتظار داشت لونار لیک یک طراحی جدید برای پردازنده‌ی مرکزی اینتل ارائه کند که شامل چهار هسته‌ی عملکرد «Lion Cove» و چهار هسته‌ی کم‌مصرف «Skymont» شود. این موضوع یک تغییر چشمگیر نسبت به ساختار قبلی دو هسته‌ی عملکرد و هشت هسته‌‎ی کم‌مصرف در Meteor Lake U به حساب می‌آید.

در مجموع، این تراشه دارای هشت هسته‌ی محاسباتی خواهد بود و بنچمارک‌ها فرکانس پایه‌ی ۱٫۶ گیگاهرتز و فرکانس توربو ۲٫۸ گیگاهرتز را نشان می‌دهند. هرچند باید به این نکته توجه داشت که فرکانس‌های مذکور احتمالاً برای نمونه‌های اولیه هستند و در نسخه‌های بعدی بهبود خواهند یافت. از سایر مشخصات این تراشه باید به برخورداری آن از دو کَش L3 با حافظه‌ی ۱۲ مگابایتی و ۲٫۵ مگابایت کش L2 در هر هسته اشاره کرد. این دستگاه همچنین از ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5X 8533 بهره خواهد برد.

همچنین مطالعه کنید
ایسر لپ تاپ های جدید مجهز به دکمه اختصاصی هوش مصنوعی را معرفی کرد

علاوه‌بر این موارد، انتظار می‌رود که اینتل تراشه‌های لونار لیک را به پردازنده‌ی گرافیکی Arc بر اساس معماری جدید Xe2 مجهز کند.

طبق بنچمارک SiSoftware، این نسخه از لپ‌تاپ گلکسی بوک 5 پرو از یک پیکربندی پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع کوچک‌تر با ۴ هسته‌ی Xe، بیش از ۶۴ واحد اجرایی، ۵۱۲ شیدر و ۸ مگابایت کش L2 استفاده می‌کند. با وجود اینکه چنین مشخصاتی به‌قدرتمندی پردازنده‌های گرافیکی مجتمع سطح بالای Arc نیست، اما همچنان یک پیشرفت گرافیکی قابل توجه برای لپ‌تاپ‌ها محسوب خواهد شد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>