Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

با این قابلیت اندروید 15 می‌توانید گوشی خاموش خود را پیدا کنید!

با این قابلیت اندروید 15 می‌توانید گوشی خاموش خود را پیدا کنید!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

پیدا کردن گوشی اندرویدی گم‌شده می‌تواند تبدیل به تجربه‌ای ناراحت‌کننده شود، خصوصاً اگر گوشی خاموش هم شده باشد. اگرچه سیستم Find My Device گوگل کاربردی است اما محدودیت‌هایی نیز دارد، به‌ویژه وقتی که دنبال دستگاهی می‌گردید که به اینترنت و این سرویس متصل نیست. گوگل با اندروید 15 می‌خواهد این مشکل را با رابط برنامه‌نویسی کاربردی جدید «Powered Off Finding» برطرف کند!

گزارش اخیر سایت Android Police نشان می‌دهد که چگونه این API جدید اندروید 15 قادر است در پیدا کردن موقعیت مکانی گوشی‌ها، حتی در زمانی که خاموش هستند، یاری برساند. این سیستم، چنین کاری را اساساً با ذخیره‌ی فرستنده‌های کوچک بلوتوث ازپیش‌محاسبه‌شده در حافظه‌ی کنترلر بلوتوث انجام می‌دهد.

اما نکته‌ی خاصی درمورد این قابلیت وجود دارد؛ دستگاه برای تأمین انرژی کنترلر بلوتوث باید از سخت‌افزار ویژه‌‌ای بهره‌مند باشد تا امکان چنین قابلیتی را حتی در زمانی که گوشی خاموش است، فراهم کند. در نتیجه، احتمالاً این ویژگی اندروید به بخش کوچکی از شارژ و باتری گوشی نیاز خواهد داشت.

گزارشات اولیه اشاره کرده بودند که شاید گوگل این ویژگی را اولین‌‎بار با سری پیکسل 9 در دسترس قرار خواهد داد، اما گزارش Android Police نشان می‌دهد که احتمالاً سری پیکسل 8 نیز بعد از دریافت به‌روزرسانی اندروید 15 از این قابلیت بهره‌مند خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید
به‌روز‌رسانی iOS 17 تغییرات منحصر به فردی را به Apple Maps اضافه می‌کند

علاوه‌ بر نیازهای سخت‌افزاری این ویژگی خاص، برای پشتیبانی از لایه‌ی انتزاعی سخت‌افزار Bluetooth Finder به تلاش‌های مهندسی نرم‌افزاری قابل توجهی احتیاج است. کاربران همچنین باید از به‌روز بودن دستگاه خود به اندروید 15 و داشتن جدیدترین نسخه‌ی Find My Device گوگل اطمینان حاصل کنند.

متأسفانه دستگاه‌های قدیمی‌تر مانند پیکسل فولد، سری پیکسل 7 و پیکسل 6 گوگل احتمالاً این قابلیت را دریافت نخواهند کرد. مشخص نیست که آیا این دستگاه‌ها سخت‌افزار لازم را در اختیار ندارند یا این محدودیت‌ها صرفاً مبتنی‌ بر نرم‌افزار هستند. اما این امکان وجود دارد که قابلیت جدید اندروید 15 برای دستگاه‌های قدیمی‌تر، خصوصاً مدل‌های پرچمدار و قدرتمند اخیر مانند پیکسل فولد، هم در دسترس قرار بگیرد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>