Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوشی میزو 21 پرو معرفی شد

گوشی میزو 21 پرو معرفی شد؛ قدرتنمایی میزو قبل از خداحافظی!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

چند روز پیش بود که کمپانی میزو از بازار گوشی‌های هوشمند اعلام کناره‌گیری کرد تا بر هوش مصنوعی متمرکز شود. اما این شرکت چینیِ متعلق به کمپانی خودروسازی جیلی همچنان حداقل یک مدل دیگر از گوشی‌های هوشمند خود را تا قبل از خداحافظی کامل روانه‌ی بازارها خواهد کرد. در این راستا، یک مدل پرو از گوشی میزو 21 که از صفحه‌نمایش بهتر، دوربین تله‌فوتو و باتری پرظرفیت‌تر با قابلیت شارژ بی‌سیم بهره‌مند است، به‌طور رسمی معرفی شد.

گوشی میزو 21 پرو (Meizu 21 Pro) به یک صفحه‌نمایش ۶٫۷۹ اینچی امولد با رزولوشن ۱٬۳۶۸ در ۳٬۱۹۲ (نسبت تصویر ۲۱ به ۹) و حداکثر روشنایی ۱٬۲۵۰ نیت مجهز شده است. پنل LTPO این گوشی از نرخ نوسازی متغیر ۱ تا ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی میزو 21 در مدل پرو نیز دیده می‌شود. برای مقایسه با مدل اصلی باید خاطرنشان کرد که گوشی میزو 21 به یک صفحه‌نمایش ۶٫۵۵ اینچی +FHD با نسبت تصویر ۱۹٫۵ به ۵ مجهز بود.

جدیدترین گوشی میزو از تراشه‌ی قدرتمند اسنپ‌دراگون 8 نسل 3 با ۱۲ گیگابایت رم استاندارد (که نسبت به ۸ گیگابایت رم میزو 21 ارتقاء یافته است) استفاده می‌کند اما گزینه‌ی ۱۶ گیگابایتی نیز برای خرید در دسترس قرار دارد. کاربران همچنان می‌توانند فضای ذخیره‌سازی این گوشی را بین ظرفیت‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت انتخاب کنند و حالا یک گزینه‌ی یک ترابایتی نیز ارائه شده است.

دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی میزو 21 به مدل پرو راه پیدا نکرده و این کمپانی تصمیم به استفاده از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی گرفته است. برای جبران کمبود گوشی جدید از نظر بزرگ‌نمایی، میزو 21 پرو از یک دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری و زوم دیجیتال ۳۰ برابری بهره می‌گیرد. دوربین فوق عریض پرو فرقی با مدل اصلی ندارد و میزو از همان دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با زاویه‌ی دید ۱۲۲ درجه‌ای در این مدل نیز استفاده می‌کند. یک سنسور عمق‌سنج ToF جهت بهبود فوکوس خودکار به این گوشی اضافه شده است و کاربران می‌توانند با دوربین اصلی میزو 21 پرو به ضبط ویدیوهای 8K بپردازند و از لرزشگیر اپتیکال (OIS) و لرزشگیر الکترونیکی (EIS) آن لذت ببرند.

باتری ۵٬۰۵۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی نسبت به باتری میزو 21 بیش از ۲۵۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت بالاتری دارد و علاوه‌بر شارژ سریع ۸۰ واتی، از شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

همچنین مطالعه کنید
اینفینیکس از سری نوت 30 (Note 30) خود رونمایی کرد

گوشی میزو 21 پرو در حال حاضر برای پیش‌خرید در کشور چین از طریق سایت رسمی این کمپانی در دسترس قرار گرفته است و فروش رسمی آن از تاریخ ۲ مارس (۱۲ اسفند) آغاز می‌شود. مدل پایه‌ی این گوشی با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از برچسب قیمتی ۵٬۰۰۰ یوان (تقریباً ۷۰۰ دلار) برخوردار است، در حالی که مدل دارای ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی با قیمت ۵٬۴۰۰ یوان (حدود ۷۵۰ دلار) به فروش می‌رسد و مدل مجهز به ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی نیز ۵٬۹۰۰ یوان (حدود ۸۲۰ دلار) قیمت دارد.

میزیو، چهار رنگ‌بندی مختلف برای این گوشی در نظر گرفته است که ۳ تا از آن‌ها به قاب شیشه‌ای مشکی، سفید یا آبی مزین شده‌اند و گزینه‌ی آخر از قاب پشتی چرمی سبزرنگ بهره می‌برد. در آخر نیز باید به این نکته توجه داشت که مدل پرو قادر به کسب گواهی مقاومت در برابر آب و گردوغبار IP68 شده است، در حالی که مدل اصلی تنها گواهی IP54 را به‌دست آورده بود.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>