Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

خداحافظی میزو از بازار موبایل؛ سلام به هوش مصنوعی!

خداحافظی میزو از بازار موبایل؛ سلام به هوش مصنوعی!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی خودروسازی میزو تکنولوژی (Meizu Technology متعلق به کمپانی خودروسازی جیلی)، طی یک بیانیه رسمی از دنیای “تجارت گوشی‌های هوشمند” کناره‌گیری کرد. میزو در این اطلاعیه با به‌کارگیری از عبارت “هوش مصنوعی آینده جهان را رقم خواهد زد” از قصد خود برای سرمایه‌گذاری عظیم در توسعه “هوش مصنوعی” خبر داد.

با استناد به یک پست منتشرشده بر روی شبکه اجتماعی ویبو، از این پس تیم FlymeOS با تمرکز بر روی توسعه دستگاه‌های پایانه هوش مصنوعی جدید با استفاده از LLM (مدل‌های زبان بزرگ) نظیر Open AI به فعالیت خود ادامه خواهد داد. این در حالی است که چندی پیش کمپانی میزو با معرفی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی “Flyme Auto” برای وسایل نقلیه تولیدشده توسط کمپانی جیلی مانند “پولستار (Polestar) و لوتوس (Lotus)” که به صورت یک‌پارچه با دستگاه‌های مجهز به رابط کاربری “FlymeOS 10” نظیر “گوشی‌های پرچم‌دار میزو 20 و میزو 21” ارتباط برقرار می‌کنند، سنگ‌بنا “توسعه دستگاه‌های چند پایانه‌ای” خود را بنا گذاشت.

به گفته شن زیو (Shen Ziyu/ رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل گروه شینگ‌جی میزو) در حال حاضر کاربران گوشی‌های هوشمند به طور متوسط پس از گذشت حدود 51 ماه (بیش از 4 سال) پس از خریداری یک گوشی هوشمند، به ارتقاء دستگاه خود و خریداری یک گوشی هوشمند جدید فکر می‌کنند. وی در ادامه اظهار کرد:

علاوه بر این، در حال حاضر سازندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند برای برنده شدن در رقابت‌های چالش برانگیز این میدان بزرگ بر روی قابلیت‌های حائز اهمیت دیگری نظیر “ارائه عملکرد روان، بهبود قابلیت‌های عکاسی و قابلیت‌های جدید نرم‌افزاری” تمرکز دارند. از این رو کمپانی میزو هیچ برنامه‌ای برای توسعه گوشی میزو 21 پرو و سری‌های میزو 22 و میزو 23 نخواهد داشت.

به گفته زیو کمپانی میزو در سال جاری میلادی یک سیستم عامل موبایل جدید که برای عصر هوش مصنوعی طراحی شده است را معرفی خواهد کرد و اولین محصول سخت‌افزاری مجهز به هوش مصنوعی این کمپانی نیز در اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. این در حالی است که امکان خرید گوشی‌های هوشمند کمپانی میزو از فروشگاه‌های مستقر در کشور چین همچنان فراهم خواهد بود و پشتیبانی از این دستگاه‌ها نیز در چین ادامه خواهد داشت. با این حال از آنجایی که در طی چند سال اخیر عرضه محصولات میزو تنها به کشور چین محدود بوده، این کمپانی تاکنون هیچگونه اشاره‌ای به پشتیبانی از نسخه‌های بین‌المللی گوشی‌های هوشمند خود نداشته است.

همچنین مطالعه کنید
سری هواوی P60 در ماه مارس با دوربین‌ها، نمایشگر و باتری‌های بزرگتر معرفی می‌شود

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>