Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

نتیجه معکوس استراتژی اپل؛ کاربران اندروید، آیفون های قدیمی‌تر و ارزان‌تر را انتخاب می‌کنند!

نیمی از کاربران اندرویدی، آیفون های قدیمی‌تر و ارزان‌تر را انتخاب می‌کنند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند روزبه‌روز در حال افزایش است و برندهایی نظیر اپل، سامسونگ، شیائومی، اوپو، ویوو و بسیاری دیگر شدیداً برای فروش بیشتر گوشی‌های خود نسبت به رقبا و تبدیل شدن به رهبران و یکه‌تازان بازار رقابت می‌کنند. با این حال، این رقابت تنها یک لایه از نبرد اصلی است و ورای این هرج‌ومرج بازار گوشی‌های هوشمند، اپل و گوگل برای کسب لقب بهترین سیستم‌عامل موبایل می‌جنگند. با این توصیفات، کدام کمپانی در این رقابت پیشتاز است؟ یک مطالعه‌ی جدید، اطلاعاتی در مورد رفتارهای کاربران iOS و اندروید را به اشتراک گذاشته است که در ادامه به جزئیات آن خواهیم پرداخت.

کاربران اندروید هنگام تعویض گوشی، آیفون‌های قدیمی‌تر و ارزان‌تر را ترجیح می‌دهند

همان‌طور که همگی می‌دانیم، تغییر عادات می‌تواند کار بسیار چالش‌برانگیزی باشد و تغییر گوشی پس از سال‌ها استفاده از اندروید یا iOS، قطعاً دشوارتر هم خواهد بود. با این وجود، برخی از کاربران چنین شجاعتی را به خرج می‌دهند و تمایل به امتحان کردن تجربه‌های جدیدی را دارند. مؤسسه‌ی CIRP در گزارش جدید خود، جزئیات جالب‌توجهی را درباره‌ی عادات این نوع کاربران آشکار کرده است. به‌طور مثال، درصد کوچ کاربران از اندروید به iOS در پنج سال گذشته بین ۱۰ تا ۱۵ درصد متغیر بوده است. نرخ مهاجرت کاربران اندروید به iOS بر اساس سا‌ل‌ها را می‌توانید در ادامه بررسی کنید:

همچنین مطالعه کنید
ویندوز ۱۱ به شکل رسمی منتشر شد

نتیجه معکوس استراتژی اپل؛ کاربران اندروید، آیفون های قدیمی‌تر و ارزان‌تر را انتخاب می‌کنند!

  • سال ۲۰۱۹: ۱۳ درصد
  • سال ۲۰۲۰: ۱۱ درصد
  • سال ۲۰۲۱: ۱۱ درصد
  • سال ۲۰۲۲: ۱۵ درصد
  • سال ۲۰۲۳: ۱۳ درصد

نکته‌ی جالب این گزارش، در حال تغییر بودن ترجیحات و رفتار کاربران است. اپل هر سال مدل‌های آیفون را با پردازنده‌های قدرتمندتری روانه‌ی بازارها می‌کند. عملکرد آیفون‌های اپل طی چند سال اخیر فراتر از ضرورت رفته است و این امر باعث شده که آیفون‌های قدیمی‌تر به گزینه‌های جذاب‌تری تبدیل شوند. از سوی دیگر، آن دسته از کاربران اندرویدی که بر تناسب قیمت و عملکرد گوشی‌‎های خود تمرکز دارند نیز آیفون‌های قدیمی را به مدل‌های گران‌قیمت جدید ترجیح می‌دهند.

۲۹ درصد از کاربران اندروید در سال ۲۰۲۳ میلادی، آیفون SE 3، آیفون 12 یا آیفون 13/13 مینی را انتخاب کردند، این در حالی است که تنها ۲۱ درصد از کاربران فعلی آیفون در همان سال، گوشی خود را به این مدل‌ها ارتقاء دادند. با این حال، اکثریت کاربران اندرویدی (حدود ۵۱ درصد) هنگام مهاجرت به iOS همچنان سراغ سری جدیدتر آیفون 14 اپل رفتند. این مسئله نشان می‌دهد که اگرچه قیمت برای کاربرانی که از اندروید به iOS کوچ می‌کنند عامل مهمی محسوب می‌شود، اما بسیاری از کاربران اندرویدی نیز مایل به بهره‌مندی از جدیدترین فناوری کمپانی اپل هستند. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که هنوز 49 درصد کاربران اندرویدی پس از تغیییر گوشی، به مدل‌های قدیمی‌تر و ارزان‌تر آیفون روی می‌آورند!

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>