Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

5 قابلیت جذاب اندروید که گوگل در نمایشگاه MWC 2024 معرفی کرد!

5 قابلیت جذاب اندروید که گوگل در نمایشگاه MWC 2024 معرفی کرد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

گوگل در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۲۴ (MWC 2024) به معرفی چند قابلیت جدید برای اندروید پرداخت. در میان آن‌ها، شاهد قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی زیادی نیز بودیم که به کاربران گزینه‌های بیشتری برای تعامل با دستگاه‌های اندرویدی می‌دهند. با اِروتِک همراه باشید تا ۵ مورد از بزرگ‌ترین قابلیت‌های جدید اندروید که لایق توجه‌ی شما هستند را معرفی کنیم.

۱. حاشیه نویسی در گوگل داکس

قابل توجه‌ترین آپدیت برای بسیاری از کاربران اندرویدی قطعاً امکان حاشیه‌نویسی اسناد در گوگل داکس (Google Docs) به حساب می‌آید. به‌لطف این قابلیت، می‌توانید نظرات، یادداشت‌ها و حتی دودل و نقاشی‌های ساده‌ای در گوگل داکس اضافه کنید و هر آن‌چه که تمایل دارید را بر روی اسناد خود رسم نمایید. اگرچه به نظر می‌رسد که این قابلیت عمدتاً بر ساده کردن فرآیند ویرایش و افزایش سرعت کار با اسناد رسمی متمرکز است، اما می‌توانید از آن به‌عنوان یک ابزار بهره‌وری مشترک با همکاران نیز استفاده کنید.

حاشیه‌نویسی در گوگل داکس

۲. هوش مصنوعی جمینای در برنامه‌ی Google Messages

کمپانی گوگل، هوش مصنوعی رقیب خود برای ChatGPT یا همان جمینای (Gemini) را به برنامه‌ی پیام‌رسانش می‌آورد تا هنگام نگارش پیام‌ها به کاربران یاری برساند. همچنین می‌توانید با جمینای در مورد موضوعات مختلف صحبت کنید تا اطلاعات بیشتری درباره‌ی آن مسائل به‌دست آورید یا از هوش مصنوعی گوگل برای افزایش بهره‌وری خود با کوتاه کردن زمان برنامه‌ریزی روزانه یا پیدا کردن ایده‌های جدید کمک بگیرید.

5 تا از بزرگترین قابلیت های اندروید که گوگل در نمایشگاه MWC 2024 معرفی کرد

۳. امکان خوانش اطلاعات با قابلیت «TalkBack» گوگل لنز

گوگل لنز (Google Lens) به‌خودی‌خود ابزار قدرتمندی محسوب می‌شود و همین حالا هم از هوش مصنوعی برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده می‌کند تا کاربران بتوانند دنیای اطرافشان را به‌راحتی کشف کنند. با وجود اینکه گوگل لنز قبلاً در گوگل مپ ادغام شده است، قابلیت جدید «TalkBack» لنز در گوگل مپ می‌تواند اطلاعات مکان‌ها وساختمان‌هایی را که با دوربین تلفن هوشمند خود پیدا می‌کنید را برای شما بازخوانی کند.

همچنین مطالعه کنید
ویندوز 11 به‌زودی به شما اجازه می‌دهد برنامه های از پیش نصب شده بیشتری را حذف کنید

5 تا از بزرگترین قابلیت های اندروید که گوگل در نمایشگاه MWC 2024 معرفی کرد

۴. قابلیت خلاصه‌سازی پیام‌ها برای سیستم‌عامل خودروی اندروید اوتو

اندروید اوتو (Android Auto) با این قابلیت جدید و به‌‎لطف بهره‌مندی از هوش مصنوعی می‌تواند چکیده‌‌ای از پیام‌‌های متنی بلندی که هنگام رانندگی دریافت می‌کنید را به اطلاع شما برساند. این قابلیت حتی قادر است که پاسخ‌های مناسبی برای پیام‌های دریافتی پیشنهاد دهد و اقداماتی مانند مطلع کردن بقیه از زمان به مقصد رسیدن و در دسترس قرار گرفتن شما یا حتی شروع تماس تلفنی را انجام دهد تا تنها نیاز به یک‌بار لمس صفحه داشته باشید.

5 تا از بزرگترین قابلیت های اندروید که گوگل در نمایشگاه MWC 2024 معرفی کرد

۵. توضیحات و کپشن‌های هوش مصنوعی برای تصاویر

گوگل بار دیگر از هوش مصنوعی برای بهبود برنامه‌ی Lookout خود کمک می‌گیرد. این برنامه حالا می‌تواند به‌طور خودکار توضیحاتی برای هر تصویری که به آن می‌دهید را ارائه کند و این توضیحات و کپشن‌های توصیفی خود را برای افراد نابینا یا کم‌بینا بخواند.

قابلیت‌های جدیدی که گوگل در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۲۴ (MWC 2024) از آن‌ها رونمایی کرد تنها محدود به پنج مورد مذکور نیستند. این کمپانی همچنین مجوزهای Google Wallet را به Wear OS اضافه می‌کند و مسیرهای حمل‌ونقل عمومی را به گوگل مپ این سیستم‌عامل گجت‌های پوشیدنی می‌افزاید. برنامه‌ی Fitbit نیز دست‌خوش تغییر شده است و حالا می‌تواند آمار برنامه‌های شخص ثالث و دستگاه‌هایی که از پلتفرم «Health Connect» اندروید پشتیبانی می‌کنند را نشان دهد.

در نهایت هم باید به قابلیت جدیدی برای اسپاتیفای اشاره کرد که هنگام گوش دادن به موسیقی، سوئیچر خروجی در صفحه‌ی اصلی اندروید دستگاه‌های متصل به اسپاتیفای را نشان خواهد داد. این قابلیت برای کاربران امکان گوش دادن بی‌وقفه به آهنگ‌های موردعلاقه‌ی خود را فراهم می‌کند و با جابه‌جایی بین دستگاه‌ها هم شاهد قطع شدن آهنگ نخواهید بود.

تقریباً تمام قابلیت‌های جدیدی که گوگل معرفی کرده است، با هدف افزایش دسترسی‌پذیری دستگاه‌های اندرویدی توسعه یافته‌اند و به شما در بهبود بهره‌وری و تمرکزتان کمک می‌کنند.

منبع: Makeuseof

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>