Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

وان پلاس 12 رونمایی شد؛ قدرتمندترین گوشی جهان از نگاه آنتوتو!

وان پلاس 12 رونمایی شد؛ قدرتمندترین گوشی جهان از نگاه آنتوتو!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

روز گذشته و در یک مراسم بزرگ همزمان با دهمین سالگرد تاسیس کمپانی وان پلاس، گوشی وان پلاس 12 رونمایی شد. این گوشی پرچم‌دار به واسطه بهره‌مندی از “تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3، رم با حداکثر ظرفیت 24 گیگابایت، فضای ذخیره‌سازی با حداکثر ظرفیت 1 ترابایتی”، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، استاندارد IP65 (مقاومت در برابر آب، گرد و غبار) و مهم‌تر از همه، شکستن رکورد بنچمارک آنتوتو، چشمان طرفداران دنیای تکنولوژی را به خود خیره کرده است. برای آشنایی بیشتر با این محصول جذاب با اِروتِک همراه باشید.

وان پلاس 12 از “یک صفحه نمایش خمیده LTPO امولد 6.82 اینچی (توسعه‌یافته‌شده توسط کمپانی BOE) با رزولوشن 1440 در 3168 پیکسلی، نرخ تازه‌سازی تطبیقی 1 الی 120 هرتزی، حداکثر روشنایی 4500 نیتی (برای پخش محتوای HDR) و روشنایی 1600 نیتی (در حالت عادی)” بهره می‌برد. لازم به ذکر است، این صفحه نمایش از قابلیت تنظیم تدریجی روشنایی صفحه با استفاده از روش PWM (مدولاسیون پهنای پالس) با فرکانس 2160 هرتزی و فیلتر نور آبی (محافظت از چشمان کاربر) نیز پشتیبانی می‌کند.

با حرکت به سمت قاب پشتی، در اولین نگاه جزیره دوربین دایره‌ای شکل از برند هاسلبلاد (Hasselblad) توجه ما را به خود جلب می‌کند. این جزیره از سنسور اصلی دو لایه 50 مگاپیکسلی لیتیا (Lytia) 808 کمپانی سونی (مشابه با دوربین وان پلاس اوپن) بهره می‌برد. این سنسور با “پیکسل‌های 1.12 میکرومتری، لنز 24 میلی‌متری با دیافراگم f/1.7” از قابلیت لرزشگیر اپتیکال (OIS) نیز پشتیبانی می‌کند. در کنار دوربین اصلی، یک ماژول تله فوتو 64 مگاپیکسلی (با لنزی معادل 70 میلی‌متر) با زوم اپتیکال 3 برابری و بزرگنمایی بی‌نقص حداکثر 6 برابری (از طریق زوم درون سنسور) و یک دوربین فوق‌عریض (اولترا واید) 48 مگاپیکسلی (معادل لنز 14 میلی‌متری) مجهز به سنسور IMX581 مشاهده می‌شود.

همچنین مطالعه کنید
مشخصات گوشی های سری نوا 12 هواوی فاش شد

گوشی وان پلاس 12 مجهز به تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 3 معرفی شد

در کشور چین، وان پلاس 12 عملکرد خود را بر مبنای سیستم عامل ColorOS 14.0 (مبتنی بر اندروید 14) به نمایش می‌گذارد. با این حال احتمال تغییر نام این سیستم عامل به “OxygenOS 14” در نسخه‌های بین‌المللی نیز وجود دارد.

گوشی وان پلاس 12 مجهز به تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 3 معرفی شد

این دستگاه از یک باتری 5400 میلی‌آمپر ساعتی (بزرگ‌ترین باتری موجود در میان گوشی‌های وان پلاس) بهره می‌برد. این باتری از سرعت شارژ سیمی حداکثر 100 واتی، شارژ بی‌سیم حداکثر 50 واتی و شارژ معکوس 10 واتی پشتیبانی می‌کند.

گوشی وان پلاس 12 مجهز به تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 3 معرفی شد

از سایر مشخصات وان پلاس 12 می‌توان به پشتیبانی آن از “جدیدترین استانداردهای اتصال به Wi-Fi 7، بلوتوث 5.4″ بهره‌مندی از بلستر IR (فرستنده مادون قرمزی که گوشی را به یک ریموت کنترل برای سایر دستگاه‌ها تبدیل می‌کند)” و “اتصال به پورت USB 3.2 تایپ C (به منظور انتقال سریع‌تر سیمی)” اشاره داشت.

وان پلاس 12 از تاریخ از 11 دسامبر (20 آذر) در گزینه‌های رنگی “سفید، سبز زمردی (با قاب طرح‌دار) و مشکی” به بازار کشور چین عرضه می‌شود. قیمت پیکربندی‌های متنوع این دستگاه به شرح زیر است:

  • پیکربندی رم 12 گیگابایتی/فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی: 607 دلار
  • پیکربندی رم 16 گیگابایتی/فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی: 677 دلار
  • پیکربندی رم 16 گیگابایتی/فضای ذخیره‌سازی 1 ترابایتی: 748 دلار
  • پیکربندی رم 24 گیگابایتی/فضای ذخیره‌سازی 1 ترابایتی: 818 دلار

در حالیکه عرضه بین‌المللی این دستگاه به تایید رسیده است، اما تاکنون کمپانی وان پلاس تاریخ دقیقی را برای شروع عرضه بین‌المللی اعلام نکرده است. با این حال، با توجه به پایان سال جاری میلادی در کمتر از یک ماه، این احتمال وجود دارد که عرضه بین‌المللی این محصول به ماه ژانویه سال 2024 میلادی موکول شود.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>