Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

سیستم عامل ColorOS 14 اوپو رونمایی شد [قابلیت ها و زمان انتشار]

سیستم عامل ColorOS 14 اوپو رونمایی شد [قابلیت ها و زمان انتشار]

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اوپو از جدیدترین نسخه سیستم عامل خود، یعنی ColorOS 14، رونمایی کرد. در حال حاضر، نسخه بتا این سیستم عامل در مناطق خاصی در دسترس کاربران قرار داده شده است. با این حال گوشی اوپو فایند N2 فلیپ اولین دستگاهی است که نسخه پایدار این سیستم عامل را در اواخر ماه جاری میلادی دریافت می‌کند. اما در ColorOS 14 چه قابلیت‌های جدیدی برای کاربران تدارک دیده شده و چه زمانی برای محصولات این شرکت منتشر خواهد شد؟ با اِروتِک همراه باشید.

مغز (هسته) هوشمند سه گانه

اوپو در این بخش از ارتقاء عملکرد 3 شاخص تاثیرگذار بر عملکرد یک دستگاه، یعنی ROM ،RAM و CPU صحبت می‌کند. ارتقاء این بخش به شرح زیر است:

  1. بهینه سازی و ارتقا رام (ROM Vitalization): این بخش با فشرده‌سازی فایل‌ها و داده‌های برنامه‌های نصب‌شده روی دستگاه، به صورت میانگین، در حدود 20 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اشغال شده را آزاد می‌کند.
  2. بهینه سازی و ارتقا رم (RAM Vitalization): این بخش، مکانیزم فعلی رم اندرویدی را با یک مکانیزم بهبود یافته (خصوصاً در بخش نگه‌داری برنامه‌های پس زمینه در خود) تعویض می‌کند.
  3. بهینه سازی و ارتقا پردازنده (CPU Vitalization): این بخش به متعادل‌سازی “مصرف انرژی” و “عملکرد تراشه” می‌پردازد.

سیستم شارژ هوشمند

سیستم عامل ColorOS در نسخه 14 خود به منظور جلوگیری از فرسودگی بیشتر باتری دستگاه، اکنون از یک سیستم شارژ هوشمند بهره می‌برد. این سیستم با استفاده از یک الگوریتم هوش مصنوعی، فرآیند شارژ را بر اساس 2 حالت “در حال استفاده کردن/نکردن از دستگاه” و “نحوه استفاده از دستگاه” تنظیم می‌کند.

قابلیت‌های Picture Keeper و Smart Image Matting

در نسخه جدید، قابلیت‌های “حریم خصوصی” در “Picture Keeper” ارتقاء یافته است و حالا دستگاه برای دسترسی داشتن به فایل‌های چندرسانه‌ای (ویدیو و عکس‌ها) منتخب از کاربر اجازه می‌گیرد. علاوه بر این، قابلیت “Smart Image Matting” می‌تواند تصویر چندین انسان (یا حتی حیوان‌ها) را از یک عکس یا فریم ثابت، جداسازی (کراپ) کند.

قابلیت جدید Smart Touch

جدیدترین قابلیت Smart Touch به کاربران کمک می‌کند تا با انتخاب “متن‌ها، تصاویر و ویدیوها” از برنامه‌های بومی دستگاه (Native) و برنامه‌های شخص ثالث (Third-party)، آن‌ها را در File Dock جمع‌آوری نمایند. “File Dock” اوپو با عملکردی مشابه به کلیپ‌بورد به کاربران اجازه می‌دهد تا محتواهای موردنظر خود را برای مقاصد بعدی خود، ذخیره‌سازی نمایند. لازم به ذکر است، این قابلیت در میان دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل ColorOS هم‌گام‌سازی می‌شود و به عنوان مثال، مواردی ذخیره‌سازی شده در Smart Touch تبلت اوپو پد، در گوشی اوپو کاربر نیز در دسترس خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید
لیست دستگاه هایی که رابط کاربری One UI 5.1.1 و One UI 5 Watch سامسونگ را دریافت می‌کنند منتشر شد

ویجت قفل صفحه اسنپ‌چت

در سیستم عامل ColorOS 14، قابلیت جدیدی برای کاربران برنامه اسنپ‌چت (Snapchat) در نظر گرفته شده است. حالا، کاربران قادرند برای دسترسی سریع‌تر به این برنامه، ویجت قفل صفحه اسنپ‌چت را به ویجت‌های دستگاه خود اضافه نمایند. علاوه بر این، ویجت جدید اسنپ‌چت در صفحه قفسه (صفحه ابزارهای منتخب در حالت قفل) به کاربران اجازه می‌دهد تا به مواردی مانند “اطلاع فوری از پیام‌های دریافت شده، استاتوس‌ها (وضعیت‌ها) جدید و موقعیت مکانی جغرافیایی دوستان صمیمی” خود دسترسی سریع‌تری داشته باشند.

رابط کاربری

اوپو در سیستم عامل ColorOS 14، ظاهر و عناصر رابط کاربری را نیز با استفاده از استانداردهای به‌روز‌شده، بهبود بخشیده است. طراحی جدید رابط کاربری که اوپو از آن با عنوان “آکوا دینامیک/Aqua Dynamic” یاد می‌کند، از این پس در قالب مجموعه‌ای رایج از “حباب‌ها، کپسول‌ها و پنل‌هایی که از نوار وضعیت به نمایش گذاشته می‌شوند” تلاش می‌کند تا با کمترین میزان حواس‌پرتی، اطلاعات را در اختیار کاربر قرار دهد.

علاوه بر این، حالا نوار وضعیت و محتوای به نمایش گذاشته‌شده روی صفحه نمایش دستگاه با استفاده از سیستم “آکوامور گرفیک/ Aquamor Graphic” رنگ‌آمیزی می‌شوند و رنگ نوار وضعیت و محتواها بر اساس قرارگیری در هر یک از ساعت روز یا شب، در مناسب‌ترین حالت تنظیم می‌شود.

ضمناً، اوپو یک سبک جدید با نام “Go Green” را به قابلیت “صفحه نمایش همیشه روشن/ Always On Display” اضافه کرده است. علاوه بر این، حالا کاربران می‌توانند از استیکرهای بیت‌موجی (Bitmoji) که به صورت خودکار در طی روز بر اساس “مکان کاربر و فعالیت‌های وی، آب و هوا و ..” به‌روزرسانی می‌شوند، استفاده نمایند.

در این قسمت، لیستی از تاریخ انتشار نسخه بتا سیستم عامل ColorOS 14 برای دستگاه‌های مختلف در اختیار قرار داده شده است. با این حال، تاریخ ذکر شده در تصویر می‌تواند بنا به “موقعیت جغرافیایی کاربران و اپراتور‌های مخابراتی” دستخوش تغییر شود.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>