Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوشی تاشو وان پلاس اوپن با دوربین‌های خیره‌کننده هاسلبلاد معرفی شد

گوشی تاشو وان پلاس اوپن رونمایی شد؛ همان فایند N3 ری‌برندشده!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

روز گذشته، وان پلاس از اولین گوشی هوشمند تاشو سبک فولد (کتابی) خود تحت عنوان “وان پلاس اوپن” رونمایی کرد. این گوشی تاشو از طراحی به سبک کتابی کوتاه‌ اما عریض‌تر بهره می‌برد. در نگاه اول، به نظر می‌رسد که وان پلاس اوپن، نسخه ری‌برند شده اوپو فایند N3 (که یک روز پیش‌تر رونمایی شد) باشد. برخی از کارشناسان بر این باورند که اوپو با ری‌برندینگ گوشی تاشو اوپو فایند N3، در تلاش است تا قابلیت‌ها و مشخصات سخت‌افزاری این گوشی را با نامی دیگر به بازارهای جهانی عرضه نماید. برای آشنایی بیشتر با این محصول جدید با اِروتِک همراه باشید.

گوشی تاشو وان پلاس اوپن در حالت بسته از “صفحه نمایش بیرونی 6.31 اینچی آمولد (با فناوری Super Fluid LTPO 3.0) با رزولوشن 1116 در 2484 پیکسلی، نرخ تازه‌سازی پویا از 10 تا 120 هرتزی، نسبت تصویر 20:9، روشنایی 1400 نیت (در حالت عادی) و حداکثر روشنایی 2800 نیت” بهره می‌برد.

علاوه بر این، صفحه نمایش داخلی گوشی تاشو وان پلاس اوپن، یک “صفحه نمایش 7.82 اینچی آمولد (با فناوری Flexi-fluid LTPO 3.0) با رزولوشن 2268 در 2440 پیکسلی، نرخ تازه‌سازی پویا از 10 تا 120 هرتز، نسبت تصویر 1.0758:1 و حداکثر روشنایی 2800 نیت” می‌باشد.

این گوشی در دو رنگ مشکی (Voyager Black) با روکش قاب پشتی از جنس چرم مصنوعی و سبز زمردی (Emerald Dusk) با روکش قاب پشتی از جنس شیشه به بازار عرضه خواهد شد. با این حال، به دلایل نامشخصی، تنها گزینه رنگی “سبز زمردی” در دسترس ساکنان کشورهای اروپایی قرار خواهد گرفت.

نسخه رنگی مشکی با وزن 239 گرم و گزینه رنگی سبز زمردی با وزن 245 گرمی، هر دو سبک‌تر از گوشی تاشو گلکسی زد فولد 5 سامسونگ (با وزن 253 گرم) هستند. علاوه بر این، این گوشی از نوار کلاسیک لغزنده هشدار وان پلاس بهره می‌برد.

اما تنظیمات دوربین خارق‌العاده این گوشی، با دوربین‌های پنج‌گانه هاسلبلاد، به عنوان قابل توجه‌ترین ویژگی آن به شمار می‌روند. در قاب پشتی این گوشی یک سنسور 48 مگاپیکسلی جدید LYTIA-T808 مجهز به فناوری “Pixel Stacked” سونی به چشم می‌خورد. این سنسور “یک واحد 1/1.43 اینچی با لنز لرزشگیر اپتیکال تصویر (OSI) 24 میلی‌متری با دیافراگم f/1.7” است.

همچنین مطالعه کنید
گوشی ایسوس راگ فون 8 آلتیمیت در بنچمارک گیک بنچ رؤیت شد

لازم به ذکر است که سونی در سنسور LYTIA-T808 از فناوری/معماری پیکسلی جدید به نام “ترانزیستور دو لایه‌ای” بهره گرفته است. این مسئله به این معناست که این سنسور، حساسیت بیشتری به نور دارد و به واسطه حساسیت مضاعف خود به نور، قادر است تا تصاویر را با کیفیت خارق‌العاده‌ای به ثبت برساند.

گوشی تاشو OnePlus Open با دوربین‌های خیره‌کننده هاسلبلاد معرفی شد

وان پلاس اوپن از یک دوربین فوق‌عریض (اولترا واید) 48 مگاپیکسلی با سنسور 1/2 اینچی، لنز 14 میلی‌متری با دیافراگم f/2.2 و قابلیت فوکوس خودکار” نیز بهره می‌برد. علاوه بر این، در جزیره دوربین این گوشی تاشو، یک “دوربین تله‌فوتو 64 مگاپیکسلی 1/2 اینچی با لنز تثبیت‌کننده 70 میلی‌متری و زوم 3 برابری با دیافراگم f/2.6” نیز به چشم می‌خورد.

ضمناً، این گوشی از یک “دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی تعبیه شده روی صفحه نمایش داخلی” و یک “دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی تعبیه شده روی صفحه نمایش بیرونی” بهره می‌برد.

وان پلاس اوپن به “پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2، رم LPDDR5X با ظرفیت 16 گیگابایت و حافظه داخلی 512 گیگابایتی” مجهز می‌باشد. این گوشی تاشو از یک باتری 4805 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از قابلیت شارژ 67 واتی تغذیه می‌کند. وان پلاس مدعی است که برای شارژ کامل این دستگاه، تنها به 42 دقیقه زمان نیاز است و یک نوبت شارژ کامل کاربران قادرند بیش از یک روز، از این گوشی استفاده کنند.

در هنگام باز کردن این دستگاه تاشو، با رابط چند وظیفه‌ای “OnePlus Canvas” مواجه می‌شوید. وان پلاس مدعی است که 95٪ از برنامه‌های اصلی، از نمایشگر توسعه یافته پشتیبانی می‌کنند. این حالت به کاربران اجازه می‌دهد تا در یک تنظیمات چند پنجره‌ای، اندازه پنجره فعال را  مطابق با شرایط ایده‌آل خود تغییر دهند. شایان ذکر است که این گوشی تاشو، به صورت همزمان و در هر دو نمای عمودی و افقی، تا حداکثر سه پنجره را در خود جای می‌دهد.

گوشی تاشو وان پلاس اوپن از تاریخ  5 آبان (27 اکتبر) در 2 گزینه رنگی “مشکی و سبز زمردی” و تنها در یک پیکربندی 16/512 گیگابایتی، با قیمت 1799 یورو به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>