Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

وان پلاس 12 اولین گوشی مجهز به سنسور دوربین سونی Lytia خواهد شد

وان پلاس 12 اولین گوشی مجهز به سنسور Lytia سونی خواهد بود

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

با وجود تمامی اطلاعات متعددی که از گوشی جدید وان پلاس 12 به بیرون درز کرده و گزارشاتی که درباره‌ی مشخصات این دستگاه منتشر شده، سرانجام مدل سنسور دوربین اصلی این محصول نیز از سوی این کمپانی به شکل رسمی تایید شد. برای آشنایی بیشتر با مشخصات این سنسور جدید با اِروتِک همراه باشید.

با اعلام رسمی وان‌پلاس، این کمپانی چینی با سونی وارد همکاری شده تا سنسور انباشته دولایه‌ی جدید این شرکت با نام Lytia را در گوشی وان پلاس 12 مورد استفاده قرار دهد.

سنسور جدید CMOS انباشته که از فناوری ترانزیستور پیکسل ۲ لایه بهره می‌برد، دارای لایه‌های جداگانه‌ای برای ترانزیستور و فوتودیود است و این لایه‌ها امکان تعبیه کردن دیودهای فیزیکی بزرگ‎تر و جذب نور بیشتری را فراهم می‌کنند. شرکت وان‌پلاس پیش از این نیز از سنسور Lytia 808 سونی در طراحی دوربین اصلی گوشی تاشو وان پلاس اوپن استفاده کرده بود، اما به‌نظر می‌رسد که سنسور متفاوتی از Lytia در طراحی وان پلاس ۱۲ به‌کار رفته باشد. برندهای دیگر دنیای گوشی‌های هوشمند نظیر اوپو (Oppo) و ویوو (vivo) هم در اوایل سال جاری میلادی از همکاری خود با سونی برای بهره‌گیری از سنسور Lytia خبر دادند. چنین خبری به این معناست که گوشی‌های مورد انتظار اوپو فایند X6 و ویوو X100 نیز احتمالاً از همین سنسور دولایه برای دوربین‌های اصلی خود استفاده خواهند کرد.

وان پلاس 12 اولین گوشی مجهز به سنسور دوربین سونی Lytia خواهد شد
طراحی سنسور جدید CMOS سونی

پیش از این شایعه شده بود که گوشی وان پلاس ۱۲ با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی IMX966 همراه با یک ماژول تله‌فوتوی ۶۴ مگاپیکسلی (امنی‌ویژن OV64B) با بزرگ‌نمایی اپتیکال ۳ برابر و لنز فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی معرفی شود. هم‌چنین، همکاری کمپانی وان‌پلاس با شرکت BOE در طراحی یک صفحه‌نمایش LTPO OLED برای گوشی وان پلاس ۱۲ نیز به شکل رسمی تایید شده است.

همچنین مطالعه کنید
اینفینیکس زیرو اولترا با دوربین 200 مگاپیکسلی و شارژ سریع 180 واتی رویت شد

طبق تازه‌ترین گزارشات، گوشی «وان پلاس ۱۲» ماه آینده در کشور چین معرفی می‌شود و در اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی به شکل بین‌المللی قابل سفارش خواهد بود.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>