Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ایسر لپ تاپ های جدید مجهز به رایزن را با دکمه اختصاصی هوش مصنوعی معرفی کرد

ایسر لپ تاپ های جدید مجهز به دکمه اختصاصی هوش مصنوعی را معرفی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی ایسر (Acer) به‌تازگی دو لپ تاپ جدید با نام‌های «Swift Edge 16» و «Swift Go 14» را به‌صورت رسمی معرفی کرد و باخبر شدیم که هر دو لپ‌تاپ به آخرین سری تراشه‌های رایزن 8040 (Ryzen 8040) شرکت AMD مجهز هستند. این دستگاه‌ها به‌کمک واحدهای پردازش عصبی اختصاصی خود، برای انجام کارآمد وظایف و کارهای هوش مصنوعی ساخته شده‌اند. قابلیت‌های این دو لپ‌تاپ نیز با هدف بهبود ارتباطات آنلاین نظیر کاهش نویز، محو کردن پس‌زمینه هنگام تماس‌های ویدیویی و راحت‌تر کردن جلسات مجازی طراحی شده است.

هر دو لپ تاپ مجهز به تراشه رایزن ایسر از نمایشگرهای اولد با کیفیت بالا، پردازنده‌ی گرافیکی یکپارچه‌ی Radeon 780M و تا سقف ۳۲ گیگابایت رم بهره می‌برند. هسته‌ی اصلی این دستگاه‌ها، تراشه‌ی رایزن 8040، به‌خاطر قابلیت‌های هوش مصنوعی خاصش محبوبیت زیادی دارد و نسبت به مدل‌های قبلی لپ‌تاپ‌های ایسر، عملکرد سریع‌تری در کارهای هوش مصنوعی را به کاربران وعده می‌دهد.

یکی از ویژگی‌هایی جدیدی که به این لپ‌تاپ‌ها اضافه شده است، دکمه‌‎ی هوش مصنوعی کوپایلت مایکروسافت است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا مستقیماً سوالات خود را از هوش مصنوعی بپرسند. این قابلیت جذاب لپ‌تاپ‌های جدید ایسر از سرویس‌های ابری (Cloud) برای ارائه‌ی پاسخ‌ها کمک می‌گیرد و این موضوع بدان معناست که هوش مصنوعی لپ تاپ ایسر به‌تنهایی و به‌صورت جداگانه کار نمی‌کند.

ایسر، امنیت را در طراحی لپ‌تاپ‌های «Swift Edge 16» و «Swift Go 14» نادیده نگرفته است و با به‌کارگیری پردازنده‌ی امنیتی پلوتون (Pluton) مایکروسافت، اطلاعات حساس و شخصی کاربران را از تهدیدات سایبری محفوظ و ایمن نگه‌می‌دارد.

همچنین مطالعه کنید
لپ تاپ گیمینگ اچ پی اومن 16 با پردازنده گرافیکی RTX 4070 انویدیا معرفی شد

لپ‌تاپ Swift Edge 16 بر برقراری تعادل بین قدرت و قابل حمل بودن متمرکز است و نمایشگر ۱۶ اینچی آن تصاویری واضح و پرطراوت ارائه می‌دهد، بدون اینکه وزن لپ‌تاپ را بالا ببرد و آن را برای حمل و جابه‌جایی بیش از حد سنگین کند. لپ‌تاپ Swift Go 14 نیز گرچه طراحی کوچک‌تری دارد، اما عملکرد یا کیفیت نمایشگر را فدا نکرده است و اگرچه کمی سنگین‌تر طراحی شده، اما دقیقاً به‌اندازه‌ی همتای ۱۶ اینچی خود قابل حمل است.

ایسر قصد دارد لپ‌تاپ Swift Edge 16 را در ماه مارس سال جاری میلادی با قیمت پایه‌ی ۱٬۳۰۰ دلار روانه‌ی بازارها کند و لپ‌تاپ Swift Go 14 نیز برای عرضه در ماه آوریل با قیمت پایه‌ی ۷۰۰ برنامه‌ریزی شده است. این لپ‌تاپ‌ها، پاسخ ایسر به محصولات مجهز به هوش مصنوعی سایر رقبا به حساب می‌آید و این کمپانی می‌خواهد چنین قابلیت‌های پیشرفته‌ای را در قالبی جمع‌وجور و کاربرپسند ارائه کند.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>