Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

پلت‌فرم اسنپدراگون Auto Connectivity اتصال وای فای 7 را به خودروها می‌آورد!

پلت‌فرم اسنپدراگون Auto Connectivity اتصال وای فای 7 را به خودروها می‌آورد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی کوالکام، تراشه‌سازی که با تراشه‌های خارق‌العاده خود به بسیاری از گوشی‌های هوشمند نیرو می‌بخشد، مصمم است که در دنیای خودروها نیز نقش بزرگی را ایفاء کند. این شرکت به‌تازگی از پلت‌فرم اتصال فوق سریع جدید خود تحت عنوان “اسنپدراگون Auto Connectivity” رونمایی کرد.

این پلت‌فرم با شماره مدل “QCA6797AQ” که به‌طور خاص برای وسایل نقلیه طراحی شده است، از آخرین استانداردهای اتصال از جمله “اتصال سلولی نسل پنجم (5G)، اتصال وای فای 7 (Wi-Fi 7)، آخرین نسخه از اتصال بلوتوثی (بلوتوث 5.4)” و “فناوری موقعیت‌یابی دقیق C-V2X” پشتیبانی می‌کند. این دسته از اتصالات فوق‌سریع که قابلیت اطمینان بالایی را نیز با خود به همراه دارند، پای قابلیت‌های رایج گوشی‌های هوشمند از جمله “امکان دانلود سریع‌تر نقشه و ارائه پیش‌بینی‌های دقیق‌تر برای ترافیک” را به خودروها باز می‌کنند!

پلت‌فرم اسنپدراگون Auto Connectivity اتصال وای فای 7 را به خودروها می‌آورد!

علاوه بر این، بی‌راه نیست اگر بگوییم کوالکام با ارائه قابلیت اتصال وای فای 7، عصر جدیدی از خدمات خودروها سازگار با پروتکل‌های اتصال را آغاز می‌کند. این پلت‌فرم امکان “ارائه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، بارگیری داده‌ها به منظور عیب‌یابی مشکلات خودرو، و حتی ارائه قابلیت‌های جدید یا ارتقاءهای موقتی (که احتمالاً به صورت رایگان نخواهند بود!) را در اختیار کمپانی‌های خودروسازی قرار می‌دهد. با وجود تمامی مزایای مطرح‌شده، احتمال سوء‌استفاده کمپانی‌های بزرگ برای نمایش “پنجره‌های پاپ‌آپ و تبلیغات آزاردهنده” و استفاده از خودروها به عنوان بیلبوردهای تبلیغاتی جدید خود چندان دور از انتظار نیست!

همچنین مطالعه کنید
شیائومی در طول 10 سال، حدود 1 میلیارد گوشی ردمی فروخته است!
استانداردهای وای‌فای در طی چند دهه اخیر

اتخاذ این رویکرد از سمت کمپانی کوالکام و توسعه پلت‌فرم اسنپدراگون Auto Connectivity آغاز یک عصر جدید و حائز اهمیت در صنعت خودروسازی را به تصویر می‌کشد، چرا که با اتخاذ این دسته از رویکرد‌ها خودروسازان به آرزوی دیرینه خود، یعنی اعلام هویت به عنوان شرکت‌های فناوری-محور، دست پیدا کرده و خودروهای آینده مشابه با گوشی‌های هوشمند از طریق زیرساخت‌های نرم افزاری و مبتنی بر فناوری هدایت خواهند شد! اما آیا همه رانندگان (یا حداقل درصد قابل توجهی از آن‌ها)، این سبک از خودروها را انتخاب خواهند کرد؟ آیا جوامع به بدل شدن خودروها به گوشی‌های هوشمند قابل حرکت تمایلی خواهند داشت؟ در این مقطع یک نکته حائز اهمیت باید در اولویت قرار گیرد، “خودروها در درجه اول برای رانندگی طراحی شده‌اند”!

مقایسه استانداردهای مختلف وای‌فای

انتظار می‌رود پلت‌فرم اسنپدراگون Auto Connectivity در سال آینده و برای نخستین بار در تعداد بسیار محدودی از وسایل نقلیه راه‌اندازی شود. در نهایت به نظر می‌رسد که از این پس می‌توانیم در حین مستقلانه حرکت کردن خودروی خود از پخش آخرین قسمت‌های سریال مورد علاقه‌مان لذت ببریم. آیا این تصاویر کمی برای شما آشنا نیست؟!

منبع: Arenaev

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>