Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

دل از لپ تاپ های جدید XPS با کلید مخصوص هوش مصنوعی کوپایلت رونمایی کرد

دل از لپ تاپ های جدید XPS با کلید مخصوص هوش مصنوعی کوپایلت رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

نمایشگاه CES 2024 از هفته‌ی آینده آغاز خواهد شد و کمپانی دل (Dell) قبل از شروع این رویداد بزرگ دنیای فناوری، از سری جدید لپ‌تاپ‌های XPS و مانیتورهای UltraSharp رونمایی کرده است. سری لپ تاپ XPS دل معمولاً از مدل‌های ۱۳، ۱۵ و ۱۷ اینچی تشکیل شده‌اند اما این بار، دل تصمیم گرفته تا سری XPS را با اندازه‌های جدید، طراحی یکپارچه و جدیدترین سخت‌افزارها عرضه کند. برای آشنایی با این محصولات جدید با اِروتِک همراه باشید.

مشخصات لپ تاپ های جدید دل XPS

دل از لپ تاپ های جدید XPS با کلید مخصوص هوش مصنوعی کوپایلت رونمایی کرد

لپ‌تاپ‌های جدید دل در اندازه‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۶ اینچی روانه‌ی بازارها می‌شوند و هر سه مدل به صفحه‌نمایش اولد با گزینه‌های لمسی و غیرلمسی مجهز شده‌اند. مدل‌های ۱۳.۴ و ۱۴.۵ اینچی در رزولوشن‌های +FHD و +QHD و 3.2K موجود خواهند بود، در حالی که برای مدل ۱۶.۳ اینچی می‌توان بین رزولوشن +FHD و 4K انتخاب کرد.

لپ‌تاپ‌های جدید Dell XPS از یک طراحی باکیفیت با شاسی آلومینیومی و محافظ صفحه‌نمایش گوریلا گلس ۳ بهره می‌برند. دکمه‌ی پاور این دستگاه‌ها به‌عنوان اسکنر اثر انگشت نیز قابل استفاده خواهد بود. هر سه مدل دارای یک تاچ‌پد شیشه‌ای هستند که کل بخش پایین صفحه‌کلید را دربرمی‌گیرد. لپ‌تاپ‌های سری XPS 2024 همچنین از کیبورد مشبک با نور پس‌زمینه و کلیدهای بدون فاصله استفاده می‌کنند و اولین لپ‌تاپ‌هایی هستند که با کلید مخصوص هوش مصنوعی کوپایلت (Copilot) مایکروسافت عرضه می‌شوند. یک ردیف لمسی جدید نیز در بالای صفحه‌کلید لپ‌تاپ‌های جدید دل وجود دارد که شامل دکمه‌های مخصوص رسانه و کلیدهای عملکرد و فانکشن می‌شود. سری جدید لپ‌تاپ‌های دل، وبکم‌هایی با وضوح 1080p دارند و به بلندگوهای چهارگانه با پشتیبانی از فناوری صدای فراگیر دالبی اتموس (Dolby Atmos) مجهز شده‌اند.

همچنین مطالعه کنید
لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت ThinkPad E15 و E14 G4 با پردازنده Ryzen 5000 معرفی شدند

دل از لپ تاپ های جدید XPS با کلید مخصوص هوش مصنوعی کوپایلت رونمایی کرد

درباره‌ی سخت‌افزار لپ‌تاپ‌های جدید Dell XPS باید گفت که بهترین مدل این سری به پردازنده‌ی Core Ultra 9 اینتل و کارت گرافیک GeForce RTX 4070 انویدیا مجهز شده است، در حالی که مدل پایه‌ی XPS 2024 با گرافیک مجتمع Arc اینتل و بدون پردازنده‌ی اختصاصی در دسترس قرار می‌گیرد. شایان ذکر است که هر ۳ مدل را می‌توان تا ۶۴ گیگابایت رم LPDDR5 و ۴ ترابایت حافظه‌ی SSD ارتقا داد. مدل‌های ۱۳ و ۱۴ اینچی XPS به‌ترتیب از باتری‌های با ظرفیت ۵۵ و ۶۹.۵ وات‌ساعت بهره می‌برند و از آداپتور ۶۰ واتی پشتیبانی می‌کنند. باتری بزرگ‌ترین مدل این سری یا همان XPS 16 نیز ظرفیتی ۹۹.۵ وات‌ساعتی دارد و پشتیبانی از آداپتور ۱۳۰ واتی را ارائه می‌دهد.

قیمت مدل ۱۳ اینچی لپ‌تاپ‌های XPS 2024 از ۱۲۹۹ دلار شروع می‌شود و مدل‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی به‌ترتیب ۱۶۹۹ و ۱۸۹۹ دلار قیمت خورده‌اند. این لپ‌تاپ‌ها در رنگ‌های پلاتینیوم و گرافیتی عرضه خواهند شد اما تاریخ دقیق عرضه‌ی آن‌ها هنوز مشخص نیست. با این حال، کمپانی دل اعلام کرده که به‌زودی در این رابطه نیز اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>