Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

این قابلیت جدید آیفون برای طرفداران هری پاتر ساخته شده است!

این قابلیت جدید آیفون برای طرفداران هری پاتر ساخته شده است!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

شاید این ویژگی جدید iOS بسیار غیرمنتظره باشد و غافلگیرتان کند اما حالا با آیفون خود می‌توانید از برخی از اسپل‌ها و وردهای جادویی هری پاتر در واقعیت هم استفاده کنید!

اگر یکی از سکانس‌های قسمت اول فیلم‌های هری پاتری یعنی «هری پاتر و سنگ جادو» (Harry Potter and the Philosopher’s Stone) را یادتان باشد که شخصیت هرماینی در آن از ورد جادویی «لوموس سولم» (Lumos Solem) برای تولید نور خورشید کورکننده و ترساندن «Devil’s Snare» استفاده می‌کرد، یا ورد جادویی «لوموس ماکسیما» در ابتدای فیلم محبوب هری پاتر و زندانی آزکابان (Harry Potter and the Prisoner of Azkaban) را به خاطر داشته باشید، احتمالاً تا الان حدس زده‌اید که چه ورد جادویی خاصی با آیفون نیز قابل استفاده خواهد بود.

اما دقیقاً وردهای جادویی مفیدی نظیر «لوموس ماکسیما» که با اضافه کردن نور به چوب‌‌دستی‌های دنیای جادوگری هری پاتر شناخته می‌شود، به آیفون چه ربطی دارند و چگونه مورداستفاده قرار می‌گیرند؟ در پاسخ باید گفت که دستیار صوتی هوشمند اپل، سیری، به ادا شدن برخی از این وردهای جادویی پاسخ می‌دهد. پس اگر از قابلیت‌های فعلی سیری خسته شده‌اید یا صرفاً قصد تحت تأثیر قرار دادن سایر طرفداران هری پاتر را دارید، اِروتِک را در ادامه‌ی این متن همراهی کنید تا نگاهی به این قابلیت و نحوه‌ی شخصی‌سازی کردن آن داشته باشیم.

سه ورد جادویی هری پاتر که می‌توانید با آیفون خود از آن‌ها استفاده کنید

این قابلیت جدید آیفون برای طرفداران هری پاتر ساخته شده است!

اپل با توجه به محبوبیت بسیار زیاد کتاب‌ها و فیلم‌های هری پاتر، چند ورد جادویی پرطرفدار را به آیفون آورده است تا حس جادوگر بودن را به کاربران بدهد!

به‌لطف این اقدام اپل، حالا می‌توانید با آیفون خود از ۳ تا از وردهای جادویی دنیای هری پاتر (لوموس، ناکس و اکیو) استفاده کنید. دو ورد جادویی اول یعنی لوموس و ناکس با یکدیگر مرتبط هستند، اما ورد جادویی اکیو (Accio) برای کشیدن اشیا به سمت جادوگران دنیای هری پاتر مورداستفاده قرار می‌گرفت.

  • با گفتن «هی سیری» یا «سیری» (بسته به تنظیمات آیفون خود)، دستیار صوتی هوشمند اپل را صدا کنید. حالا با ادای ورد جادویی «لوموس» می‌توانید شاهد روشن شدن چراغ‌قوه‌ی گوشی، مشابه همان حالتی که این جادو در فیلم‌های سری هری پاتر به تصویر کشیده شد، باشید. برای خاموش کردن «لوموس» نیز باید از ورد جادویی «ناکس» استفاده کنید که در دنیای هری پاتر باعث خاموش شدن چوب‌دستی جادویی می‌شد.
  • ورد جادویی دیگری که می‌توانید با آیفون خود از آن بهره ببرید، «اکیو» است. بار دیگر سیری را صدا بزنید و از ترکیب «اکیو + نام برنامه‌ی موردنظر» برای باز کردن آن برنامه استفاده کنید. با کمک این ورد جادویی کاربردی، قادر به باز کردن هر برنامه‌ای که بر روی آیفون شما نصب شده باشد، خواهید بود.
همچنین مطالعه کنید
8 روش برای پیدا کردن برنامه های مخفی در آیفون

نحوه‌ی ساخت وردهای جادویی سفارشی با آیفون

این قابلیت جدید آیفون برای طرفداران هری پاتر ساخته شده است!

علاوه‌بر این سه ورد جادویی پرطرفدار، می‌توانید ورد جادویی سفارشی و اختصاصی خود را هم با استفاده از برنامه‌ی میانبرهای آیفون (Shortcuts) بسازید. مراحل زیر را برای ساخت ورد جادویی مشابه «لوموس ماکسیما» که سطح روشنایی گوشی را به بالاترین حد می‌برد، دنبال نمایید:

  1. برنامه‌ی Shortcuts را در آیفون خود باز کنید.
  2. بر روی آیکون «+» در بالا و سمت راست صفحه ضربه بزنید تا میانبر جدیدی بسازید.
  3. در بالای صفحه بر روی آیکون فلش سر به پایینی که کنار «New Shortcut» قرار دارد ضربه بزنید و «Rename» را انتخاب کنید.
  4. نام ورد جادویی موردنظر خود را در بخش برجسته‌شده تایپ کنید. برای این مثال، ورد «لوموس ماکسیما» مناسب است. یادتان باشد که باید از همین ورد جادویی برای فعال کردن این قابلیت استفاده کنید.
  5. بر روی «Add Action» ضربه بزنید و از بخش «Scripting»، میانبر «Set Brightness» را انتخاب کنید. با این حال، گزینه‌های متعددی در این بخش وجود دارند که می‌توانید بسته به نوع میانبری که قصد ساختش را دارید، از آن‌ها بهره ببرید.
  6. بر روی درصد روشنایی ضربه بزنید و آن را تا بیشترین حد به سمت راست بکشید.
  7. بعد از اینکه مراحل فوق را با موفقیت طی کردید، بر روی «Done» در بالا و سمت راست ضربه بزنید.
  8. در نهایت، سیری را صدا کرده و ورد جادویی «لوموس ماکسیما» را ادا کنید. این کار، روشنایی صفحه‌ی آیفون شما را به ۱۰۰ درصد خواهد رساند.

منبع: SlashGear

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>