Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

تراشه اگزینوس 2400 می‌تواند در بخش گیمینگ با اسنپدراگون 8 نسل 3 رقابت کند!

تراشه اگزینوس 2400 می‌تواند در بخش گیمینگ با اسنپدراگون 8 نسل 3 رقابت کند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

با وجود جا ماندن تراشه‌ی اگزینوس 2400 در آزمایش‌های بنچمارک‌های مختلف در برابر تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 8 نسل 3 از نظر قدرت پردازش خام، این دو تراشه ظاهراً در دنیای بازی‌های ویدیویی پابه‌پای همدیگر جلو می‌روند و عملکرد بسیار نزدیکی دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با اِروتِک همراه باشید.

یوتیوبری با نام «NL Tech» اخیراً تراشه‌ی اسنپ‌دارگون 8 نسل 3 گوشی گلکسی S24 اولترا را در کنار تراشه‌ی اگزینوس 2400 در گوشی گلکسی S24 پلاس سامسونگ موردآزمایش قرار داد و عملکرد این دو تراشه را در برخی از بازی‌های اندرویدی محبوب بررسی کرد تا ببیند این دو با یکدیگر چقدر تفاوت دارند.

نتایج این آزمایش بسیار غافلگیرکننده بود؛ هر دو تراشه موفق شدند عملکرد نسبتاً نزدیکی را در بازی‌های گنشین ایمپکت (Genshin Impact)، پابجی موبایل (PUBG Mobile)، موبایل لجندز (Mobile Legends) و فورتنایت (Fortnite) به ثبت برسانند. در بازی گنشین، هر دو تراشه توانستند نرخ ثابت ۶۰ فریم بر ثانیه را حفظ کنند و در پابجی موبایل و تنظیمات گرافیکی «Smooth»، هر دو به نرخ فریم ۹۰ رسیدند. در بازی فورتنایت نیز نرخ فریم ثابت نزدیک به ۹۰ بود اما گاهی اوقات، خصوصاً در حین مبارزات، تا ۷۰ فریم بر ثانیه نیز پایین می‌آمد.

بزرگ‌ترین تفاوتی که این یوتیوبر در آزمایش‌های خود مشاهده کرد، به دو بازی Call of Duty: Mobile و War Thunder اختصاص داشت. تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 8 نسل 3 در بازی Call of Duty: Mobile قادر به حفظ نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه در طول بازی بود، در حالی که تراشه‌ی اگزینوس 2400 به دلایل نامشخصی نمی‌توانست بیش از نرخ فریم ۶۰ را ارائه دهد. از طرف دیگر، اگزینوس 2400 در بازی War Thunder حتی از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 8 نسل 3 نیز عملکرد بهتری را به ثبت رساند و قادر به حفظ نرخ ۱۰۰ فریم بر ثانیه بود، در حالی که تراشه‌ی کوالکام تا نرخ ۴۰ فریم بر ثانیه افت می‌کرد. شایان ذکر است که بازی War Thunder از رهگیری پرتو (Ray Tracing) پشتیبانی می‌کند و به همین خاطر، این نتایج نشان می‌دهند که پردازنده‌ی گرافیکی Xclipse 940 اگزینوس در به تصویر کشیدن گرافیک‌های بهره‌مند از ری تریسینگ، بهتر از رقیب خود است.

همچنین مطالعه کنید
تصاویر رندر ایسوس راگ فون 8 و راگ فون 8 پرو فاش شد

در پایان، باید به این نکته توجه داشت که این آزمایش‌ها بر روی دستگاه‌های پیش‌تولید انجام شده و دو گوشی مختلف موردآزمایش قرار گرفته‌اند. با این حال، گوشی گلکسی S24 اولترا به سیستم خنک‌کننده‌ی بهتری مجهز است و انتظار می‌رفت که این موضوع بر روی عملکرد آن در بازی‌ها تا حدی تأثیر بگذارد. این احتمال نیز وجود دارد که عوامل جانبی دیگری بر روی عملکرد این دو تراشه در عناوین سنگین و گرافیکی مختلف مؤثر بوده باشند. از این رو، دیدن رقابت تراشه‌ی اگزینوس گوشی گلکسی S24 پلاس با همتای اسنپ‌دراگونی خود جالب توجه خواهد بود.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>