Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

برند GPD از مینی لپ تاپ و کنسول دستی «وین مکس 2» رونمایی کرد

برند GPD از مینی لپ تاپ و کنسول دستی «وین مکس 2» رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی چینی GPD از مینی لپ تاپ و کنسول دستی «وین مکس 2» (WIN Max 2) جدید خود رونمایی کرد. این محصول که نسخه‌ی بهبودیافته‌ی مدل پیشین خود محسوب می‌شود و حالا به پردازنده‌ی AMD Ryzen 7 8840U مجهز شده است، قصد دارد قابلیت‌های مبتنی‌ بر هوش مصنوعی پیشرفته‌تری را نیز به کاربران ارائه کند. برای آشنایی با این محصول جذاب با اِروتِک همراه باشید.

با بهره‌مندی از ۳۲ گیگابایت رم، این محصول قابل حمل در حد و اندازه‌ی استانداردهای کامپیوترهای متمرکز بر هوش مصنوعی ظاهر می‌شود و از حداقل ۱۶ گیگابایت رم لازم برای چنین دستگاه‌هایی فراتر رفته است. مینی لپ تاپ وین مکس 2 با نسخه‌ی 22H2 سیستم‌عامل ویندوز 11 اجرا می‌شود و انتظار می‌رود که در آینده از نسخه‌ی 23H2 نیز پشتیبانی کند، موضوعی که نشان‌دهنده‌ی تعهد برند GPD به استفاده از آخرین و جدیدترین فناوری‌های هوش مصنوعی است.

همان‌طور که اشاره شد، هسته‌ی اصلی این ارتقا در قلب مینی لپ‌تاپ جدید GPD قرار دارد و شاهد استفاده از پردازنده‌ی مرکزی سری رایزن 8040 از AMD هستیم که ماه گذشته معرفی شده بود. پردازنده‌ی AMD Ryzen 7 8840U دارای ۸ هسته و ۱۶ رشته است و از فرکانس توربوی ۵٫۱ گیگاهرتزی و پردازنده‌ی گرافیکی Radeon 780M بهره می‌برد. عملکردهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی این دستگاه نیز با واحد پردازشگر عصبی اختصاصی آن میسر شده است و فراتر از مدل پیشین خود، یعنی R7 7840U، عمل می‌کند.

برند GPD از مینی لپ تاپ و کنسول دستی «وین مکس 2» رونمایی کرد

با این حال، آزمایش‌های انجام‌شده و نتایج CPU-Z نشان می‌دهند که عملکرد 8840U قابل مقایسه با پردازنده‌ی R7 7840U در حالت دستی است. به بیان دیگر، نقطه‌ی قوت مدل جدید بیش از هر چیز دیگری مربوط به بهبود پردازش قابلیت‌های هوش مصنوعی آن بوده و افزایش قابل توجهی در قدرت محاسباتی کلی این مدل نسبت به مدل قبلی دیده نمی‌شود.

همچنین مطالعه کنید
کامپیوتر گیمینگ دستی OneXPlayer X1 با امکان تبدیل شدن به لپ تاپ و کنسول معرفی شد!

علی‌رغم اینکه همچنان برچسب قیمتی و تاریخ عرضه‌ی مینی لپ تاپ وین مکس 2 توسط برند GPD به اشتراک گذاشته نشده است، انتظار می‌رود که این دستگاه در مقایسه با مدل فعلیِ مجهز به پردازنده‌ی R7 7840U و با برچسب قیمتی ۱٬۳۷۰ دلاری، گران‌قیمت‌تر باشد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>