Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوشی های گلکسی S24 و S24 پلاس سامسونگ با پشتیبانی 7 ساله رونمایی شدند!

گوشی های گلکسی S24 و S24 پلاس سامسونگ با پشتیبانی 7 ساله رونمایی شدند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

سامسونگ سرانجام از سری موردانتظار گلکسی S24 رونمایی کرد در این مطلب به معرفی دو نسخه استاندارد و پلاس این سری، یعنی گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس می‌پردازیم. برای آشنایی بیشتر با این دو پرچمدار سامسونگ با اِروتِک همراه باشید.

این گوشی‌ها متمرکز بر هوش مصنوعی و قابلیت‌های مبتنی‌ بر آن هستند اما از یک نظر دیگر نیز ارتقای قابل ملاحظه‌ای را نسبت به نسل قبلی خود دریافت کرده‌اند؛ هر سه مدل گلکسی S24 سامسونگ به صفحه‌‎نمایش‌هایی با پنل LTPO و نرخ نوسازی تطبیقی بین ۱ تا ۱۲۰ هرتزی مجهز شد‌ه‌اند. در نسخه‌های قبلی تنها گوشی‌های اولترا دارای چنین پنل‌هایی بودند اما این اتفاق، ارتقای قابل لمسی برای کاربرانی است که مدل‌های استاندارد و پلاس را ترجیح می‌دهند.

گوشی گلکسی S24 پلاس در کنار بهره‌مندی از پنل LTPO، از رزولوشن +QHD و نمایشگر تخت ۶٫۷ اینچی نیز برخوردار شده است که تجربه‌ی کاربری این گوشی را به مدل اولترا بسیار نزدیک می‌کند. این مدل تقریباً هم‌اندازه با گوشی گلکسی S23 پلاس است (۰٫۳ میلی‌متر باریک‌تر، ۰٫۷ میلی‌متر بلندتر و ۰٫۱ میلی‌متر ضخیم‌تر) و وزنی مشابه با مدل پیشین خود دارد. با این حال، صفحه‌نمایش گلکسی S24 پلاس یک‌دهم اینچ بزرگ‌تر از S23 پلاس طراحی شده و باتری آن نیز با ظرفیت ۴٬۹۰۰ میلی‌آمپرساعتی، در مجموع ۲۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت بیشتری دارد.

گوشی های گلکسی S24 و S24 پلاس سامسونگ با پشتیبانی 7 ساله رونمایی شدند!

تغییر قابل توجه‌ی دیگری که در گلکسی S24 پلاس نسبت به نسل قبلی به چشم می‌خورد، این موضوع است که تمامی نسخه‌های این گوشی مانند مدل اولترا به ۱۲ گیگابایت رم مجهز شده‌اند. برای حافظه‌ی داخلی هم علاقه‌مندان می‌توانند بین ظرفیت‌های ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت، یکی را انتخاب کنند.

حالا نوبت آن رسیده تا به بخشی که سامسونگ تا به حال درباره‌ی آن جزئیات خاصی را به اشتراک نگذاشته بود بپردازیم. گلکسی S24 اولترا از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳ کوالکام قدرت می‌گیرد و مدل‌های استاندارد و S24 پلاس تنها در برخی مناطق و کشورها از این تراشه‌ی قدرتمند بهره‌مند خواهند بود. در سایر کشورها، این دو مدل از تراشه‌ی اگزینوس ۲۴۰۰ استفاده می‌کند. هنوز مشخص نشده که دقیقاً مدل‌های مجهز به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳ در کدام مناطق در دسترس قرار خواهند گرفت.

صفحه‌نمایش گوشی گلکسی S24 نیز با ۶٫۲ اینچ، در مقایسه با نسل پیشین خود یک‌دهم اینچ بزرگ‌تر طراحی شده است اما همچنان وضوح +FHD را ارائه می‌دهد. با این وجود، حداقل پنل آن به LTPO ارتقا یافته و نرخ نوسازی متغیر ۱ تا ۱۲۰ هرتزی را برای کاربران تضمین می‌کند. همچنین باید اشاره کرد که هر سه مدل سری گلکسی S24 سامسونگ به‌لطف Vision Booster از حداکثر روشنایی چشمگیر ۲٬۶۰۰ نیت بهره‌مند شده‌اند که بهبود قابل توجهی نسبت به حداکثر روشنایی ۱٬۷۵۰ نیتی سری گلکسی S23 به حساب می‌آید.

همچنین مطالعه کنید
مدل‌های وانیلی (استاندارد) آیفون 15 ممکن است دارای دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی باشند

گوشی های گلکسی S24 و S24 پلاس سامسونگ با پشتیبانی 7 ساله رونمایی شدند!

گلکسی S24 سامسونگ باتری بزرگ‌تری نسبت به نسل قبلی خود دارد و با افزودن ۱۰۰ میلی‌آمپرساعت، به ظرفیت ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی رسیده است. با این حال، شارژ سریع این گوشی همچنان به ۲۵ وات محدود بوده و این مدل از شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند. از این نظر، در مدل پلاس هم شاهد تغییر خاصی نیستیم و گوشی گلکسی S24 پلاس سامسونگ با شارژ سریع ۴۵ وات و شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی Qi عرضه می‌شود. با استفاده از شارژر USB سازگار، مدل استاندارد گلکسی S24 در عرض ۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ خواهد شد، در حالی که مدل گلکسی S24 پلاس در همین زمان به ۶۵ درصد شارژ خواهد رسید.

بالاتر به وضعیت مربوط به تراشه‌ی اگزینوس در مدل‌های غیر اولترا اشاره شد، اما باید به این نکته نیز دقت کرد که مدل استاندارد از ارتقای رم سایر مدل‌ها بی‌نصیب مانده و نسخه‌ی پایه‌ای این مدل تنها ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد.

شاید یکی از هیجان‌انگیزترین و مثبت‌ترین نکاتی که سامسونگ در جریان اولین رویداد آنپکد ۲۰۲۴ از آن رونمایی کرد، مربوط به پشتیبانی ۷ ساله‌ی این کمپانی از سری گلکسی S24 باشد. سامسونگ اعلام کرده که جدیدترین گوشی‌های خود را با ۷ نسل آپدیت سیستم‌عاملی و ۷ سال پچ امنیتی پشتیبانی خواهد کرد. به عبارت دیگر، این گوشی‌ها حتی در سال ۲۰۳۰ میلادی نیز توسط سامسونگ به‌صورت رسمی پشتیبانی خواهند شد! همان‌طور هم که انتظار می‌رود، گوشی‌های S24 گلکسی در زمان عرضه با رابط کاربری One UI 6.1 مبتنی‌بر اندروید ۱۴ اجرا می‌شوند.

سری گلکسی S24 سامسونگ با پشتیبانی 7 ساله رونمایی شد!

هر دو مدل استاندارد و پلاس دارای یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (با دریچه‌ی دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال)، یک دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی (با پوشش ۱۲۰ درجه‌ای) و یک دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی (با بزرگ‌نمایی اپتیکال ۳ برابر و دریچه‌ی دیافراگم f/2.4) هستند. این دو مدل در زمینه‌ی دوربین تغییر خاصی را به خود ندیده‌اند و دوربین سلفی هر دو گوشی نیز به یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با دریچه‌ی دیافراگم f/2.2 و پوشش ۸۰ درجه‌ای مجهز است.

گوشی های گلکسی S24 و S24 پلاس سامسونگ با پشتیبانی 7 ساله رونمایی شدند!

درباره‌ی جنس فریم گوشی‌های سری گلکسی S24 باید خبر داد که اگرچه مدل اولترا از بدنه‌ی تیتانیومی جدیدی بهره می‌برد، سامسونگ بار دیگر برای مدل‌های استاندارد و پلاس از آلومینیوم استفاده کرده است و گوشی‌های جدید خود را با محافظ صفحه‌ی گوریلا گلس ویکتوس ۲ و گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار روانه‌ی بازارها می‌کند. افزون‌بر این‌ها، هر سه مدل دارای اتصال وای‌فای 6E (نه ۷) و بلوتوث ۵٫۳ هستند.

گوشی های گلکسی S24 و S24 پلاس سامسونگ با پشتیبانی 7 ساله رونمایی شدند!

برچسب قیمتی مدل مجهز به ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی گوشی گلکسی S24 سامسونگ، ۸۰۰ دلار تعیین شده است. قیمت گوشی گلکسی S24 پلاس نیز برای مدل دارای ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از هزار دلار آغاز می‌شود.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>